Chleb na zakwasie z automatu

1. Data: 2005-12-08 22:05:58

Temat: Chleb na zakwasie z automatu
Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czytam w archiwum przepisy ale nigdzie nie znalazlam opinii kogos kto by
taki chleb zrobil. Tesc zanosi sie z kupnem automatu do chleba ale on je
tylko chleb zytni razowy na zakwasie. Czy taki automat jest sobie w stanie
poradzic??? W przepisach widze make pszenna jako glowny skladnik.
Prosil mnie o wyszukanie tej informacji ale jakos nie znalazlam.
Wiec reasumujac- jak wyglada pieczenie razowego chleba na zakwasie w
maszynie?

Pozdrawiam
Agnieszka

2. Data: 2005-12-09 07:38:47

Temat: Re: Chleb na zakwasie z automatu
Od: "Artur Nowacki" <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kropelka" <k...@n...serwery.pl> napisał(a):
> [...]
> Prosil mnie o wyszukanie tej informacji ale jakos nie znalazlam.
> Wiec reasumujac- jak wyglada pieczenie razowego chleba na zakwasie w

Ja np kupuje suchy zakwas piekarniczy.
Można kupić coś takiego w sklepie ze zdrową żywnością.

http://skocz.pl/aolu
Tylko ja kupuje u siebie w Łodzi w "stacjonarnym" sklepie za 5.90
Można tam też kupić np mąkę żytnią razową i inne produkty tego typu.
Do tego dużo taniej jak w markecie.

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 9286991

3. Data: 2005-12-09 10:27:57

Od: "FilipJ" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kropelka" napisał:
> [...]
> Prosil mnie o wyszukanie tej informacji ale jakos nie znalazlam.
> Wiec reasumujac- jak wyglada pieczenie razowego chleba na zakwasie w

Na zwykłym programie ci nie wyjdzie- za mało czasu na wyrośnięcie.
Jak chcesz się pobawić to:
1. wlej zakwas i dodaj 1/2 - 3/4 mąki
uruchom maszynę na wyrabianie ciasta (trwa to coś koło 1,5h)
Powinno zacząć lekko rosnąć pod koniec
2. Dodaj sól i trochę cukru
uruchom ponownie maszynę na wyrabianie ciasta
dodawaj mąki aby uzyskać właściwą konsystencję (nauczysz się za
którymś razem :)
Pod koniec powinno właściwie wyrosnąć
3. Piecz około 1,5h (czyli o połowę dłużej niż normalnie).

I jedna uwaga- czasem nie wyrośnie właściwie.

Jak widać zabawy jest sporo. Może warto by przerobić sterownik maszynki żeby
sam to robił.
A może są już automaty z takim programem ;)

Pozdrawiam
FJ

4. Data: 2005-12-09 11:16:15

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FilipJ" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
żeby
> sam to robił.
> A może są już automaty z takim programem ;)

Czyli nie jest najlatwiej... maz jest elektronikiem wiec jesli by dojsc do
odpowiedniego czasu moze by poprzestawial co trzeba. Nie wiem jakie programy
bedzie mial ten automat- to jest ten ostatnio "reklamowany" z Makro. O ile
jeszcze bedzie w sklepie heheh.Czyli Alaska BM 2000. Mam nadzieje ze w
Krakowie beda mieli instrukcje:-)
Dziekuje za odpowiedz
Pozdrawiam
Agnieszka

> Pozdrawiam
> FJ

jak się robi chan tarty np do buraczków?
Płoć wędzona
agar - jak stosować?
?
Co nas czasem denerwuje