Re: Chamstwo i prostactwo

From: Silvio Balconetti <s...@i...invalid>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Chamstwo i prostactwo
Date: Sat, 15 Jun 2019 14:00:31 +0200

Am 15.06.19 um 13:44 schrieb gazebo:

> powiem ci, ze czuje niezrecznie w moim angielskim miasteczku kiedy nie
> zauwaze, ze ktos sie do mnie usmiechnal albo powiedzial dzien dobry,
> normalnie mi wtedy glupio, duzo jeszcze Polacy musza sie nauczyc

Pewnie trzeba sie uczyc i to sie przydaje. U nas to jest normalne:
widzisz kogos kolo domu, na przejsciu dla pieszych, na klatce schodowej,
w sklepie, w silowni - byc moze nie znasz i nigdy wiecej nie zobaczysz,
usmiechasz sie, mowisz "hallo" i albo cos dodajesz albo nie, i swiat
wydaje sie bardziej przyjazny.

Pamietam przed nastu lat wizyte w Polsce. Stanalem przy jakims
przydroznym sklepie, opieprzyl mnie wlasciciel, bo nie wygladalem na
klienta. W stacji benzynowej ogladalem dodatkowa oferte, to pogonil mnie
kandydat na klienta, bo chcial szybko zatankowac. A jak w sklepie
powitalem wszystkich polskim "dzien dobry", to popatrzyli na mnie jak na
dziwaka.
--
saluto
Silvio Balconetti