Adam, Ewa i boski zakaz.

31. Data: 2017-06-19 16:31:46

Temat: Re: Adam, Ewa i boski zakaz.
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-19 o 13:32, LeoTar Gnostyk pisze:

> Nie zrobił tego świadomie, gdyż przed Początkiem tworzenia trwał w
> stanie całkowitej nieświadomości. Umysł znajdował się w stanie ALFA.

No, spekulacje opieramy na Biblii, a wg Niej Stwórca, czyli Bóg był w
pełni świadomy i wiedział co robi.

> Z błędnego założenia wyciągnąłeś błędny wniosek. Człowiek powiela
> tylko nieświadomie błąd S(T)wórcy.

Ale z tego co mamy do dyspozycji nie można innych innych wniosków
wyciągnąć, bo to by była zwyczajna nadinterpretacja.

32. Data: 2017-06-19 16:32:33

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-19 o 12:11, pinokio pisze:

> Wiesz Trybun, nie chciałbym mieć z tobą relacji w realu, z kimś kto
> chce cudzołożyć i kraść.

Bez urazy, ale ja z tobą też, o ile nie jesteś jakąś zgrabną blondynką
to cudzołożenie zdecydowanie odpada.

33. Data: 2017-06-19 17:15:57

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Trybun pisze:

> No, spekulacje opieramy na Biblii, a wg Niej Stwórca, czyli Bóg był w
> pełni świadomy i wiedział co robi.

A w którym miejscu Biblii jest napisane, że w chwili pierwszego
tworzenia S(T)wórca był świadomy? Pokaż mi ten zapis.

> Ale z tego co mamy do dyspozycji nie można innych innych wniosków
> wyciągnąć, bo to by była zwyczajna nadinterpretacja.

To Ty dopuściłeś się nadinterpretacji twierdząc, że S(T)wórca był
świadomy tego co robi. Sam fakt, że tworząc pierwociny nie miał ŻADNEGO
doświadczenia powinien Cię zastanowić.

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju-Piotr Kropotkin

34. Data: 2017-06-20 08:54:05

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-19 o 17:15, LeoTar Gnostyk pisze:

> A w którym miejscu Biblii jest napisane, że w chwili pierwszego
> tworzenia S(T)wórca był świadomy? Pokaż mi ten zapis.

Nie wskażemy również miejsca gdzie pisze że Stwórca był nieświadomy. A
gdy podsumujemy cały etap tworzenia to wniosek nasuwa się sam - było to
w pełni świadome i przemyślane działanie. Co prawda nanoszone były
niewielkie poprawki, ale ogólny kształt pozostał i jest utrzymywany do
dzisiaj.

> To Ty dopuściłeś się nadinterpretacji twierdząc, że S(T)wórca był
> świadomy tego co robi. Sam fakt, że tworząc pierwociny nie miał ŻADNEGO
> doświadczenia powinien Cię zastanowić.

I owszem - wystarczy w nocy spojrzeć w bezchmurna niebo. Widzimy ład i
harmonię, a nie zamęt i chaos, raczej nie może to być twór robiony na
chybił-trafił.

35. Data: 2017-06-20 10:01:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Bez urazy, ale ja z tobą też, o ile nie jesteś jakąś zgrabną blondynką
> to cudzołożenie zdecydowanie odpada.

Rasisto! Mówisz językiem nienawiści!!!
LOL

36. Data: 2017-06-20 10:09:11

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> O ile sam Stwórca nie posiada jakichś hamulców, to tworząc istotę ludzką
> na swoje podobieństwo nie mógł sztucznie piętrzyć przed nią barier.

Oczywiście, że mógł, ba, powinien je piętrzyć i spiętrzył - poniewaz
tworząc człowieka na swoje podobieństwo i jednocześnie bez żadnych barier
stworzyłby drugiego Boga.

37. Data: 2017-06-20 11:05:30

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-20 o 10:09, XL pisze:

> Oczywiście, że mógł, ba, powinien je piętrzyć i spiętrzył -

Dlaczego powinien? To jakaś zabawa? Budowa toru przeszkód?
Skąd wiesz, co bóg powinien? Mówiłaś mu co powinien, a czego nie
powinien? I co on na to?

> poniewaz
> tworząc człowieka na swoje podobieństwo i jednocześnie bez żadnych barier
> stworzyłby drugiego Boga.

I dlatego ta cała teoria się kupy nie trzyma.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

38. Data: 2017-06-20 11:29:03

Od: "Cenowe" <f...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości

> [...]
> I co on na to?

> I dlatego ta cała teoria się kupy nie trzyma.

Właścicielom Boga nie zależy na logice.
Właściciele Boga działają tak jak bajkopisarze dla dzieci,
ma być atrakcyjnie, kolorowo, element dreszczyku.

39. Data: 2017-06-20 11:36:12

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.06.2017 o 11:29, Cenowe pisze:
> Właścicielom Boga nie zależy na logice.
> Właściciele Boga działają tak jak bajkopisarze dla dzieci,
> ma być atrakcyjnie, kolorowo, element dreszczyku.

Ty wielonickowiec jesteś sługą swojej nieświętej trójcy : władza, seks,
pieniądze

40. Data: 2017-06-20 12:27:34

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Trybun pisze:

> [...]
> było to w pełni świadome i przemyślane działanie. Co prawda
> nanoszone były niewielkie poprawki, ale ogólny kształt pozostał i

Gdyby był świadomym Twórcą to musiałby być świadom samego siebie. Po cóż
więc miałby stwarzać materialny świat, który jest mu potrzebny tylko do
doświadczania samego siebie? Nie byłaby mu potrzebna żadna odpowiedź ze
stworzonego obiektu gdyż znałby wszystkie odpowiedzi (wrażenia). Z tego
można wyciągnąć jedyny wniosek, że zaczął tworzyć materialną
rzeczywistość po to by na podstawie odbieranych wrażeń poznać samego
siebie, a więc NIE MÓGŁ BYĆ Twórcą świadomym. Dlatego popełnił błąd... A
właściwie to go nie popełnił bo przecież musiał zacząć tworzyć by poznać
samego siebie nawet wówczas gdyby efekty pierwszego tworzenia okazały
się błędne lub niekompletne.

> I owszem - wystarczy w nocy spojrzeć w bezchmurna niebo. Widzimy ład
> i harmonię, a nie zamęt i chaos, raczej nie może to być twór robiony
> na chybił-trafił.

A co jeśli to wszystko jest jedynie wytworem naszej Świadomości?

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju-Piotr Kropotkin

Interpretacja popkultury
Nie zapomnimy! (pamięci ofiar neofaszystowskiej przemocy w Polsce)
Czy jest większa hańba?
Zezowate szczęście
Wiara najbliższa