Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: "Ghost" <g...@e...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Chinski Pokoj by Ghost
Date: Thu, 21 Apr 2011 14:46:01 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 39
Message-ID: <iop9e4$5a2$1@mx1.internetia.pl>
References: <iop33i$42g$1@news.onet.pl> <iop6bd$3l7$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 77-253-224-59.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1303390468 5442 77.253.224.59 (21 Apr 2011 12:54:28 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 21 Apr 2011 12:54:28 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6090
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:595613
Ukryj nagłówki
Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
news:iop6bd$3l7$1@inews.gazeta.pl...
> Vilar wrote:
>> Dla niezorientowanych:
>> http://pl.wikipedia.org/wiki/Chi%C5%84ski_pok%C3%B3j
>>
>> To co nas odróżnia, to realizowanie własnych celów (świadomość).
>>
>> Zacznę się zastanawiać, jak komputer zażąda szybszego łącza.
>>
>> MK
>>
>>
>
>
> To co nas odróżnia to zdolność do (1)stałej aktualizacji reguł
> przetwarzania "chińskich" instrukcji /por. termin "postawa abstrakcyjna"*/
> W CELU lepszej realizacji (2)własnych zamiarów.
AI tez to potrafi.
> Z kolei aby to robić, (3)uświadomienie - (tego co w 1 i 2) nie jest
> niezbędne. Jest tylko MOŻLIWE i stosowane gdy "świadoma refleksja" w
> konkretnym przypadku poprawia proces aktualizacji reguł czy identyfikację
> celów.
Pytanie czy owa "swiadoma" refleksa nie jest li tylko odpryskiem, omamem,
symulujacym wole.
> W hipotezie "pokoju" podmiot nie ma celów, nie kreuje ich na bieżąco i
> dysponuje stałym zbiorem reguł, nie rozwija ich/się, nie tworzy
> nadążającej za zmianami reprezentacji siebie.
Tego tam nie ma, bo chinski pokoj mial co innego obrazowac, ten aspekt jest
poza zakresem przykladu.
|