Re: Akademia Medyczna w Gdansku

Data: 2000-08-07 06:26:32
Temat: Re: Akademia Medyczna w Gdansku
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>

On Sun, 6 Aug 2000, Japik wrote:

> to jest zalosne co potrafi napisac lekarz i to takiej klasy jak pan
> czytalem cv). Wiadomo ze pracuje sie wylacznie dla pieniedzy, ALE !!! taki
> zawod jak lekarz czy ksiadz jest wedlug mnie powolaniem i zawodem z wyboru

Szanowny Panie

ulega Pan jak wiekszosc Polakow postkomunistycznej demagogii uwazajac,
ze lekarz we wspolczesnym kraju o rozwinietej demokracji ma pelnic
funkcje dobroczyncy ludzkosci, opiekuna spolecznego i organizatora
systemu opieki zdrowotnej. Lekarz nie jest od organizowania i tworzenia
systemu opieki zdrowotnej tylko od wykonywania swiadczen zdrowotnych
zgodnie i w zakresie przewidzianym umowa z platnikiem - czyli chorym
lub kasa chorych. Jako dzialania "z potrzeby serca" moge i mam do
tego prawo leczyc chorych nieubezpieczonych za darmo i byc dobrym
czlowiekiem 'in generalia'. Ale to jest Szanowny Panie juz rzecz
ponadstandrdowa i moge ale nie musze. I tak jest w kazdym cywylizowanym
kraju. Nie widze powodu aby moim dzieciom zylo sie gorzej z tego
wzgledu, ze ich tatus i mamusia pracuja za pol-darmo owladnieci
idea dra Judyma, ktorego zreszta bylo i tak stac w odroznieniu
ode mnie na porzadny dom i studia w Szwajcarii.

Od organizowania systemu opieki zdrowotnej jest ministerstwo, sejm,
senat, kasy chorych i samorzad. I tam prosze miec pretensje.
Jak wg. ministerialnych projektow zlikwiduje sie polowe szpitali
(a to jest planowane) to lekarze beda mogli poswiecac pacjentowi
nie 10 lecz 5 minut. Prosze wiec spokojnie i potulnie przyjmowac
fakty o kolejnych podwyzkach uposazen radnych i urzednikow kas
chorych a psioczyc na lekarzy ale to niczego nie zmieni.

P.K.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]