Administrativa -- tematyka grupy

11. Data: 2001-02-02 15:36:01

Temat: Re: Administrativa -- tematyka grupy
Od: e...@f...foto.ch.pwr.wroc.pl (emes) szukaj wiadomości tego autora

On 2 Feb 2001 08:47:55 +0100, Róża <r...@p...onet.pl> wrote:

>Grupa ta nie jest zamiennikiem (alt.)pl.(soc.)uzywki pod inną nazwą. I
>nie będzie. Właśnie zastanawiałem się, jakie będą kryteria moderowania,
>czy dotychczasowe (IMO łagodne) zostaną utrzymane, czy będą zmiany. No i
>będą. :-)

czyli cenzura?

to poproszę o dokładny, wyczerpujący spis tematów legalnych. pewnie będzie ich
mniej, więc i kłopot mniejszy...

--
emes
[ http://www.kanaba.prv.pl ]

12. Data: 2001-02-05 08:09:29

Od: Róża <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

emes wrote:

> czyli cenzura?

Aleś Ty czarno-biały. Dziwne, że do ludzi (nie)używających nie masz
podejścia niebiorący - ćpun. :->

Nie nazywaj cenzurą tego, że grupa jest przeznaczona do rozmów typu:
'Dyskusje o wszelakich uzależnieniach i skutkach, jakie wywołują oraz o
tym, jak z nimi walczyć. Grupa jest miejscem, w którym można zamieścić
własne, skuteczne metody uwalniania się od uzależnienia, jak również
prośby o pomoc w walce z nałogiem oraz sposoby uchronienia przed nimi
innych (zwłaszcza dzieci i młodzieży).'

Taka została przegłosowana i tak będzie (moderator czuwa). Trzeba było
wnosić poprawki podczas RFD. Jak nie pasuje, to załóż pl.rec.uzywki. :-P

> to poproszę o dokładny, wyczerpujący spis tematów legalnych. pewnie będzie ich
> mniej, więc i kłopot mniejszy...

Ależ jest powyżej. Co nie jest zabronione, jest dozwolone.

ps. Uprzedzam, legalizacja nie jest metodą na walkę z uzależnieniem.
ps2. IMHO grupa w innym kształcie nie powstałaby w ogóle.

--
*** R Ó Ż A ***
*** & | # % | @ * | @ $ | # ***

13. Data: 2001-02-05 08:09:59

Od: Róża <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

emes wrote:

> natomiast twierdzę że ludzie o narkotykach powinni wiedzieć prawdę i kłamstwa
> jedynie szkodzą. podaję też przykładowy sposób, sprawdzony zresztą, który
> pozwoliłby w jakimś stopniu panować nad problemem. i po prostu staram się go
> uargumentować.

[ciach]

> mam nadzieję, że na tej grupie, nie stanie się tak jak w naszych mediach, i nie
> zostanie wprowadzona cicha (ani głośna ;) cenzura na tematy związane z
> legalizacją. tak się akurat składa, że _jest_ to jeden ze sposobów na
> złagodzenie problemu narkomanii, a prohibicja tylko ten problem zaostrza. czyli
> jak najbardziej mieści się to w tematyce grupy. a może się mylę?

Mylisz się. Legalizacja nie powoduje zmniejszenia użycia narkotyków,
wręcz przeciwnie (opinia M.Kotańskiego w wywiadzie w Trójce; chyba nie
twierdzisz, że znasz się na narkotykach lepiej niż on?).
Poza tym wyobraź sobie heroinę w każdym kiosku (brown, nie kompot).

> niestety, używanie narkotyków ma swoje przyjemne strony i stąd właśnie biorą się
> uzależnienia. chyba przyznasz, że rozmowa o nałogach, kiedy temat ich przyczyny
> jest ocenzurowany, jest conajmniej dziwna?

IMVHO nie jest. Patrz tematyka grupy. Trzeba było zgłaszać zastrzeżenia
podczas RFD, a nie naginać grupę do swojego widzimisię. Zresztą opis
można zmienić (w drodze RFD + głosowanie).

> bajka, że mają one tylko
> złą stronę, nikogo nie przekona bo po prostu jest żałosna w swej naiwności.

Na dłuższą metę nie mają dobrej strony.

> narkotyki nie są złe (podobnie jak noże kuchenne, którymi w polsce popełnia się
> sporą część morderstw), tylko niektórzy źle ich używają.

Broń chemiczna nie jest zła, jest tylko źle używana?

> no i tu właśnie
> docieramy do problemu "świadomego używania". skoro ludzie odurzali się, odurzają
> i odurzać będą niezależnie od umoralniających bajek, to warto zadbać by
> wyrządzili sobie przy okazji jak najmniej szkód. wniosek? mówić im prawdę, o
> czym wspomniałem na początku.
>
> i podkreślam raz jeszcze: nie chcę nikogo zachęcać do zażywania czegokolwiek i
> uważam że taki proceder na tej grupie nie powinien mieć miejsca. ale nie każda
> rozmowa o pozytywnych aspektach odurzania jest zachęcaniem.

IMHO każda rozmowa o pozytywnych aspektach, z pominięciem negatywnych
jest zachęcaniem. To trochę jak z powtarzaniem, że w Polsce powinni
rządzić Polacy. Niby nic złego, ale...
BTW nie spotkałem się jeszcze (na grupach) z obiektywnym opisem
narkotyku (naukowo, krótko- i długofalowe skutki użycia, statystyki
używających i uzależnionych zrobione przez jakiś porządny instytut,
średnia długość życia i występowania chorób).

--
*** R Ó Ż A ***
*** & | # % | @ * | @ $ | # ***

14. Data: 2001-02-05 08:10:17

Od: "Batman" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo nie dobre jest ze listy na te grupe ukazuja sie z opuznieniem. To
spowolni dyskusje i odstrasza ludzi.

15. Data: 2001-02-05 08:10:34

Od: "Kareem Abdul Jabbar" <m...@k...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

A co ma znaczyc "drugą stronę?" Bo chyba mylisz pojecia. Ja od narkotykow
nie jestem uzalezniony, ale zwolennikiem legalizacji jestem. Jesli druga
strona to ci uzaleznieni - to sa dopuszczeni do dyskusji. Zobacz ile listow
tam wysylaja. Ale nie kazde ich listy musza sie sprowadzac (a wlasciwie nie
powinny) do podawania korzysci z legalizacji, opisywania jak to fajnie jest
po ćpaniu. Ktoś kto nigdy nie bral moze sie zaciekawic... Cenzura powinna
byc, ale z umiarem.

16. Data: 2001-02-05 08:10:42

Od: "Jasio" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

i znowu cenzura hehe grupy ze zdjeciami erotycznymi tez w Polsce ze
wszystkich serwerow wywlili
a to o czym pisze to juz moja prywatna sprawa najwyzej grupowicze mnie wyzwa
i dam se spokoj
precz z cenzura precz z tpsa

Mariusz Jasionowski

Malgorzata Krzyzaniak napisał(a) w wiadomości: ...

W związku z coraz większą ilością listów o tematyce:

- korzyści z legalizacji narkotyków,
- przyjemność używania narkotyków,
- "nieszkodliwość" używania niektórych narkotyków,
- "świadome" używanie narkotyków,

pragnę przypomnieć, że nazwa grupy to pl.soc.uzaleznienia i jej
tematyka jest następująca:

[...]
innych (zwłaszcza dzieci i młodzieży). Grupa jest w założeniu przeznaczona
do dyskusji o uzależnieniach od używek (takich jak narkotyki, tytoń,
alkohol czy kawa), jednak nie oznacza to dyskryminacji innych nałogów
(typu internet, pracoholizm czy seks).

Posty o tematyce niezgodnej z tematyką grupy (zwłaszcza wspomniane
powyżej) nie będą przepuszczane.

Zuzanka

--
Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak ... <z...@t...eu.org>
http://www.venco.com.pl/~zuzanka/

17. Data: 2001-02-05 17:41:12

Od: Róża <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jasio wrote:

[ciach to z góry i to z dołu]

> precz z cenzura precz z tpsa

Precz z nieudolnymi cytatami!
*BYE*

--
*** R Ó Ż A ***
*** & | # % | @ * | @ $ | # ***

18. Data: 2001-02-05 17:43:01

Od: Róża <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Batman wrote:

> Bardzo nie dobre jest ze listy na te grupe ukazuja sie z opuznieniem. To
> spowolni dyskusje i odstrasza ludzi.

To bardzo dobrze, że posty ukazują się z opóźnieniem. To spowolni
dyskusję i skłoni do zastanowienia się, czy ma się coś do powiedzenia.
Poza tym zapobiega to pyskówkom i podnosi poziom grupy.

--
*** R Ó Ż A ***
*** & | # % | @ * | @ $ | # ***

19. Data: 2001-02-05 18:33:07

Od: g...@p...fm (Heja) szukaj wiadomości tego autora

On 5 Feb 2001 09:09:59 +0100, Róża <r...@p...onet.pl> wrote:

>Broń chemiczna nie jest zła, jest tylko źle używana?

Przypominam, że LSD miało być używane jako broń chemiczna, a HCN jest
surowcem do produkcji Super Glue...

--
Heja
_____________

20. Data: 2001-02-06 11:29:27

Od: "Tutejszy" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przypominam, że LSD miało być używane jako broń chemiczna, a HCN jest
> surowcem do produkcji Super Glue...

to ja dodam jeszcze, ze nitrogliceryna to bardzo silny material wybuchowy
(ale tez lek nasercowy) a dawka smiertelna soli kuchennej to ok. 500g

roznych rzeczy roznie sie uzywa..

t.

uzależnienie
dziewczyna ? parszywe zycie ? marzenia ?
ksiazki o LSD
Czy herbata to narkotyk?
czy to prawda ze