Re: Akcja: lekki tronister

Data: 2009-11-14 08:04:40
Temat: Re: Akcja: lekki tronister
Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

Agnieszka Ostrowska wrote:
> Witam,
> Przepraszam, że zajmuję Wasz wolny czas, ale bardzo mi zależy, abyście
> poparli akcję. Akcji przewodniczy Anna Kaliszewska, która jest matką i
> nauczycielem w liceum.
> Mój syn Jędrek chodzi do czwartej klasy i waży 30 kg a jego plecak
> często powyżej 6 kg. To tak jakbym ja nosiła 12 kg! Są różne sposoby na

Z tego wiosek, ze ty wazysz X0 kg :-)

> obniżenie wagi plecaków szkolnych. W naszej szkole przychylił sie do
> akcji tylko jeden nauczyciel Dzieci noszą zeszyty i 15 kartek A4 w
> teczce, które samodzielnie drukuje się z jego strony. Wiem też, że są

15 kartek, drukuje ze strony,... - czy to jest skan jakiegos
podrecznika, czy material wlasny nauczyciela. Jak skan - to pewnie lamie
ustawe o prawach autorskich, jak wlasny - to pewnie nie zatwierdzony
przez kuratorium/ministerstwo. Tak czy inaczej to proszenie sie o klopoty...
Do tego ten brak poszanowania dla pieniedzy rodzicow (drukownie jest
drozsze niz zakup ksiazki) i ekologii - jednak drukarnia jest bardziej
ekologiczna niz toner, tusz, prad i bielutki papier do drukarek...

> podręczniki, które można dzielić i nosić tylko kilka kartek. W czwartej
> klasie jest dużo więcej przedmiotów, i tak np. do muzyki mamy dwie cegły
> (podręcznik i ćwiczenia) w formacie A4 dla klas 4-6. Tylko po co? Gdyby

I to jest pomysl - zobacz o ile mniej okladek - foliowanych,
lakierowanych - niz w wersji "podrecznik na semestr". Kto poprze akcje -
jeden podrecznik/kombajn - do wszystkich przedmiotow i na cala podstawowke?

> podzielili je na 3, albo nawet na 6 byłoby dużo lżej. Można wydać
> książki na semestry. Aby zapobiec wadom postawy u naszych dzieci bardzo
> Was proszę o poparcie ackji podpisujac petycję na stronie.
> http://www.petycje.pl/4169

A myslisz, ze to cos zmieni - w koncu jest juz rozporzadzenie o szafkach
w szkole (a dokladniej o miejscach na zostawianie podrecznikow)

Pozdro

Maseł