2 dorsze - jak?

1. Data: 2006-02-17 13:36:14

Temat: 2 dorsze - jak?
Od: "Jagna " <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam 2 całe sprawione dorsze i nie wiem jak sie do nich zabrać, a nie chcę
robić poprostu smażonych. Myślałam o upieczeniu ale nigdy tego nie robilam z
dorszem ;). Poradźcie coś proszę zeby było pysznościowe ale bez wyszukanych
składników bo w portwelu dno widać na tenczas:(.
AgaL z dorszami piątkowo.

2. Data: 2006-02-17 14:01:20

Temat: Re: 2 dorsze - jak?
Od: "marek x" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeczytaj proszę. Tutaj znajdziesz kilka ciekawych przepisów:
http://pychotka.pl/pychotka/component/option,com_sea
rch/Itemid,27/?searchword=dorsz&option=com_search&It
emid=27

PS. Mięso dorsza zawiera zbyt mało tłuszczu, a więc upieczone będzie niesmaczne.

3. Data: 2006-02-17 14:19:45

Od: "Jagna " <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

marek x <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> Przeczytaj proszę. Tutaj znajdziesz kilka ciekawych przepisów:
> http://pychotka.pl/pychotka/component/option,com_sea
rch/Itemid,27/?
searchword=d

Fajne przepisy ale wszystkie na filety. Jeden tylko Byla na cale ryby:(

> orsz&option=com_search&Itemid=27
> PS. Mięso dorsza zawiera zbyt mało tłuszczu, a więc upieczone będzie
niesmaczne

Dzieki za podpowiedź. Pewnie po grecku je zrobie.

AgaL dumająca nadal nad dorszykami..

4. Data: 2006-02-17 14:28:45

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jagna " <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> niesmaczne
>
> Dzieki za podpowiedź. Pewnie po grecku je zrobie.

Albo ugotuj tęgi bulion warzywny ( marchewka pietruszka ziemniaki w kostke)
..zapraw mlekiem z dodatkiem sporej łyzki DOBREGO masła
a na koniec dodaj filety z dorsza i króciutko pogotuj tak zeby sie nie
rozleciały...

doprawia sie ta zupke białym pieprzem i zjada z bagietką/byłka wrocławska/
parówka/ weką

Marek

5. Data: 2006-02-17 14:33:38

Od: "Ollla" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
> Mam 2 całe sprawione dorsze i nie wiem jak sie do nich zabrać, a nie chcę
> robić poprostu smażonych.

Hej.
Dostałam właśnie w newsletterze wyborczej, może się przyda :
Zapiekanka z dorsza i ziemniaków

Czas przygotowania: 10 minut, czas pieczenia: 25-30 minut

1 słoiczek majonezu, 5 łyżek ostrej musztardy (np. chrzanowej), 3-4 łyżki
soku z cytryny, sól, pieprz, 80 dag ziemniaków (obranych i pokrojonych w
cienkie plasterki), 4 filety z dorsza lub innej białej ryby morskiej (po 20
dag), 4 łyżki posiekanej natki, olej do smarowania

Rozgrzewamy piekarnik do 200 stopni. Blachę wykładamy warstwą folii
aluminiowej i smarujemy olejem. Mieszamy majonez z musztardą i sokiem
cytrynowym, przyprawiamy solą i pieprzem. Mieszaniną polewamy ziemniaki i
mieszamy, aż całe pokryją się sosem. Na 3/4 powierzchni przygotowanej blachy
układamy warstwę ziemniaków (każdy plasterek otrząsamy z nadmiaru sosu).
Pieczemy jakieś 13-14 minut, aż ziemniaki zaczną się robić brązowe (około
12-13 minut). Ryby smarujemy pozostałym sosem majonezowym, przyprawiamy solą
i pieprzem, układamy na wolnej części blachy obok ziemniaków. Wstawiamy do
piekarnika jeszcze na jakieś 10 minut - ryba powinna być w środku upieczona,
a ziemniaki miękkie. Przed podaniem posypujemy natką.

Pozdrawiam, Ollla

6. Data: 2006-02-17 17:23:27

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jagna " <b...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
wyszukanych
> składników bo w portwelu dno widać na tenczas:(.

Jak swieze, prosto z kutra, to najlepsze smazone w panierce
/maka,jajko,tarta bulka/.
Jak z marketu lub z "centralnej polski" to trzeba duzo roznych przypraw, bo
w trakcie smazenia smierdza.
maf

7. Data: 2006-02-17 18:34:14

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maf" <m...@a...alpha.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> /maka,jajko,tarta bulka/.
> Jak z marketu lub z "centralnej polski" to trzeba duzo roznych przypraw,

A te z kutra po smazeniu jeszcze zamarynowac w occie...z cebulka i z
listkiem....:-)'''''''''''''''''''''''''''

M:))))

8. Data: 2006-02-18 09:31:50

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> wrote
in message news:dt54vo$oqr$1@news.lublin.pl...

> A te z kutra po smazeniu jeszcze zamarynowac w occie...z cebulka i z
> listkiem....:-)'''''''''''''''''''''''''''

Juz nie chcialem pisac o marynowaniu, bo jak sa tylko 2 swieże, to napewno
nie zostanie nic do zamarynowania.
Pozdr
maf

9. Data: 2006-02-18 14:42:31

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 17 Feb 2006 14:36:14 +0100, Jagna <b...@W...gazeta.pl>
napisał:

> Witam!
> Mam 2 całe sprawione dorsze i nie wiem jak sie do nich zabrać, a nie chcę
> robić poprostu smażonych.

Dorsze pewnie juz zjedzone, ale co mi tam wrzucę przepis.

Naczynie winno być dość wysokie i pojemne. Dorsza kroimy w plastry.
Szykujemy sporo cebuli pokrojonej tez w plastry. No i słoninka , też
sporawo.
Tylko skąd ta sloninę wziąść? w sklepach ostatnio bywa slonia nieco
grubsza od
kartonu na buty:)))

Ziemniaki obrać umyć pokroić w plastry.Wyłożyć dno garnka plasterkiami
słoniny.
Na słoninie ulożyć warstwę ziemniaków, na ziemniaki warstwę cebulki a na
cebulę warstwę dorsza. Posolić, popieprzyć, dodać ziół dowolnych a
ulubionych.
Na dorsza kładziemy znowu ziemniaki, cebulę, dorsza, można tez cieniutko
sloniny.
Pieprzymy , solimy i tak układamy warstwy aż do konca dorsza albo
zapełnienia gara.
Na sam wierzch winna też pójść słonina
należy pamietac o obłożeniu scianek garnka cienkimi plasterkami słoniny.
Calość wstawiamy do piekarnika i zapiekamy pod przykryciem wedle uznania.
Zapieczona w ten spopsob ryba pachnie aromatycznie i wydziela wspanialy sos
i wogóle jest bardzo mniam...:)

10. Data: 2006-02-20 17:03:25

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maf" <m...@a...alpha.pl> napisał w wiadomości
> Jak z marketu lub z "centralnej polski" to trzeba duzo roznych przypraw,
bo
> w trakcie smazenia smierdza.

Hę? Bu, mieszkam na poł-wsch Polski, i dorsze czy inne rybki (świeże) u mnie
nie śmierdzą.

A dorsza kupowałam ostatnio, usmażyłam na oliwie z dodatkiem masła.
Wcześniej obtoczyłam w mące, posoliłam, popieprzyłam i ciach z dwóch stron
na szybkim ogniu - aha, dodałam do tłuszczu sporo szałwi - ostatnio wpadam w
nałóg szałwiowy;P i w rzeczy samej w połączeniu z rybą nieźle smakuje
(IMHO). Na końcu zmniejszyłam ogień i chwilę dosmażyłam pod przykrywką.
Wyszło prosto, acz pysznie i mięso nie było suche. Ale inna sprawa, że ja
nie należę do osób, które lubią ryby zesmażone na śmierć, ale takie, co
jeszcze trochę swojego soku mają, ale nie są krwiste rzecz jasna. Czasami
jednak nawet jem już, gdy jeszcze na kręgosłupie ryby lekko krew widać, co
mama kwituje - "a żeby cię gęś kopnęła";) Całe szczęście, ze ich nie
hoduję:P Z mięsem mam podobnie... choć często w imię paktu
pokojowego/stabilizacyjnego w rodzinie, upewniam się, że podane mięso nie
będzie przypominało swoim wyglądem już czegoś, co kiedyś żyło...

Pozdrawiam,
Akulka

Soja w potrawce ;-)
Opinie o sklepie