Re: Chamstwo i prostactwo

Data: 2019-06-16 14:33:08
Temat: Re: Chamstwo i prostactwo
Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid>

Am 16.06.19 um 13:33 schrieb Trybun:

> Pewnie rozpatrujesz problem z punktu niepewnego emigranta. Cóż znaczy
> uśmiech do kogoś obcego, - obawę i niepewność. Normalny człowiek nie ma
> potrzeby kielczyć się do wszystkich wokół.

Moze nie zauwazyles, ze to cytat z autorytetu. W innych postach cos tam
wspomnialem, co mysle. A czy z ta obawa i niepewnoscia to tak jest?
Podobnie reaguja ludzie Zachodu i to wcale nie wystraszeni i niepewni.
Sadze, ze poprzez takie zwykle, nic nie znaczace gesty utwierdzaja sie w
poczuciu, ze wszystko jest ok. Bo jesli ten obcy nie zareaguje lub
zareaguje inaczej, np. wrogo, to wtedy zapala sie im swiatelko alarmowe.
Cos takiego zauwazylem dosc dawno temu jezdzac rowerkiem po
holenderskiej prowincji (bylem u znajomych, ktorzy pozyczyli mi rower na
wycieczki). Ludzie pracowali w ogrodkach lub wygladali z okien,
pozdrawiali obcego, on (czyli ja) ich pozdrawial i jechal dalej.

--
saluto
Silvio Balconetti