Re: Bajki nie zawsze kończą się szczęśliwie...

From: "Przemysław Dębski" <p...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Bajki nie zawsze kończą się szczęśliwie...
Date: Fri, 4 Sep 2009 10:31:13 +0200

Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
news:56cf5212-715b-4980-817a-04cdd657d2e9@r9g2000yqa
.googlegroups.com...
On 3 Wrz, 12:01, "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> wrote:

> Hehe, tez sie ciesze, ze Cie widze :)

Miło to słyszeć - mi równie miło etc. etc. etc :)

> Miedzy innymi o tym, kilka postow wczesniej napisal
> Redart.

Nie czytam Redarta bo mnie Dębski ostrzegł :)

> O umiejetnosci spokojnego reagowania na
> zaistniale sytuacje, vide telefon, ktorego nie
> bylo, i ten, w ktorym padly konkretne slowa
> ze strony BabyJagi.
> O umiejetnosci dostrzegania potrzeb drugiej
> osoby.

Na mój gust spokojne reagowanie gdy wewnątrz się gotuje nie jest oznaką
dojrzałości. Jak nigdy, w tym przypadku zgadzam się z ikselą, iż kłocić się
i wybuchać należy zawsze wtedy gdy jest po temu okazja i ochota, a
wyznacznikiem dojrzałości (związku w tym przypadku) jest staranie się o
siebie. Zresztą takie spokojne reakcje zawsze są dla mnie podejrzane, a
raczej ich motywacje. Może to być np. strach przed utratą partnera - czyli
mamy że ktoś tu dominuje i rózne takie tam. Innymi słowy jeśli ktoś nie
reaguje adekwatnie do swojego stanu emocjonalnego - to musi mieć po temu
jakiś powód i to wcale nie błachy. I nawet tym nie błachym powodem może być
chęć pokazania samemu sobie iż jest się dojrzałym emocjonalnie - niezły
sposób na dowartościowanie się ... szczególnie na tle drugiej strony która
się nie powstrzymuje :))

> I tak dalej, patrz Redart.

... i się ucz :)

Na post po zbóju zaprosił