Bigos dla Iwanosa

11. Data: 2015-02-16 14:28:15

Temat: Re: Bigos dla Iwanosa
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Feb 2015 14:19:46 +0100, iwanos napisał(a):

> ojej post o mnie czuje się taki ważny ;-)
> przeanalizuje, ale ostatnio wyszedł mi bigos najlepszy na świecie ...

Bo TWÓJ :-))

12. Data: 2015-02-16 14:33:26

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.02.2015 o 14:11, XL pisze:

> Więc spytam ponownie,bo chyba Ty nie doczytałaś - robisz bigos bez cebuli?

To już teraz wiem na pewno, że nie doczytałaś...

Tak robię bigos bez cebuli, to chyba oczywiste skoro napisałam że byłby
bigos gdyby jej nie było.
Może faktycznie nieco tu przesadziłam, bo w niektórych przepisach ta
cebula faktycznie jest - ale udzielił mi się generalizujący ton
wypowiedzi wątkotówrcy ;)

Ja cebuli nie używam, bo jej dodatek kojarzy mi się z takim
dworcowo-słoikowym pseudobigosem.

Maggi i papryki też nie daję.

Daję jałowiec i kminek, bo w kiszonej kapuście i tak on jest nie bardzo
więc wiem co mogłabym nim sfandzolić.

... a rozbawiła mnie myśl, że wiem jak się ten watek dalej potoczy :D

--
Pozdrówki
Anai

13. Data: 2015-02-16 14:39:11

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Feb 2015 14:33:26 +0100, Anai napisał(a):

> [...]
> więc wiem co mogłabym nim sfandzolić.
>
> ... a rozbawiła mnie myśl, że wiem jak się ten watek dalej potoczy :D

To dobrze, że wiesz - że bigos bez cebuli to nie bigos.

14. Data: 2015-02-16 14:49:36

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.02.2015 o 14:39, XL pisze:

> To dobrze, że wiesz - że bigos bez cebuli to nie bigos.

O! To, to, to! :D

15. Data: 2015-02-16 15:41:54

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Feb 2015 14:49:36 +0100, Anai napisał(a):

> O! To, to, to! :D

Zrób ruskie bez sera 3-)

16. Data: 2015-02-16 15:53:28

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anai wrote:

> [...]
> dworcowo-słoikowym pseudobigosem.
>
> Maggi i papryki też nie daję.
>
> Daję jałowiec i kminek, bo w kiszonej kapuście i tak on jest nie bardzo

Gdzie tam kminek w kapuście? W kapuście to czosnek może być...
I gdzie się podział majeranek?

> ... a rozbawiła mnie myśl, że wiem jak się ten watek dalej potoczy :D

J.

www.kontestacja.com

17. Data: 2015-02-16 16:12:53

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.02.2015 o 15:41, XL pisze:

> Zrób ruskie bez sera 3-)

LOL

18. Data: 2015-02-16 16:49:05

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Feb 2015 15:53:28 +0100, krys napisał(a):

> Gdzie tam kminek w kapuście?

Jak najbardziej kminek w kapuście.

> W kapuście to czosnek może być...

Raczej słabo współgrają, chyba że dosłownie tyle, co łebek od zapałki,
tylko dla podbicia smaku cebuli.

> I gdzie się podział majeranek?

Majeranek do kapusty? - o nie, zabija cały kapuściany aromat.

19. Data: 2015-02-16 16:50:52

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Feb 2015 16:12:53 +0100, Anai napisał(a):

> [...]
> "Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na
> niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (S.

W sumie to bez cebuli i ziemniaków też możesz 3333333-)

20. Data: 2015-02-16 17:09:04

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.02.2015 o 16:50, XL pisze:

> W sumie to bez cebuli i ziemniaków też możesz 3333333-)

Ciut Ci się chyba proporcje pozajączkowały Ixi :)
Cebula w bigosie jeśli jest, to jest dodatkiem a nie głównym składnikiem.

Najważniejszym składnikiem bigosu od zarania jego historii jest mięso,
różne rodzaje mięs. Kapusta jest na drugim miejscu a przynajmniej być
powinna - kiedyś nie było jej wcale ale myślę, że temat był tu już tyle
razy wałkowany, że o tym wiesz.
Kapusta w bigosie to wynalazek XVIII-wieczny dopiero.
A cebula to dodatek taki sam jak śliwki czy grzyby.

Ćwierciakiewiczowa pisze o 2 cebulach na dużą główkę kapusty, Monatowa
takoż - 2 cebule na 3-4 kg kapusty. Nie jest to więc główny składnik jak
widzisz - w przeciwieństwie do sera czy ziemniaków w nadzieniu do ruskich.

--
[...]

Noże ceramiczne
Chleb pszenny z dodatkiem czarnych oliwek z puszki
Jaką patelnię lupić?
Dieta przy stwardnieniu rozsianym
Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?