Chłopiec w damskiej szatni.

801. Data: 2006-09-25 02:27:33

Temat: Re: Chłopiec w damskiej szatni.
Od: Lozen <insearch4myself@*nospam*hotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a wrote:
> "Lozen" <insearch4myself@*nospam*hotmail.com> wrote in message

> byl to 5.5 latek zeby dokladniej bylo. i nie mow mi, ze te kilka
> miesiecy to zelazna regula dotycznaca kazdego chlopca.

Na zachowanie dziecka sklada sie wiele czynnikow: wiek, warunki w jakich
wyrastaja, co widza, co slysza, jak sie do nich mowi itp To ze moj syn
i Mai syn nie zagladaja kobietom w dekolty nie oznacza, ze nie znajdzie
sie jakis 5 latek ktory to zrobi. My z mezem przed dziecmi sie nie
chowamy z nagoscia, ale tez prezentujemy ja w neutralny sposob. Na
codzien nie lapiemy sie za rozne czesci ciala, nie komentujemy biustow i
tylkow i czego tam jeszcze, po prostu takie rozmowy/sytuacje zostawiamy
sobie gdy jestesmy sam na sam. I dzieci nie zachowuja sie w jakis
zaskakujacy sposob.
Dla przykladu kiedys jako nastolatka odwiedzilam kolezanke, i jej brat,
moze gdzies 6 letni, usiadl mi na kolana i zaczal mnie po szyi calowac,
okazalo sie pozniej, ze tatus mial "kolezanke" na boku i mlodego na
randki ze soba zabieral.

Druga sprawa to mam nadzieje, ze nie posadzasz 5.5 latka o to by te
zagladnie Tobie w dekolt bylo o podlozu seksualnym.

Kasia

802. Data: 2006-09-25 02:28:49

Od: Lozen <insearch4myself@*nospam*hotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a wrote:
> "Lozen" <insearch4myself@*nospam*hotmail.com> wrote in message
>
> starszym dzieciom tez nie zapewni. moze ogldalas w GMA kiedy pokazywali
> teenagers pakujacy sie w lopoty tuz po tym jak uslyszelo co
> nalezy/nienalezy zrobic.

Mozesz to jeszcze raz napisac, ale tak by mozna bylo zrozumiec co
starasz sie przekazac? Serio prosze.
Kasia

803. Data: 2006-09-25 02:30:31

Od: Lozen <insearch4myself@*nospam*hotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a wrote:
> "Lozen" <insearch4myself@*nospam*hotmail.com> wrote in message

> czy 6 latek juz bedzie mogl sam przebywac w szatni? bo przed chwila
> przeczytalam, ze jest ogormna roznica jesli chodzi o sekslualnosc miedzy
> 5 a 6 latkiem, czyli 6 latek ma juz niby isc sam do szatni- wtedy jest
> juz ogrmona roznica, ze sobie poradzi z pedofilem??

Ja nie oceniam dzieci tyle po wieku, co po ich ogolnej gotowosci do
roznych etapow w ich zycia. Wiec nie jestem w stanie odpowiedziec na to
czy 6 latek moze czy nie.
Kasia

804. Data: 2006-09-25 02:36:53

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A dzieci rodzicielki/opiekunki w mlodszym wieku ida tam, gdzie ich matka.
> Jezeli matka idzie na wizyte do lekarza nie pozostawia malych dzieci bez
> opieki w poczekalni, prawda? Jezeli idzie w miejsca publiczne nie
> pozostawia malych dzieci bez opieki. Dla mnie i wielu innych
> zaobserwowanych chociazby tu matek jest to oczywiste. Branie
> odpowiedzialnosci za moje dzieci i nie wciskanie ich obcym w chwili gdy
> moge/powinnam sama sie nimi zaopiekowac zdecydowanie dla mnie odpowiada.
> Dla Ciebie najwyrazniej nie.

cos Ci sie pomylilo, tu nie chodzi o matki, tu chodzi o synow.

a odnosnie opieiki nad moim dzieckiem przez obce osoby to tak, roznimy sie,
moja corka miala nianie, potem chodzila do przedszkola, a potem do szkoly,
chodzila tez na rozne zajecia pozaszkolne, i tez sie nia inni opiekowali. ja
juz nie. zdecydowanie wole ta opcje, niz wszystko sama -ja.

iwon(k)a

805. Data: 2006-09-25 02:37:09

Od: Lozen <insearch4myself@*nospam*hotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a wrote:

> nie. nie spadnie mi. tak jak nie spadnie mamusiom synkow.
> popatrz jak Wy piszecie na ten temat, "ciemnogrod, przesada, mam ogniki
> w oczach wiec wara ode mnie"

Ja nawet posunelam sie dalej, i nazwalam takie osoby zakompleksionymi
kwokami.

> sorki ale wymagacie wrecz prawa absolutneo
> do paradowania z senkiem w szatni damskiej, gdzie kobiety moga sie
> krepowac (po prostu) obecnosci waszych dzieci. na argumenty, ze nie chca
> zebyw szatni
> przebywal wasz syn reagujecie jak wyzej (ciemnogord, to tylko dziecko
> itp) ale w nosie macie, jak ktos inny sie czuje w miejscy przeznaczonym
> TYLKO dla niej.

W ktorym Ty miejscu doczytalas, ze sie z tym dzieckiem _paraduje_ i ze
ma sie wszystkich w nosie? Maja pisala o pytaniu, o stawaniu w kacie i
zachowaywaniu sie jak niewidoczna, o szybkim przebieraniu i wychodzeniu.
Ja idac w rozne miejsca wpierw zwracam uwage na przyjaznosc dzieciom,
jezeli widze mamy paradujace z dziecmi, swobodnie wchodzace do
przebieralni, WC itp, to wiem ze jest to miejsce dla nas i tez tam ide,
jezeli nie to nawet sie nie wciskam.
W ktorym wiec Ty miejscu doczytalas to co wyzej napisalas?

> nie. Ty musisz zrozumiec, ze to szatnia dla kobiet i to Ty z synek
> jestes tam intruzem. nie odwrotnie. wiec jakby co to sciagnij korone z
> glowy, bo whcodzisz w miejsce "dla niepalacych z petem" " do hotelu bez
> psow z malym pieskiem" itp itd i imo kultura wymagalaby respektu dla
> tych co maja prawo do narzekania.

Tylko ze dziecko nie jest ani petem ani pieskiem. Ani moje, ani niczyje
inne, nawet Twoje.
Kasia

806. Data: 2006-09-25 02:37:40

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja nie oceniam dzieci tyle po wieku, co po ich ogolnej gotowosci do
> roznych etapow w ich zycia. Wiec nie jestem w stanie odpowiedziec na to
> czy 6 latek moze czy nie.

o tak?? ale kiedy podawalam przyklad z 6 latkiem wtedy juz umials
powiedziec, ze rok to duza roznica :>>>>>

iwon(k)a

807. Data: 2006-09-25 02:38:47

Od: Lozen <insearch4myself@*nospam*hotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

miranka wrote:

> bezpieczenstwa
> nalezy/nienalezy
>
> Hmmm, angielski znam, polski też, ale za diabła nie rozumiem, co piszesz.
> Możesz jakoś jaśniej?

Ja nawet wiem co to jest GMA ale tez nie mam pojecia co poeta mial na
mysli ;)
Kasia

808. Data: 2006-09-25 02:40:39

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Robie to, ale zauwaz po swoim dziecku, takich rzeczy w ciagu dnia/nocy
> dzieci sie nie ucza. Czasami efekty mowienia/powtarzania/uczenia widac
> dopiero w wieku szkolnym.

nie rob z dziecka matola to raz, po drugie nigdy dla Ciebie zaden wiek nie
bedzie dobry,

> Wydawalo mi sie, ze dziecko podlega pod opiekuna/rodzica, nie odwrotnie.

w przedszkolu tez siedzisz z dzieckiem??

> Wydawalo mi sie rowniez, ze jako rodzic/opiekun mam dziecku przede
> wszystkim zapewnic bezpieczenstwo, bez wzgledu na to co mowi jakas
> zakompleksiona osoba, tzn jezeli mam do wyboru bezpieczenstwo dziecka i
> myslenie o tym co sobie ktos o mnie pomysli to zgadnij co wybieram.

to masz pecha bo sa zasady, do ktorych i tak musisz sie dostosowac. ja tez
wybieram to co dla mojego dziecka najlepsze ale bez naruszania relacji
miedzyludzkich. bo nie jestem egoista.

> Robie to tak, jak robi Maja - dyskretnie, bez narzucania sie, bez
> awanturowania sie, bez nadeptywania na odciski. Jezeli w jakims miejscu
> czuje, ze dzieci nie sa mile widziane to tam wiecej nie wracam i chadzam
> tylko tam, gdzie nie musze sie krepowac i ogladac na zakompleksione kwoki.

a i dobrze, czyli wybierasz jednak co innego niz wczesniej pisalas.

fajnie.

iwon(K)a

809. Data: 2006-09-25 02:41:16

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mozesz to jeszcze raz napisac, ale tak by mozna bylo zrozumiec co starasz
> sie przekazac? Serio prosze.

juz to wyjasnialam mirance, poczytaj tam.

iwon(k)a

810. Data: 2006-09-25 02:41:52

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem, zapytaj ja, nie nas.

ale ja sie Ciebie nie pytalam. Tylko Nixe.

iwon(k)a

mini dentysta?blend-a-med
Lektury dla gimnazjalistów?
proszę o opinie nat akademii nauki