Chleb w doniczkach

1. Data: 2003-10-16 16:18:06

Temat: Chleb w doniczkach
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Pomysl dla tych, ktorzy lubia zaskoczyc gosci czyms ciekawym:

W jednej restauracji w mojej okolicy podaja taki fikusny chleb do
lunchu, ktory jest pieczony i podawanu w malych doniczkach z terrakoty
(takie zwykle, czerwone, bez polewy). Sa to doniczki w wysokosci 10 cm i
srednicy u gory 6 cm. Te doniczki zostaly wypalone w piecu z warstwa
oliwy, tak, ze chleb z nich wychodzi latwo. W czasie pieczenia rosnie mu
czapeczka, wyglada to, jak wysokie muffiny. Kupilam 6 takich doniczek
(dziurka w dnie nie przeszkadza, bo geste ciasto drozdzowe sie nie
wyleje przez dziurke) i je wysmarowalam oliwa naokolo i wypieklam w
goracym piecu przez godzine. Troche dymilo, ale nie bardzo. powtorzylam
operacje, gdy wystygly. Zrobilam probny chleb, dosc luzne ciasto,
wysmarowalam przed wlozeniem ciasta oliwa wewnatrz doniczki, no i
wyszedl piekny. Nastepnym razem dodam do chleba sera i kminku, i troche
ziol - bedzie to dobra przystawka do zupy.
Magdalena Bassett

1. Data: 2003-10-16 23:43:10

Temat: Re: Chleb w doniczkach
Od: "Ramzes" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

W Niemczech kiedys widzialem w sprzedazy takie tuby metalowe, wykonczone to
bylo teflonem dlugosci okolo
25 cm i o przekroju: serce, kwiazdka, kołko, trojkat.
Byly to tuby do pieczenia chleba, wlasnie o takich ksztaltach.
Mi wydaje sie, ze mogly by sie sprawdzic przy kananpkach, tartinkach.

Ramzes(Prezes Fabryki Zapalek)

1. Data: 2003-10-17 00:41:17

Od: Sławomir Szczyrba <steev@.hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

E tu, Ramzes, contra me ?

< http://www.kdc.pl/servlet/SNFProduct?p_pid=708396 > ?

> Ramzes(Prezes Fabryki Zapalek)

Sławek
--
________ Pl.rec.hihot but life ain't so easy
_/ __/ __/ Your modem's ruckling and the speed's not so high... (Anzelm's song)

1. Data: 2003-10-17 01:26:09

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Ramzes wrote:

> [...]
> Byly to tuby do pieczenia chleba, wlasnie o takich ksztaltach.
> Mi wydaje sie, ze mogly by sie sprawdzic przy kananpkach, tartinkach.

kiedys bylam na obiedzie walentynkowym, gdzie kazdy kawalek jedzenia,
salaty, owocu byl podany w ksztalcie serca, jak rowniez kawalki chleba.
Zastanawialismy sie, jak byly tak sprytnie upieczone ( bo nie wykrawane
kawalki, tylko ze skorka, ale w ksztalcie serca wlasnie), no i teraz juz wiem!

A z ta fabryka zapalek to tak na serio?

MB

1. Data: 2003-10-17 08:41:50

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

>. Zrobilam probny chleb, dosc luzne ciasto,

To może przy okazji przepis na ten chleb, tzn ciasto chlebowe :-)

--
Sławomir J Marusiński
Agent Ubezpieczeniowy

1. Data: 2003-10-17 15:27:16

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Kyllyan wrote:

> To może przy okazji przepis na ten chleb, tzn ciasto chlebowe :-)

Wczoraj zrobilam znow te doniczki, tym razem z serem i wyszlo pyszne.
Kiedys robilam ten chleb jako chleb, w doniczkach sie sprawdzil dobrze,
tyle, ze trzeba go zjesc tego samego dnia.

Chleb serowy
pol szklanki cieplej wody lub piwa
50 gr drozdzy
pol lyzeczki cukru
2 szklanki maki albo ile wejdzie
pol lyzeczki soli
1 lyzeczka kminku
2/3 szklanki startego sera, ostrego
Zalac drozdze ciepla woda, dodac troche maki i cukier i poczekac, az sie
spienia. Dodac reszte maki i wyrobic tak, zeby bylo bardzo miekkie,
prawie klejace ciasto. Dodac kminek i sol w czasie wyrabiania, a na
koniec rozplaszczyc ciasto, posypac grubo i nierowno startym serem i
zarobic szybko i z grubsza tak, zeby gdzie niegdzie pozostaly "gniazda"
sera, a reszta bedzie zarobiona. Odrazu podzielic i wlozyc w foremki i
do cieplego pieca. Gdy wyrosnie co najmniej podwojnie, piec w goracym
piecu az wierzch zbrazowieje. Ten chleb jest najlepszy jedzony na cieplo
i tego samego dnia.
Magdalena Bassett

1. Data: 2003-10-17 15:32:18

Od: "Yenefer" <y...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości > W
jednej restauracji w mojej okolicy podaja taki fikusny chleb do
> lunchu, ktory jest pieczony i podawanu w malych doniczkach z terrakoty
> (takie zwykle, czerwone, bez polewy).

Moze glupie pytanie ale czy to sa takie doniczki jak do kwiatow czy jakies
specjalne do celow spozywczych?
Pzdr Yenefer

1. Data: 2003-10-17 16:02:13

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Yenefer wrote:

> [...]
> jednej restauracji w mojej okolicy podaja taki fikusny chleb do
>
> Moze glupie pytanie ale czy to sa takie doniczki jak do kwiatow czy jakies

Takie, jak do kwiatow, nie polewane, z terakoty, male, 10 cm wysokie, 6
cm srednicy, wysmarowane oliwa i wypalone w goracym piecu, zeby im
stworzyc powloke, i tak dwa razy.
MB

1. Data: 2003-10-17 17:33:59

Od: "Yenefer" <y...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Takie, jak do kwiatow, nie polewane, z terakoty, male, 10 cm wysokie, 6
> cm srednicy, wysmarowane oliwa i wypalone w goracym piecu, zeby im
> stworzyc powloke, i tak dwa razy.

Dziekuje :) Zakupie takie doniczki w przyszlym tygodniu i skusze sie na ten
chlebus :)
Pzdr
Yenefer

1. Data: 2003-10-17 23:29:41

Od: "Ramzes" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Slawek tak wlasnie takie, tylko bylo wiecej wzorow, dziekuje za adres,
zamowie sobie
http://www.kdc.pl/servlet/SNFProduct?p_pid=708396 > ?

We wrzesniu bylem na swiecie chleba niedaleko Gorzowa Wlkp. i tam pewien
pan piekl
piekny ogromny chleb na swiezym powietrzu w piecu
chlebowym........na.........lisciu
(takim duuuzym) kapusty.....pachnial cudownie, a smakowal .......bosko.
Kiedys pamietam na sw. Huberta(swieto mysliwych) sprobowalem upiec chleb z
cebula
i suszonymi grzybami(grzyby czesc namoczylem i drobniutko pokroilem, a czesc
zmielilem
na puch w mlynku) tez ladnie pachnial i smakowal, tylko jak to mysliwi
....niewdzieczna
publika..:) wola chleb..ten inny...butelce:)))
Przepis wzielem z jakiejs ksiazki, moja modyfikacja to tylko grzyby.

Ramzes(Prezes Fabryki Zapalek)
tego prezesa nie bierzcie ....doslownie:)

Natka pietruszki
imieniny
Pytanie
Odfrunęły gołąbki z gąbki...