Re: Cannelloni

From: "Jola L-L" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Cannelloni
Date: Thu, 15 Nov 2001 12:14:01 +0100

Użytkownik Ewa <v...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9sucq5$4k4$...@n...tpi.pl...
> Witam. Nazywam się Ewa Morawiecka.
> Bardzo proszę o pomoc. Mam makaron cannelloni, takie grube rurki. Nie wiem
> jak go przygotować. Myślę, że można czymś nadziać. I co potem. Wierze, że
> ktoś mi pomoże.

Ja robie canneloni zuuuuuuuuupelnie inaczej niz Kasia.

CANNELONI Joli L-L
ok. 50 dkg mielonego miesa ( ja robie z szynki wieprzowej , mozna z
lopatki)
1 cebula
troche zoltego sera
sok pomidorowy lub podwojny przecier
jajko, sol, pieprz, czosnek
rurki surowe canneloni

Mielone mieso podsmazasz partiami tak ok 4 min , mieszajac, bez
zrumienienia( jezeli wrzucisz na patelnie cale mieso od razu- to pusci sok i
bedzie suche)
Cebulke w kostke i zrumienic. Do miski wrzucasz : zrumieniona cebule,
podsmazone mieso, troche tartego sera, sol, pieprz i wycisniety/pokrojony
czosnek.Wbijasz jajko, mieszasz. Tak przygotowanym farszem nadziewasz surowe
rurki canneloni:
Przystawiasz rurke( pod katem circa 45st.) do michy z farszem i jednym
palcem zgarniasz farsz z jednej a potem drugiej strony rurki az bedzie pelna
( trwa to sekunde).
Napelnione rury ukladasz w naczyniu zaroodpornym ( maksymalnie 2 warstwy),
zalewasz to doprawionym mocno pieprzem i sola sokiem pomidorowym lub
przecierem pomidorowym rozcienczonym 2-3 szkl. wody( pamietac o soli i
pieprzu), tak zalac aby rurki byly ledwo co pokryte plynem. Na wierzch
potarkowac zoltego sera i do piekarnika na ok. 45 min w 200 st. ( ja mam
gazowy). Mozna piec zakryte pokrywka i w koncowej fazie odkryc, mozna od
razu zostawic lekko niezakryte wieczko.Sok zostanie wchloniety przez
makaron.Mozna pod koniec sprawdzic widelcem czy makaron jest juz miekki.
Naszynie nie moze byc wypelnione po brzegi bo w trakcie zapiekania latwo
moze wybulgotac sok do piekarnika.
Latem, jak sa kabaczki mieszam mielone mieso z pokrojonym w 0,5 cm
kostke kabaczkiem surowym i tym nadziewam ( 2/3 miesa, 1/3 kabaczka),
jeszcze wychodzi smaczniejsze.

Jola L-L