Bigos

1. Data: 2005-01-24 21:30:44

Temat: Bigos
Od: Jacek <j...@o...de> szukaj wiadomości tego autora

A jaki macie przepis na super smaczny polski bigos? Prosze o przepisy!
Jacek

1. Data: 2005-01-25 10:32:09

Temat: Re: Bigos
Od: "Przyklejka>" <hariett@USUN_TOgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Jacek" <j...@o...de> napisal
>A jaki macie przepis na super smaczny polski bigos? Prosze o przepisy!

Moze skorzystaj z " relacji na zywo" na temat gotowania bigosu przez Joanne
Duszczynska
http://tinylink.com/?a3cJPJUIdd

Ja natomiast bigos robie w ten sposób.
1,5 kg kiszonej kapusty
1kg-1,5 kg miesa róznego( moze byc karczek, kawalek wolowinki, kawalek
pregi, brzuszek co tam masz pod reka)

Kapuste lekko kroje, zeby bylo latwiej jesc ( nie lubie takich dlugich
wlosów kapuscianych) , zalewam woda ( nie zaduzo) i gotuje z dodatkiem
pieprzu w ziarenkach, ziela ang, listka laurowego i 2-3 grzybów suszonych. W
miedzyczasie kroje miesa w kostke i po kolei , kazde osobno obsmazam na
oleju oprócz wolowiny . Wolowine gotuje w oddzielnym garnku do miekkosci (
dlatego ze wymaga dluzszego gotowania niz inne miesa). Podsmazone mieso
wrzucam do kapusty i dalej gotuje do miekkosci. Jak wolowina miekka ,
dorzucam do bigosu razem z woda z gotowania. Doprawiam na koniec vegeta,
sola , pieprzem do smaku.

--
Kasia

1. Data: 2005-01-25 15:32:53

Od: s...@o...pl (Joanna) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dlatego ze wymaga dluzszego gotowania niz inne miesa). Podsmazone mieso
> wrzucam do kapusty i dalej gotuje do miekkosci. Jak wolowina miekka ,
Kasiu, a nie odciskasz kapusty przynajmniej czesciowo z kwasu przed
polaczeniem jej z miesem?
> dorzucam do bigosu razem z woda z gotowania. Doprawiam na koniec vegeta,
> sola , pieprzem do smaku.
Pozdrawiam
Aska

1. Data: 2005-01-25 17:36:18

Od: "Przyklejka>" <hariett@USUN_TOgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Joanna" <s...@o...pl> napisal

> Kasiu, a nie odciskasz kapusty przynajmniej czesciowo z kwasu przed
> polaczeniem jej z miesem?

Nie odciskam, kapuste gotuje w malej ilosci wody, pod przykryciem.
Najczesciej kupuje kapuste taka w sam raz.
Jednak jesli trafi sie za kwasna to wtedy mozna odlac troche wody

--
Kasia

1. Data: 2005-01-26 07:16:25

Od: "maciek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Ja najpierw przesmazam na patelni kapuste na min. ilosci oleju i dopiero
wrzucam do gara zalewam woda i gotuje jakis czas ale garnek jest odkryty,
mieso tez przesmazam na patelni i do garaka, ja daje najczesciej zeberka,
golonke, kawalek szpondera, kielbase jalowcowa, grzybki suszone, rodzynki,
sliwka suszona, z przypraw to pieprz ziolowy, galka, jalowiec, i inne ziola,
i to wszystko sie gotuje pomalutku, i na drugi dzien jeszcze z godzinke
gotuje, wychodzi zawsze wysmienity. Jak jest go za duzo to do sloików, i ze
dwa razy pasteryzuje.

--
Maciek

1. Data: 2005-01-26 22:20:22

Od: "achimek" <a...@a...de> szukaj wiadomości tego autora

Witojta
Bigos najlepiej smakoje z przecierem pomidorowym.
Kapuste do gara ,taka jak jest listki laurowe 5 albo wiecej kminek ,sol do
smaku,
pozniej troche wody dodac i gotowac 1-godzinke.po godzince dodajemy
przecier pomidorowy i kielbase pokrojonej wkostke ilosc to wasza sprawa ,bo
kapusty sie nieje samej!i dalej na wolnym ogniu jeszcze godzinke i smacznego
Jasiek

1. Data: 2005-01-26 22:57:28

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "achimek" <a...@a...de> napisał w wiadomości

> [...]
> przecier pomidorowy i kielbase pokrojonej wkostke ilosc to wasza
> sprawa ,bo kapusty sie nieje samej!i dalej na wolnym ogniu jeszcze

Rotfl ;-))))
To jest przepis na bigos dworcowy.

Ania
--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2005-01-26 23:30:07

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 26 janvier 2005 ? 23:57:28, vous écriviez :

> U?ytkownik "achimek" <a...@a...de> napisa? w wiadomo?ci

> Rotfl ;-))))
> To jest przepis na bigos dworcowy.

A owa "dworcowosc" na czym tu, konkretnie, polega ?

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2005-01-27 11:24:41

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com>
A owa "dworcowosc" na czym tu, konkretnie, polega ?
=

Na popularności tego przepisu i dostępności w niemal każdym barze
dworcowym w czasach PRL.
Nie wiem jak teraz bo pociągami już dawno się nie przemieszczałem.
--
Pozdrawiam, Jerzy

Argentynska salatka z awokado
Jakie garnki??