Z mikrofalówki...(3)

1. Data: 2005-01-25 09:47:20

Temat: Z mikrofalówki...(3)
Od: "MIR" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie

Poprzednio pytałem o mięso ("odnośnie mikrofalówki") - dziękuję
za wszystkie otrzymane wówczas odpowiedzi! Obecnie, chciałbym
nieco pogłębić i rozszerzyć ów temat mikrofalówkowy..,

Załączona instrukcja, jest wprawdzie polsko języczna - ale jedyną dotąd
czynnością, którą udało mi się nastawić, korzystając z instrukcji - było
ustawienie zegara mikrofalówki...

Przede wszystkim, proszę o wyrozumiałość - uważam bowiem, że Szanowna ta
Grupa powinna służyć również osobom tak bardzo "początkującym",
co to nawet "herbaty nie potrafią ugotować".., ale o herbatę, zapytam może
innym razem - teraz natomiast prosiłbym, aby ktoś, zechciał mi doradzić,
jak przygotować zwykłe kanapki, podgrzane w mikrofalówce, w taki sposób
żeby potem nadawały się do spożycia.

Chodzi mi o takie szczegóły, jak:

- jakie powinno być pieczywo, czy tostowe, czy może być przekrojona bułka?
- jakiego pieczywa nie powinno się stosować do tego celu?
- jakie można, lub należy, stosować składniki i w jakiej postaci?
- jakich składników lepiej nie stosować i dlaczego?
- co zrobić z tymi składnikami i czego nie robić?
- jakich nastawień (czas, temp, rodzaj źródła ciepła, itp.) użyć w
mikrofalówce?

Autorom obiecuję, że otrzymane cenne wskazówki NIE PRZEPADNĄ(!),
albowiem zostaną zarejestrowane na moim dysku o nazwie "Grupa od garów"
Z czasem - jeżeli dysk ten zostanie zapełniony przez "Szanownom
Grupeczkie", zamierzam zawartą w nim wiedzę, wykorzystać do wydania
przeszło 1000-stronicowej kulinarnej publikacji 100-lecia, której tytuł
zostanie ustalony przez Grupę pl.rec.kuchnia drogą głosowania, losowania,
względnie w inny, bardziej udoskonalony sposób.

Z pozdrowieniem ( - ) MIR

1. Data: 2005-01-25 10:01:46

Temat: Re: Z mikrofalówki...(3)
Od: "balta" <b...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

wszustko cacy - ładny wstep

... ale ja nie wiem dlaczego ludzie nie proboja, kombunuja .. przecie my
narodem kombinatorów jestemy ... mnie az to dziwi. nie namawiam do kupowania
TNT i probowania na własna reke jak wybucha ale jakim problem jest kupic
jednogo dnia taki chleb ... drugiegi inny.
potem dac szynka .. a potem boczek.. a moze dac paprykę lub potrzec sera
zołtego a moze i topionego .... przeciez gotowanie to wciaz poznawanie ..
nauka .. własne doswidczenia ! przeciec to zabawa która tym co chca sprawia
wielka frajde .. a jak mi cos nie wyjdzie to wyciagm wnioski i robie inaczej
przeciez to takie proste. a abym nie był zle zrozumiany ze jestem gburem
kótry nie da porady ... nie gotuj jajek :) bo ekspoduja ale to pisze
wszedzie !

zycze wielu pozytywnych wypraw w swiat mikrofali ...

ps. dla mnie jedzenie z mikrofali jest beznadzieje a kanapki .. mokre i
ciezkie ... nie polecam ! ale sam do tego doszedłem :)

--
Balta
Mirek (GG 22777)

1. Data: 2005-01-25 12:02:48

Od: "MIR" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie wiem dlaczego ludzie nie proboja, kombunuja ..
niektórzy próbują i kombinują - dzięki temu powstają wynalazki...

> przecie my narodem kombinatorów jestemy ... mnie az to dziwi.
Taak, kombinujemy na rozmaite sposoby.., ale potem różnie się
to kończy...

[...]

> [...]
> nauka .. własne doswidczenia ! przeciec to zabawa która tym co chca
> sprawia wielka frajde .. a jak mi cos nie wyjdzie to wyciagm wnioski

RACJA! i pięknie napisane!! Jednakże czasem, człowiek dochodzi do
przekonania, że wszystkie jego dotychczasowe nawyki są do niczego
i odczuwa potrzebę wyuczenia się zupełnie nowych - w nadziei,
że okażą się lepsze.

[...]

> ps. dla mnie jedzenie z mikrofali jest beznadzieje a kanapki .. mokre i
> ciezkie ... nie polecam ! ale sam do tego doszedłem :)

Pewnie doszedłbym do identycznych wniosków, tylko że trwałoby to dłużej
- dlatego wsłuchuję się w głosy eksperymentatorów, którzy już te wybuchające
jaja mają za sobą.

( - ) MIR

1. Data: 2005-01-25 12:06:40

Od: Tucherka <p...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

MIR napisał(a):
> [...]
> zostanie ustalony przez Grupę pl.rec.kuchnia drogą głosowania, losowania,
> względnie w inny, bardziej udoskonalony sposób.

szczerze mowiac nie przepadam za mikrofalowka...uzywam jej jedynie do
podgrzewania na szybko roznych dan (zupy itp.), do robienia
zapiekanek..mam funkcje grila wiec wychodza dobre i chrupiace no i jak
pisalam wyzej do robienia popkornu specjalnie do mikrofalowki
przeznaczonego...i chyba tyle....reszte robie sama z moja ukochana
kuchnia :) ;)

pozdro tuch

1. Data: 2005-01-25 14:04:32

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - co zrobić z tymi składnikami i czego nie robić?
> - jakich nastawień (czas, temp, rodzaj źródła ciepła, itp.) użyć w

Wszystko zależy od tego co lubisz, ja np. lubię kanapki chrupiące
(czasem trudno zęby w nie wbić) a pieczywa używam akurat takiego jakie
mam w domu (robiłam już i z ziarnistym chlebem). Dodatki: jakaś wędlina
(nie zawsze i niekoniecznie), ser żółty (zawsze), pieczarki, pomidor,
ogórek kiszony, czerwona cebulka i ketchup + musztarda. Wszystkie
dodatki oprócz ketchupu, musztardy i ew. sera w plasterkach.
mam w mikrofali grill, więc ustawiam na grill + mikrofale tak mniej
więcej połowa mocy (na kombinowanym mam 3 poziomy - ustawiam na
środkowy), na 3-5 minut. Acha! Żeby nie wychodziły mokre i ciężkie nie
układam kanapek na talerzy tylko na ruszcie.
Tyle.
Ania

--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2005-01-25 14:07:10

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tucherka" <p...@N...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> jak pisalam wyzej do robienia popkornu specjalnie do mikrofalowki
> przeznaczonego...i chyba tyle....reszte robie sama z moja ukochana

Oprócz tego co jest napisane wyżej ja podgrzewam jeszcze: bułki do
hot - dogów i hamburgerów, ziemniaki obiadowe i frytki (to ostatnio
rzadziej bo odkąd mam normalną kuchenkę wolę frytki z piekarnika).
Ania

1. Data: 2005-01-25 19:59:44

Od: "AKTOS" <n...@a...lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szybkie danie mego syna - jak sam ma zrobic sobie kolacje.
Pieczywo najlepiej tostowe lub pszenne (bułka, byłka paryska czyli angielka)
na to szybko położyć masełka na to kładzie wędline (kiełbasa, ogonówka,
mielonka wszystko jedno co złapie pod rękę, na to cienko pokrojone
pieczareczki, posoli i na to plasterek żółtego serka...
Wszystko do mikrofali moc max czas 2 minutki
pozniej to mazidło pomidorowe chyba keczap i je w zastraszających
ilościach...
Smacznego hahahaha

1. Data: 2005-01-25 22:08:49

Od: Tucherka <p...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

AKTOS napisał(a):
> Szybkie danie mego syna - jak sam ma zrobic sobie kolacje.
> Pieczywo najlepiej tostowe lub pszenne (bułka, byłka paryska czyli angielka)
>

> u nas na bulke paryska sie mowi weka :) ;)

pozdr tuch :)

1. Data: 2005-01-26 15:55:31

Od: "MIR" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z mikrofalówki...(3)

Dzięki za ściągawkę!

> Szybkie danie mego syna - jak sam ma zrobic sobie kolacje.
znaczy to, że zadania szkolne ma już odrobione..?

[...]

> pieczareczki, posoli i na to plasterek żółtego serka...
pieczareczki, plastereczki - nawet ładnie się rymuje..

> Wszystko do mikrofali moc max czas 2 minutki

Momencik - właśnie te "2 minutki" chyba są najważniejsze - nie
wiedziałem bowiem od ilu minut zacząć. Mam jednak pytanie:
czy źródłem energii ma być grill - czy mikrofale?

Jeszcze jedno: "moc max" - ile Wasza mikrofalówka ma moc watów?
(Moja ma do 900W - moc mikrofal; oraz do 700W - moc grill`a.)

> pozniej to mazidło pomidorowe chyba keczap i je w zastraszających
> ilościach...
W zastraszających ilościach?? Nie za obfita ta kolacja?
Ja wykorzystam tę otrzymaną ściągawkę raczej na śniadanie - dziękuję
i pozdrawiam ( - ) MIR

1. Data: 2005-01-27 13:24:11

Od: s...@o...pl (Sendi) szukaj wiadomości tego autora

Witajcie witajcie

Jeśli już ten temacik się trochę rozwinął to i ja mam kilkapytań
> dla mnie jedzenie z mikrofali jest beznadzieje a kanapki .. mokre i
> ciezkie ... nie polecam ! ale sam do tego doszedłem :)

Wnioskuję z twojego listu, że nie ma sposobu na chrupiące kanapeczki lub
chrupiącą pizzę z mikrofalówki, próbowałam i wszystko wychodziło mi gumowate
a może jednak ktoś zna jakiś tajemniczy na to sposób czy trzeba jednak
polegać na piekarniku.
Pozdrawiam
Sendi

> --