Re: Bezpiecznik roznicowopradowy

From: "karlos" <k...@t...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Bezpiecznik roznicowopradowy
Date: Mon, 8 Jan 2007 15:16:36 +0100

> Ostatnio fachowiec, poproszony o obejrzenie instalacji elektrycznej w
> mieszkaniu zbudowanym 10 lat temu, stwierdzil ze nie nalezy wstawiac
> bezpiecznika roznicowopradowego, poniewaz do mieszkania doprowadzone sa
> tylko dwie fazy zamiast trzech. Tablica nie ma takiego bazpiecznika (moze
> 10 lat temu jeszcze nie trzeba bylo?) i chcialem przy okazji rowniez pod
> tym katem to zmienic. Taki bezpiecznik jest jeden na cala klatke schodowa,
> ale widocznie nie dziala poprawnie bo kilka razy porzadnie trzepnal mnie
> prad i nic sie nie wylaczylo.

1) ten "fachowiec" chcial zarobic na Tobie, probujac naprowadzic na pomysl
modernizacji/wymiany instalacji
2) mozna spokojnie zaisntalowac "roznicowke"
3) jezeli bylaby to bardzo stara instalacja to moge sie zgodzic z tym, ze
mogloby wywalac bezpiecznik roznicowopradowy z powodu uplywnosci pradu, ale
tu masz praktycznie nowa instalacje, wiec ta opcja odpada
4) zmien fachowca