Barszczyk + pasztecik z mieskiem

1. Data: 2003-03-12 11:43:23

Temat: Barszczyk + pasztecik z mieskiem
Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych grupowiczow.
Poszukuje przepisu na barszczyk czerwony pasztecik z mieskiem. Szukalem na
necie ale nic ciekawego nei znalazlem. Licze na pomoc
Pozdrawiam
AJA

1. Data: 2003-03-12 13:02:53

Temat: Re: Barszczyk + pasztecik z mieskiem
Od: "Piotr Kosela" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

AJA wrote:
> Witam szanownych grupowiczow.

grupowiczków

> Poszukuje przepisu na barszczyk czerwony pasztecik z mieskiem.

przepisiku

> Szukalem na necie

neciku

> ale nic ciekawego nei znalazlem. Licze na pomoc
> Pozdrawiam
> AJA

Pierwszy! Pierwszy! ;-)))

A tak naprawdę to pod Waszym wpływem mnie też coraz bardziej to razi. :-(

--
Pzdr
Pe Ka

1. Data: 2003-03-12 13:13:55

Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

> przepisiku

> neciku

> Pierwszy! Pierwszy! ;-)))
>
> A tak naprawdę to pod Waszym wpływem mnie też coraz bardziej to razi. :-(
Az krzyknelem z zachwytu jak zobaczylem ze mam odpowiedz na moj post. I nie
takiej odpowiedzi oczekiwalem. Wszyscy u mnei zaskoczeni czemu taki okrzyk
.. no i teraz okrzyk smutku. To nie bylo smieszne. Moze wiecej "....." ?

AJA

1. Data: 2003-03-12 13:33:10

Od: "Nea" <n...@p...com.beztego> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kosela" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
<ciach>
przeciez potocznie mowi sie barszczyk czerwony, na pasztecik to tez nie
powiesz pasztet bo to zupelnie co innego
a zreszta czy uzywanie zdrobnien jest niezgodne z netykieta?
ogolnie prawie na wszystkich grupach zauwazylam ze jest tendencja do
wymadrzania sie i zwracania uwagi zamiast udzielenia sensownej pomocy
a tak chyba nie powinno byc.

pozdrawiam
Nea

1. Data: 2003-03-12 13:42:46

Od: "Nea" <n...@p...com.beztego> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl> napisał w wiadomości
> Witam szanownych grupowiczow.
> Poszukuje przepisu na barszczyk czerwony pasztecik z mieskiem. Szukalem
na
> necie ale nic ciekawego nei znalazlem. Licze na pomoc

jak rozumiem chcesz sam sobie upiec paszteciki? jesli tak to wejdz na
http://www.kuchnia.3miasto.pl/ jest tam mnostwo przepisow
ja kupuje paszteciki w sklepie a umnie maja pyszniaste z pieczarkami:)

pozdrawiam
Nea

1. Data: 2003-03-12 13:51:23

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

AJA:

> Cos ta stronka nie dziala ... moze jakis inny adres .. jedynie znalazlem
> przepis na paszteciki ale to z grzybkami i kapusta... nie lubie kapusty ..
> bleeeeeeeee ... z definicjie jestem miesozerca :))

no to zrób nadzionek jak na pierożki albo uszeczka. Cebulkę drobno
posiekaną podsmażyć, do tego mięsko zmielone, trochę solki i
pieprzeczku. Można dodać papryczki ostrej.

Waldeczek

1. Data: 2003-03-12 13:51:28

Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-03-12 13:55:11

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cos ta stronka nie dziala ... moze jakis inny adres ..

Zapamietaj dwa, w zasadzie to to samo
http://www.bytow.pl/kuchnia/index.htm
http://kuchnia.verusinter.net

Pzdr.
Dorota

1. Data: 2003-03-12 14:00:03

Od: "Nea" <n...@p...com.beztego> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przepis na paszteciki ale to z grzybkami i kapusta... nie lubie kapusty ..
> bleeeeeeeee ... z definicjie jestem miesozerca :))

mi dziala wlasnie na niej siedze :))
http://www.kuchnia.3miasto.pl/all_p.htm beda wszystkie przepisy na litere p

wkleje Ci pare:

Paszteciki z ciasta francuskiego z mięsem
ciasto:
50 dag (2 1/2 szklanki) mąki,
25 dag margaryny,
1 szklanka wody,
2 płaskie łyżeczki soli,
2 jaja do smarowania

nadzienie:
40 dag mięsa,
1 1/2 czerstwej bułki,
1 mała cebula,
35 dag margaryny,
1 małe jajo,
sól, pieprz,
zielona pietruszka

Przygotować nadzienie. Mięso ugotować, cebulę pokroić w kostkę i udusić na
margarynie. Bułkę namoczyć w wodzie i odcisnąć. Składniki nadzienia zemleć w
maszynce, dodać jajo, sól, pieprz, posiekaną zieleninę i dokładnie wyrobić.
Można też przygotować inne nadzienie np. z pieczarek, z kapusty, z ryby itp.
Z mąki, wody i soli zarobić luźne ciasto. Schłodzić je w lodówce (około 30
min.) i rozwałkować w kwadrat grubości 1 cm. Margarynę rozkruszyć i rozłożyć
ją na rozwałkowanym cieście równą warstwą. Rogi ciasta złożyć do środka w
kopertę, brzegi złożenia dokładnie zlepić. "Kopertę" rozwałkować w
prostokąt, złożyć na 3 części (zwijając boki do środka), schłodzić.
Wałkowanie i chłodzenie powtórzyć 3 razy. Po ostatnim chłodzeniu ciasto
rozwałkować i kroić na kwadraty o boku 9-10 cm. Na każdy kwadrat nałożyć
płasko nadzienie i złożyć po przekątnej, tworząc trójkąt. Brzegi ciasta
posmarować jajem, zlepić, a powierzchnię posmarować rozmąconym jajem. Piec w
bardzo gorącym piekarniku około 20 min.

From Z.Wodecki w...@k...net.pl
------------------------------------
Paszteciki z miesem
25 szt. Czas przygotow. 1,5 godz.
Ciasto polkruche:
200 g maki,
100 g masla,
3 lyzki zimnej wody,
szczypta soli,
jajo do smarowania ciasta,
tluszcz do smarowania blachy.
Farsz:
300 g pieczonego miesa,
1/2 buleczki,
mala cebula,
1 lyzka masla,
1 lyzka smietany,
sol, pieprz.

1. Make wraz z sola przesiac na stolnice. Dodac zimne maslo, drobno posiekac
ostrym nozem wraz z maka. Dodac wode, szybko zagniesc ciasto, uformowac kule
i wstawic do lodowki na 30 min.
2. Mieso i bulke zemlec w maszynce. Cebule obrac, drobno posiekac,
przesmazyc
na rozgrzanym masle. Dodac do miesa, wymieszac ze smietana, przyprawic sola
i pieprzem.
3. Ciasto rozwalkowac na placek grubosci 4 mm. Foremka wyciac lezki, reszte
ciasta ponownie rozwalkowac i pociac na paski szerokosci 2 cm. Na lezce
ulozyc kulke farszu, nakryc ja kawalkiem paska, przyklejajac go odrobina
bialka. Paszteciki nasmarowac rozmaconym jajem. Ulozyc na natluszczonej
blasze,
piec w ogrzanym do temp. 220żC piekarniku przez 25 min.

Źródło: Encyklopedia sztuki kulinarnej, tom 22 "Pasztety", strona 44.
From: a...@h...pl (Radku's De Apaczu's)
----------------------------
Paszteciki z miesem (zydowskie)
24 szt. Czas przygotow. 1 godz. 20 min.
1/2 kg mielonego miesa wolowego,
5 lyzek oleju,
1 glowka czosnku,
sok z cytryny,
1 bialko,
lyzeczka cynamonu,
galka muszkatolowa,
sol, pieprz,
12 platkow gotowego ciasta brik lub bardzo cienkich nalesnikow.

1. Wlozyc mieso do miski, dodac drobno posiekany czosnek, sol, pieprz,
cynamon,
galke muszkatolowa i wymieszac.
2. Do garnka z grubym dnem wlac lyzke oleju i lekko podgrzac. Wlozyc mieso,
wlac sok z cytryny i dodac w malych ilosciach reszte oleju stale mieszajac,
az mieso uzyska brazowy kolor. Odstawic do wystygniecia.
3. Gotowe platy ciasta lub nalesniki przekrawac na pol. Na srodek kazdej
polowki nakladac lyzeczke miesa i zaginac w forme malego trojkata. Zaklejac
bialkiem z jajka.
4. Na rozgrzana patelnie wlac 2 lyzki oleju i smazyc rozki do zrumienienia.
Podawac gorace.

Źródło: Encyklopedia sztuki kulinarnej, tom 11 "Kuchnia żydowska", strona
16.
From: a...@h...pl (Radku's De Apaczu's)

mam nadzieje ze sie kaszana nie zrobila bo robilam metoda kopiuj wklej a ze
jestem chora to mi nmoglo nie wyjsc:)

pozdrawiam
Nea

1. Data: 2003-03-12 14:04:14

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nea" <n...@p...com.beztego> napisał w wiadomości
> [...]
> ogolnie prawie na wszystkich grupach zauwazylam ze jest tendencja do
> wymadrzania sie i zwracania uwagi zamiast udzielenia sensownej pomocy

ja tez uwazam, ze totalne tepienie zdrobnien jest zboczeniem i zaczynamy
przesadzac na grupie
Jesli ktos lubi mowic barszczyk, to niech mowi, ja rowniez uzywam zdrobnien,
co prawda mniej niz kiedys, ale zawsze.
Nie dajmy sie oglupic. Na grupie zaczynaja sie pojawiac troche zlosliwe
posty, a zupelnie niepotrzebnie.

wkn (czekam na lincz, w razie czego lece do Pierzastej za szeroki baobab:)))

Do czego ziola prowansalskie?
Kolacja ze swiecami
Sprostowanie z PWSZ w Chełmie
Potrawa z dziecinstwa