Jaką pralkę wybrać?

11. Data: 2008-11-22 09:52:09

Temat: Re: Jaką pralkę wybrać?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa" <n...@n...pl> wrote in message
news:gg8eui$mvc$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> I jeszcze jedno.

> Skąd ta informacja o 5-letniej gwarancji? Możesz podać źródło?
>
> A przy okazji, na Ceneo też są bardzo negatywne opinie o serwisie
> Electroluxa.
>
> Pozdrawiam
> Ewa

Nie ma już dobrego serwisu - fachowcy są drodzy i wybyli na Zachód. Brak
części zamiennych, firmy w Polsce wypychają sprzęt nür Polacken. I dla
obrotu - bo tylko ten rodzi dochód coraz trudniej naprawiać, a byle rurka
kosztuje horendalne sumy.

12. Data: 2008-11-22 10:09:17

Od: "Ewa" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za wszystkie rady i uwagi.
Ta 5-letnia gwarancja w Electroluxie nie jest "normalną"
gwarancją, ale obwarowania koniecznością spełnienia
dodatkowych warunków, zapisania się do jakiegoś klubu, itp.
Nie lubię tego rodzaju warunków.

Chciałabym jeszcze zapytać co Państwo sądzą o pralkach
(ładowanych z góry) firmy Candy? Między innymi znalazłam
pralkę Candy CTH 127 SY i wygląda interesująco.
Czy ktoś zna jakąś opinię o niej lub innej Candy "z pierwszej
ręki"?

Przy okazji - co to jest programator dwukierunkowy?

Pozdrawiam
Ewa

13. Data: 2008-11-22 10:13:11

Od: Jan Werbiński <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

> "Ewa" <n...@n...pl> wrote in message
>
> Kiedyś kupiłem córce Indesita - cichutko, bezproblemowo. Ładowane od
> góry często mają bęben podwieszony z obu stron - nie wybijają łożysk tak
> często jak te ładowane z frontu. Wiele lat miałem pralki WA produkcji
> jeszcze NRD. Niezawodne.
> Tak więc powieszenie dwustronne jest najważniejszą cechą...

Teoretycznie masz rację. W praktyce statystyki awarii temu zaprzeczają.
Poczytaj sobie na necie i forum muratora.
Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

14. Data: 2008-11-22 10:13:43

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa" <n...@n...pl> wrote in message
> [...]
> większość z nich negatywnych. Natomiast druga nie ma właściwie
> negatywnych opinii (poza hałasem przy wirowaniu), ale też nie ma
> informacji czy wady modelu 13420 już tu nie występują (rozumiem,
> że model 13620 jest nowszy). Chodzi mi m.in. o nieprawdziwe
> wskazania co do długości trwania prania. Ponadto niepokojąca
> jest informacja, która mówi o bardzo długim praniu ( w rzeczywistości,
> a nie wg wskazań wyświetlacza). Ten wątek zresztą także między
> wierszami pojawia się przy modelu 13620.
>
> Wiem, że zwykle takie opinie, nie tylko na Ceneo, bywają różne,

Od 4 miesięcy mam pralkę 13420 i raczej nic złego powiedzieć o niej nie mogę.
Nigdy nie porównywałem wskazań czasu na wyświetlaczu z zegarkiem ale nie
zauważyłem aby były jakieś wyczuwalne różnice.
Z tym czasem prania to chyba chodzi o coś innego.
W tej chyba wszystkie pralki mają sterowanie elektroniczne. Efektem ubocznym są
'ułatwienia' dla użytkowników polegające na tym że na każdym z programów masz
ograniczoną możliwość zmiany parametrów (temperatura, wirowanie etc) do tych
optymalnych dla danego programu.
Przy starych programatorach elektromechanicznych od razu było widać który
program jest dłuższy a który krótszy. Tutaj trzeba niestety trochę pobawić się
programami aby się w tym połapać.
Jak sądzę to wspólna choroba współczesnych pralek niezleżnie od marki.

To moja druga pralka Elektroluxa (poprzednia działa do dziś od 7 lat).
Jak dotąd jedyną usterką (w tej starej) był wkręcony na oś kord który wyszedł z
paska.
Prównując starą i nową pralkę widać że wykonanie już zdecydowanie mniej solidne
(jak ze wszystkim).

Co opłat za transport i zabranie starej pralki to firmy lubią odbijać sobie
niskie ceny samego sprzętu.
Mieszkając w Poznaniu kupiłem pralkę w Białymstoku. Różnica w cenie była tak
duża że ze spokojem wystarczyłaby na wywóz starego sprzętu i jeszcze sporo by
zostało.

TomekD

15. Data: 2008-11-22 10:30:05

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa" <n...@n...pl> wrote in message

Przed chwilą widziałem reklamę pralek LG - 10 lat gwarancji...

16. Data: 2008-11-22 10:33:06

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pralkę Candy CTH 127 SY i wygląda interesująco.
> Czy ktoś zna jakąś opinię o niej lub innej Candy "z pierwszej

Ja mam Candy ładowaną od góry od jakiś 9 lat. Przy wirowaniu klapa tak
napieprza, ze trzeba zamykać drzwi od łązienki bo taki jest huk. Sama pralka
nie porusza się po łazience. Przy sporadycznym używaniu (życie kawalerskie)
gdy ostatnio był serwisant do naprawy bo pralka głupiała (przytkał sie
odpływ z dozownika płynu do płukania i to powodowało głupienie) to
stwierdził że łożyska już wyją. I same dozowniki ciężko utrzymać w
czystości.

17. Data: 2008-11-22 19:46:57

Od: "PM" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"TomekD" <t...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> Mieszkając w Poznaniu kupiłem pralkę w Białymstoku. Różnica w cenie była
> tak duża że ze spokojem wystarczyłaby na wywóz starego sprzętu i jeszcze

Witam

Szczególy pięcioletniej gwarancji

http://www.electrohome.pl/themes/banery/time_manager
.pdf

modele 13420 i 13620 różnią się tylko wielkością wyświetlacza.
można sobie ściągnąć instrukcje ze strony electroluxa i porównać.
Bebechy są takie same.

Co do zabrania starej pralki: jak się interesowałem zakupem (stara pralka
zaczęła 'padać' ale jeszcze jakoś zipie, więc czekam na zgon totalny) to w
sklepie

http://www.electromarket.pl/document--110.html biorą za to 40PLN + opłata za
dowóz.

Pozdrawiam.

18. Data: 2008-11-24 23:58:21

Od: Szymonias <s...@s...pol.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Lis, 20:46, "PM" <p...@g...pl> wrote:
> [...]
> zaczęła 'padać' ale jeszcze jakoś zipie, więc czekam na zgon totalny) to w

Co do zabrania starego urządzenia AGD, to KAŻDY sklep ma obowiązek
zabrać stary sprzęt w momencie dostarczenia nowego BEZ OPŁAT.

Pozdrawiam,

Szymon

19. Data: 2008-11-27 08:05:57

Od: Pete <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Szymonias pisze:

> Co do zabrania starego urządzenia AGD, to KAŻDY sklep ma obowiązek
> zabrać stary sprzęt w momencie dostarczenia nowego BEZ OPŁAT.
>
> Pozdrawiam,
>
> Szymon

Po pierwsze tnij cytaty na litość...
Po drugie - _przyjąć_ musi (a nie zabrać). Dostarczyć do sklepu musisz
na swój koszt.

--
Pete

20. Data: 2008-11-27 19:56:19

Od: "Marex" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista <p...@w...pl> napisał(a):

> "Ewa" <n...@n...pl> wrote in message
>
> Przed chwilą widziałem reklamę pralek LG - 10 lat gwarancji...

LG "Long~~ Low Guarnatie"

A gdzie firmy specjalizujące sie od lat w pralkach?, wśród nich bym
posziwałbym wyboru. Firmy biorace sie za wszystko , produkują tylko CO....?

"Zwalniacze: do szuflad - jak sie prawidlowo nazywaja?
Różnica w oznaczeniu zmywarek Siemens
Gazowego przepływowy ogrzewacz wody
Zima a kaloryfery z termostatem
pralka indesit Wise 107PL