Bigos dla Iwanosa

21. Data: 2015-02-16 17:13:57

Temat: Re: Bigos dla Iwanosa
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Feb 2015 17:09:04 +0100, Anai napisał(a):

> Ciut Ci się chyba proporcje pozajączkowały Ixi :)
> Cebula w bigosie jeśli jest, to jest dodatkiem a nie głównym składnikiem.

Ciut Ci się pozajączkowało, Anai - nigdzie u mnie w odniesieniu do cebuli w
bigosie nie było słowa "główny".

22. Data: 2015-02-16 18:19:24

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.02.2015 o 17:13, XL pisze:

> Ciut Ci się pozajączkowało, Anai - nigdzie u mnie w odniesieniu do cebuli w
> bigosie nie było słowa "główny".

Oczywiście, ale porównanie do sera w ruskich już tak :D

--
Pozdrówki
Anai

23. Data: 2015-02-16 18:45:36

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Feb 2015 18:19:24 +0100, Anai napisał(a):

> Oczywiście, ale porównanie do sera w ruskich już tak :D

OK - zrób ruskie bez cebuli :-]

24. Data: 2015-02-16 19:09:41

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> Jak najbardziej kminek w kapuście.

A w życiu. Chyba, że ktoś z południa.

> Raczej słabo współgrają, chyba że dosłownie tyle, co łebek od zapałki,
> tylko dla podbicia smaku cebuli.

Nie kiszę cebuli z kapustą. Za to dadaję czosnek.

> Majeranek do kapusty? - o nie, zabija cały kapuściany aromat.

Do bigosu.
Nie ma koszernego bigosu. Każdy ma swój.

J.

www.kontestacja.com

25. Data: 2015-02-16 19:18:32

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Anai" <a...@a...pl> wrote in message
> ... a rozbawiła mnie myśl, że wiem jak się ten watek dalej potoczy :D

My

26. Data: 2015-02-16 19:24:30

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://tiny.pl/q3d7w

> Nie kiszę cebuli z kapustą. Za to dadaję czosnek.

Ty. Reszta dodaje cebulę. Wyjątki mogą tylko potwierdzić regułę.

> Do bigosu.
> Nie ma koszernego bigosu. Każdy ma swój.

Ja mam tylko zwykły, polski 333-)

27. Data: 2015-02-16 19:24:37

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

Ile kuchni, tyle bigosów.
Podam swój, może przyda się komuś:
-kapusta kiszona i słodka pół na pół,
-mięsa: na każdy kg kapusty minimum kilogram mięsa i wędlin, a więc
pieczeń wieprzowa, pieczeń wołowa, kaczka, różne gatunki kiełbasy.
Dodatek dziczyzny bardzo podnosi smak bigosu,
- suszone prawdziwki i/lub podgrzybki gotujemy oddzielnie, po ugotowaniu
kroimy w paseczki, dodajemy grzyby i tzw. smak do pyrkoczącego bigosu,
- cebule pokrojone przyrumienione, kto lubi tłuste jedzenie, robi to na
smalcu,
-śliwki suszone, które można zastąpić śliwkowym powidłem domowym,
- przyprawy: sól, pieprz, poza tym, co kto lubi,
- na zakończenie ostatniego dnia pyrkania wlewamy czerwone wino, kto ma
i może - maderę.
U mnie 0 przecierów, pomidorów, czy zasmażek. Trzy dni pyrkania
wystarczą, by bigos był esencjonalny, gęsty, a poszczególne składniki
ujednoliciły się.
--
B.

28. Data: 2015-02-16 19:28:58

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Anai" <a...@a...pl> wrote in message

> Oczywiście, ale porównanie do sera w ruskich już tak :D

Ona nie kuma że podanie czegoś jako przykład, ilustrację
niesie ze sobą pewne konsekwencje - taka forma przekazu
jest zdecydowanie zbyt subtelna dla Chałki Parzonej...

29. Data: 2015-02-16 19:39:31

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> http://tiny.pl/q3d7w

No i?

> Ty. Reszta dodaje cebulę. Wyjątki mogą tylko potwierdzić regułę.

Do kiszenia?

> Ja mam tylko zwykły, polski 333-)

Ale swój, czy cudzy?

J.

www.kontestacja.com

30. Data: 2015-02-16 19:50:12

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"bbjk" <a...@b...cc> wrote in message news:mbtcl6$lbl$1@node2.news.atman.pl...
> Ile kuchni, tyle bigosów.
> Podam swój, może przyda się komuś:

Brzmi bardzo aptetycznie, kiedy mogę przyjechać na degustację? ;-)

Noże ceramiczne
Chleb pszenny z dodatkiem czarnych oliwek z puszki
Jaką patelnię lupić?
Dieta przy stwardnieniu rozsianym
Próbował ktoś piec tradycyjne, włoskie, puszyste bagietki?