Re: Badanie ginekologiczne

Data: 2002-01-04 23:17:22
Temat: Re: Badanie ginekologiczne
Od: Kami <K...@j...net>

> From: p...@w...pl (Patrycja) [mailto:p...@w...pl]
> Posted At: Friday, January 04, 2002 10:37 PM
> Posted To: medycyna
> Conversation: Badanie ginekologiczne
> Subject: Badanie ginekologiczne

> Od wczoraj zauważyłam na bieliźnie wydzielinę o nieprzyjemnym zapachu.
> Wiem, że powinnam iść do ginekologa.

Koniecznie!

> Będzie to moja pierwsza
> wizyta.

Przepraszam, a ile masz lat?

> Jak
> przebiega takie badanie?

Lekarz najpierw przeprowadza standardowy wywiad. A potem siada się na
fotel, lekarz bada pochwę dłonią, ewentualnie używa wziernika, czasem
(żeby zdiagnozować, czy problem to bakterie czy grzyby) używa takiego
"papierka lakmusowego", który zabarwia się w zależności od rodzaju
infekcji. Nie należy to do wybitnych przyjemności, ale nie jest też
straszne.

> Czy jest ono bolesne?

Nie.

> Jak należy się
> przygotować do
> badania?

Ekhmmm... No wiesz - trzeba się podmyć, ale to chyba oczywiste. No i
jesli to nie USG (a w Twoim przypadku chyba nie będzie takiej potrzeby),
to trzeba opróżnić pęcherz.

> Czy istotne jest w co się ubiorę na wizytę?

Ubierz się tak, żeby nie zmarznąć :-) I ewentualnie, żeby było Ci
wygodnie się szybko rozebrać.

> Proszę o odpowiedź strasznie się boję.

Odpowiedziałam :-) Nie bój się - uwierz, że to nic strasznego. Nie jest
porywająco przyjemne, ale da się przeżyć. Tym bardziej, że czasem po
prostu trzeba.

Kami
k...@p...net
ICQ: 81442231 - GG# 436414