Automat do pieczenia chleba

1. Data: 2008-11-23 09:05:31

Temat: Automat do pieczenia chleba
Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zupełnie się na tym temacie nie znam a chcę zamówić "u Mikołaja".
Poskubałem oczywiście allegro i oczywiście tylko pojawił się ból głowy z
nadmiaru wątpliwości.
Mam więc takie:
- jakie cechy powinien mieć taki automat a można na nie nie zwrócić uwagi
(programator, 3 poziomy opieku skórki uważam za standard)
- są automaty z formami "poziomymi" i "pionowymi". Czy ma to jakiekolwiek
znaczenie ? Pierwsze wrażenie jest takie że lepsze są "poziome" ale czy to
prawda ?
- czy obudowa się nie nagrzewa podczas pieczenia i czy nie ma różnicy -
obudowa plastik-obudowa inox ?
- czy bajery w postaci pieczenia bagietek w praktyce często się wykorzystuje
?
- jak duże znaczenie ma moc ? są dwa urządzenia Moulinexa - jedno 1650W (z
pieczeniem bagietek) drugie 800W - bez
- czy warto dopłacać ok.100zł za Moulinexa o podobnych cechach (np. w
stosunku do Severina) ?

Piotrek

2. Data: 2008-11-23 09:47:40

Temat: Re: Automat do pieczenia chleba
Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2008-11-23 10:05, Piotrek pisze:
> [...]
> (z pieczeniem bagietek) drugie 800W - bez
> - czy warto dopłacać ok.100zł za Moulinexa o podobnych cechach (np. w

Ja Ci odpiszę tak, kiedyś ode mnie również mikołaj dostał podobne
zamówienie i przyniósł jakiś hiper super sprzęt i wszystko było cacy,
tyle że po kilku miesiącach użytkowania okazało się, iż lepiej wyrabia
ciasto stary 40 letni robot a pieczone chleby są o wiele smaczniejsze,
te pieczone w zwykłej kuchence gazowej niż w automacie. Wielkim plusem
automatu, którego nie da się niczym zastąpić - no może służącą, (tylko
co na to żona ;) jest timer, wsypujesz wszystko, nastawiasz i zapominasz
że pieczesz).
A teraz dlaczego wg. mnie: mieszadełka są małe i w sumie tak super nie
wyrabiają ciasta jak to zrobi dobry robot kuchenny, a pieczony w
automacie chleb, przypieczoną chrupiącą skórkę miał tylko od góry
podczas gdy ten sam chleb kiedy piekę w piekarniku, piękna chrupiącą
skórkę ma wszędzie.
Ja proponuję kupić kg mąki na chleb np. w tesco i upiec za pomocą tego
co masz w domu, a później sam zadecydujesz czy potrzebujesz automatu (no
chyba że urządzasz kuchnię, ale to i tak szkoda miejsca bo automat
zajmuje go dosyć dużo).

Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

3. Data: 2008-11-23 09:51:37

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotrek" <h...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> pieczeniem bagietek) drugie 800W - bez
> - czy warto dopłacać ok.100zł za Moulinexa o podobnych cechach (np. w

Z dwoma mieszadłami i z pokrywą umocowaną wzdłuż dłuższego boku - po
otwarciu jest niższy niż ten drugi.

4. Data: 2008-11-23 09:56:03

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Olo" <w...@j...cy> wrote in message news:ggb8rj$sdj$1@inews.gazeta.pl...

W zasadzie automatu używam teraz tylko do wyrabiania i wyrastania ciasta,
które przekładam do form i piekę w piekarniku. Ale nie zrezygnowałbym z
automatu - nie zawsze potrzebuję dużo chleba i wtedy automat jest
wystarczający - no i marmolady i dżemy przed zapakowaniem do słoików.

5. Data: 2008-11-24 18:18:44

Od: "Orka" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olo" <w...@j...cy> napisał w wiadomości
> [...]
> masz w domu, a później sam zadecydujesz czy potrzebujesz automatu (no
> chyba że urządzasz kuchnię, ale to i tak szkoda miejsca bo automat zajmuje

A ja powiem tak-gdybym miała to wszystko sama robić, nawet przy pomocy
robota, nie chciałoby mi się. A tak, mając automat, od kwietnia tego roku
nie kupiłam ani bochenka chleba. Automat ma grzałę na spodzie, więc w tym
chlebie najbardziej chrypiąca skórka jest właśnie na dole. Ja mam tanią
maszynę, elta, gdybym miała wybierać jeszcze raz-kupiłabym droższą markową,
bo podejrzewam, że ma lepszą jakość i wytrzymałość. W mojej z mieszadeł i
foremki już schodzi teflon (7 miesięcy używania 2-3 razy w tygodniu). Moc
mojego automatu to 1000 W. Nie korzystałam w żaden inny sposób, oprócz
różnych przepisów na chleb (tzn. np. nie smażyłam konfitur ani nie
nastawiałam na wyrastanie ciasta na bułki, które potem trzeba upiec w
tradycyjnym piekarniku).

--
Orka

6. Data: 2008-11-24 20:49:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Nov 2008 19:18:44 +0100, Orka napisał(a):

> [...]
> różnych przepisów na chleb (tzn. np. nie smażyłam konfitur ani nie
> nastawiałam na wyrastanie ciasta na bułki, które potem trzeba upiec w

A mnie się odechciało zupełnie - te mieszadła ciągle zostają w chlebie (mam
Alaskę). Czasem latem korzystam, ale coraz bardziej mnie wkurza
wydłubywanie tych mieszadeł.

Ale teraz piekę tylko ogniem i drewnem, i tak aż do maja - nie ma to, jak
ekologia, i plecki sobie można fajnie ogrzać, mmmmmmmmmm.... :-)

7. Data: 2008-11-24 22:21:55

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fotki doszły ale odpowiedź nie chce wyjść.

8. Data: 2008-11-24 23:28:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Nov 2008 23:21:55 +0100, Panslavista napisał(a):

> Fotki doszły ale odpowiedź nie chce wyjść.

Poślij na mój "grupiany" email, może sie uda. Już tam odbieram pocztę.

9. Data: 2008-11-24 23:45:51

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poślij na mój "grupiany" email, może sie uda. Już tam odbieram pocztę.

Tu doszło potwierdzenie.

10. Data: 2008-11-25 17:47:01

Od: "Orka" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (mam
> Alaskę). Czasem latem korzystam, ale coraz bardziej mnie wkurza

Ooo, a ja mam taki specjalny wichajster, jakby kluczyk, zahaczasz mieszadło
i myk! samo wychodzi :)

P. S. A do ogrzewania plecków to mam węglowe piece w pokojach, mieszkam w
kamienicy z ok. 1905 roku :)

Orka

Co zamiast kurka?
zarowki z allegro
którą kuchnię wybrać?
Jaką pralkę wybrać?
"Zwalniacze: do szuflad - jak sie prawidlowo nazywaja?