Jaką pralkę wybrać?

1. Data: 2008-11-21 22:37:34

Temat: Jaką pralkę wybrać?
Od: "Ewa" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Muszę kupić pralkę ładowaną z góry, o maksymalnych wymiarach
szer. 40 cm, głęb. 60 cm, wys. przy otwartej pionowo klapie 138 cm.

Dobrze by było gdyby miała jak najlepsze parametry, a w praktyce
sprawowała się bez problemów.

Proszę o opinie na temat pralek znajdujących się obecnie na rynku.
Co warto kupić, a czego zdecydowania nie?

Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2008-11-21 23:51:32

Temat: Re: Jaką pralkę wybrać?
Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sprawowała się bez problemów.
>
> Proszę o opinie na temat pralek znajdujących się obecnie na rynku.
> Co warto kupić, a czego zdecydowania nie?

Nie warto pralek ładowanych od góry

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

3. Data: 2008-11-21 23:52:42

Od: "Ewa" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Ewa" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> Nie warto pralek ładowanych od góry

Chętnie dostosuję się do tej rady, jeśli .... kupisz mi większe mieszkanie.:-)

Pozdrawiam
Ewa

4. Data: 2008-11-22 01:09:11

Od: "PM" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa" <n...@n...pl> wrote in message

> Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
> wiadomości news:gg7hvf$ifn$1@nemesis.news.neostrada.pl...

WItam.
Na elektroda.pl polecają Electroluxa EWT 13420, albo EWT 13620. Wymiary ma z
grubsza odpowiednie 60x40x85 'w spoczynku', nie wiem jak z otwartą klapą,
ale powinna się zmieścić w 138cm
Można kupić już od 1300 PLN , no i trwa promocja 5 lat gwarancji gratis.

5. Data: 2008-11-22 06:00:27

Od: "Ewa" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak z otwartą klapą, ale powinna się zmieścić w 138cm
> Można kupić już od 1300 PLN , no i trwa promocja 5 lat gwarancji gratis.

Bardzo dziękuję. Przyjrzę się tym modelom.
Przeszukiwałam portal Ceneo w celu zorientowania się w ofercie i są tam
również opinie użytkowników. Zaskoczyły mnie bardzo negatywne opinie
dotyczące niektórych modeli pralek firm Whirlpool i Indesit. Przede wszystkim
zwraca uwagę duża awaryjność.
I tu moje pytanie: kto daje te promocyjne 5 lat gwarancji - sprzedawca (jeśli tak,
to który) czy producent i czy gwarancja obejmuje naprawę u klienta. Ewentualne
wielokrotne wynoszenie i wnoszenie takiej pralki byłoby dodatkowym utrudnieniem.
Muszę jeszcze zwrócić uwagę czy przy okazji przywiezienia nowej pralki zabiorą
tę starą i ewentualnie za jaką opłatą.

Pozdrawiam
Ewa

6. Data: 2008-11-22 06:23:56

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa" <n...@n...pl> wrote in message

Kiedyś kupiłem córce Indesita - cichutko, bezproblemowo. Ładowane od
góry często mają bęben podwieszony z obu stron - nie wybijają łożysk tak
często jak te ładowane z frontu. Wiele lat miałem pralki WA produkcji
jeszcze NRD. Niezawodne.
Tak więc powieszenie dwustronne jest najważniejszą cechą...

7. Data: 2008-11-22 08:00:59

Od: "Ewa" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak więc powieszenie dwustronne jest najważniejszą cechą...
Nie wiem gdzie takie informacje mogłabym znaleźć - zwykle
opis pralki w Internecie tego rodzaju informacji nie zawiera.
A szczegółowy opis i instrukcję dostaje się pewnie dopiero
z pralką.

Co do rady PM:
> Na elektroda.pl polecają Electroluxa EWT 13420, albo EWT 13620.
Poczytałam opinie użytkowników tych pralek na Ceneo.
Pierwsza z nich ma bardzo dużo zamieszczonych opinii, niestety
większość z nich negatywnych. Natomiast druga nie ma właściwie
negatywnych opinii (poza hałasem przy wirowaniu), ale też nie ma
informacji czy wady modelu 13420 już tu nie występują (rozumiem,
że model 13620 jest nowszy). Chodzi mi m.in. o nieprawdziwe
wskazania co do długości trwania prania. Ponadto niepokojąca
jest informacja, która mówi o bardzo długim praniu ( w rzeczywistości,
a nie wg wskazań wyświetlacza). Ten wątek zresztą także między
wierszami pojawia się przy modelu 13620.

Wiem, że zwykle takie opinie, nie tylko na Ceneo, bywają różne,
ale na czymś w końcu opierać się muszę.

Pozdrawiam
Ewa

8. Data: 2008-11-22 08:04:53

Od: "Ewa" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze jedno.

> Na elektroda.pl polecają Electroluxa EWT 13420, albo EWT 13620.
> no i trwa promocja 5 lat gwarancji gratis.
Skąd ta informacja o 5-letniej gwarancji? Możesz podać źródło?

A przy okazji, na Ceneo też są bardzo negatywne opinie o serwisie
Electroluxa.

Pozdrawiam
Ewa

9. Data: 2008-11-22 09:40:53

Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skąd ta informacja o 5-letniej gwarancji? Możesz podać źródło?

Chocby z googla:
http://www.euro.com.pl/others_5-lat-gwarancji-electr
olux.xml

> A przy okazji, na Ceneo też są bardzo negatywne opinie o serwisie
> Electroluxa.

A przy okazji to _zdarza sie_ ze kompanie zlecaja swoim pracownikom pisanie
opinii na takich portalach ;)
Niestety nie moge powiedziec w przypadku jakiego producenta AGD/RTV plotke
potwierdzilem 'z pierwszej reki'.

Co do 5 letniej gwarancji: BEKO tez teraz ma promocje i daja 5 latek
gwarancji takze sprawdz sobie jeszcze to.

Pozdrawiam

Kane

10. Data: 2008-11-22 09:48:22

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa" <n...@n...pl> wrote in message
> [...]
> wierszami pojawia się przy modelu 13620.
>
> Wiem, że zwykle takie opinie, nie tylko na Ceneo, bywają różne,

Na czas prania bardzo wpływa temperatura wody i okamienienie grzałki,
Calgon pomaga na to drugie. Ja w zasadzie mam załączone (zawsze) dodatkowe
płukanie do każdego prania czyli pięć płukań zamiast trzech.
Najlepiej więc nie dobrudzać odzieży i nie składać "aż się uzbiera"
tylko stosować oszczędne tryby prania oraz oszczędzać zdrowie rodziny
włączając dodatkowe płukania.

"Zwalniacze: do szuflad - jak sie prawidlowo nazywaja?
Różnica w oznaczeniu zmywarek Siemens
Gazowego przepływowy ogrzewacz wody
Zima a kaloryfery z termostatem
pralka indesit Wise 107PL