Re: Bajki nie zawsze kończą się szczęśliwie...

Data: 2009-09-04 09:30:14
Temat: Re: Bajki nie zawsze kończą się szczęśliwie...
Od: "Redart" <r...@o...pl>

Użytkownik "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
news:h7qjbl$tub$1@newsread.aster.pl...

> Na mój gust spokojne reagowanie gdy wewnątrz się gotuje nie jest oznaką
> dojrzałości. Jak nigdy, w tym przypadku zgadzam się z ikselą, iż kłocić
> się i wybuchać należy zawsze wtedy gdy jest po temu okazja i ochota, a
> wyznacznikiem dojrzałości (związku w tym przypadku) jest staranie się o
> siebie. Zresztą takie spokojne reakcje zawsze są dla mnie podejrzane, a
> raczej ich motywacje. Może to być np. strach przed utratą partnera - czyli
> mamy że ktoś tu dominuje i rózne takie tam. Innymi słowy jeśli ktoś nie
> reaguje adekwatnie do swojego stanu emocjonalnego - to musi mieć po temu
> [...]

Głos ciekawy, acz bardzo radykalny. Ja bym powiedział inaczej: żeby się
kłócić i nie pogubić w tej kłótni - to trzeba naprawdę umieć. To wymaga
specjalnej dojrzałości obojga partnerów, mocnego poczucia granic.
A jak są dzieci - w pobliżu - to dupa niestety. Czyli, zgodnie z tym, co
napisałeś, nie działa warunek wejściowy 'gdy jest po temu okazja'.
A więc umiejętność znajdowania zastępczych metod rozładowywania
emocji jest zawsze przydatna, cenna - i na pewno mniej 'ryzykowna'.
Ja też najchętniej w ten sposób bym działał, to cecha choleryków -
wybuchowość i 'spływa jak po kaczce'. Ale np. w mojej sytuacji to nie
działa - ani ja, ani moja żona nie potrafimy zachować odpowiedniej
przytomności umysłu w czasie kłótni, żeby sieto nie rozłaziło w zupełnie
przypadkowych kierunkach. A dzieci nie kumają, o co chodzi.

Tak wiec uważam, że można być wyrazistym i szczerym bez pełnej
ekspresji. Można, a nawet trzeba - w przypadku statystycznym.
Np. w autobusie ;)))