Chłopiec w damskiej szatni.

691. Data: 2006-09-24 09:08:12

Temat: Re: Chłopiec w damskiej szatni.
Od: "Natek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
news:ef4bb8$vrb$1@news.mm.pl...
>W wiadomości <news:ef49q0$8rh$1@news.onet.pl>

> Napisałaś też, że nawet te, które na pozór nie widzą problemu, tak
> naprawdę czują coś innego.
> Skąd możesz to wiedzieć?

Napisałam coś innego - że nie wszystkie, które widzą problem,
o tym mówią (np. ja przy pojedynczym zdarzeniu), więc to, że nie
spotykały Cię protesty, nie oznacza, że innym to nie przeszkadza
i tylko durny kierownik czepia się nie wiadomo o co.

> Bo nie zmuszam.
> Nie wymagam od Ciebie, byś stała jak słup, przodem do mnie i z biustem na
> wierzchu.
> Może jakoś inaczej pojmujesz słowo "zmuszać", ale na to już nic nie
> poradzę.

Jeśli mnie zaskoczysz wejściem z synem, kiedy będę rozebrana
- zmusisz, choćby na chwilę.

> Przeanalizuj też przy okazji znaczenie słowa "kłamać", bo użyłaś go
> niewłaściwie.

Wolisz: "mijasz się z prawdą"?

> Znacznie bliżej mojego czubka nosa leży Skandynawia ze swoim brakiem
> zahamowań w kwestii nagości, a jednocześnie kompletnie pozbawiona
> problemów jakie opisujesz w kontekście Japonii.

Jak by tu powiedzieć: w Szwecji nie mają potrzeby gwałcić :)
chyba wiesz, że tam nie mają zahamowań nie tylko w kwestii
nagości, ale i seksu (może to pochwalasz, ja akurat nie).
Poza tym za gwałt grożą tam bardzo surowe kary.
W Japonii natomiast z pewnością zjawisko nasila dominująca
pozycja mężczyzn w społeczeństwie.

Ale akurat potop szwedzki był podobno niezwykle obfity w gwałty ;)

Dużo nie wiem o społeczeństwie Skandynawii, ale się przyjrzę.
Na razie ze słyszenia i pobieżnego przejrzenia internetu widzę u nich parę
problemów: wielka swoboda seksualna (mnogość partnerów), bardzo
wczesne rozpoczynanie współżycia - właściwie przez dzieci (akceptowane
w społeczeństwie), w Niemczech na filmy porno mówi się ponoć "szwedzkie
filmy", a Szwedki uchodzą na świecie za wyjątkowo "gorące laski".
Kryzys rodziny: 70% małżeństw kończy się rozwodem (najwięcej na świecie),
ponad połowa dzieci rodzi się w związkach (lub niezwiązkach)
pozamałżeńskich.

W ostatnich kilkunastu latach liczba gwałtów w Szwecji wzrosła czterokrotnie
- ale to za sprawą arabskich emigrantów.

Tu jest artykuł z Wprostu nt. kondycji szwedzkiego społeczeństwa,
nie wiem, ile w nim prawdy, ale podobne opinie już widywałam
http://tinyurl.com/h5lko

> No i chwała Ci za to. Jednakże nijak nie wymagam od Ciebie takich
> poświęceń. Nie chcesz się owijać, to się nie owijaj - mojemu dziecku to
> ganz egal, bo zna budowę ciała ludzkiego obu płci. Miałam jednak wrażenie,
> ze to Ty sama chcesz się ukryć przed wzrokiem chłopca, bo Cię krępuje.

Krępuje też. Trudno jest rozdzielić wszystkie odczucia,
krępuje również dlatego, że uważam, iż jest to dla niego
widok niestosowny.

> A tak przy okazji - czy uważasz, że większą krzywdę zrobi małemu chłopcu
> (obeznanemu z budową ciała obu płci) widok zwyczajnej nagiej kobiety
> stojącej tyłem, niż małej dziewczynce widok kilku rozlazłych 100-letnich
> babonów (tych z postu Marchewki z wylewającym się do kolan biustem) nie
> mających żadnych zahamowań, by ukryć swoje "wdzięki"? Bo jakoś nikt nie
> widzi niczego niestosownego, by wystawiać małe dziewczynki na takie dość
> wątpliwe estetycznie widoki.

A jak to się niby ma dziać, że małe dziewczynki widzą w szatni
"rozlazłe babony", a mali chłopcy "zwyczajne nagie kobiety"???
A jeśli to chłopiec będzie widywał te babony? Czy to dobrze
posłuży jego przyszłym relacjom z kobietami?

Ja akurat mam córkę - wykorzystałabym widok "rozlazłych
babonów" do zilustrowania, dlaczego nie powinna opychać
się słodyczami i makdonaldem :)

Natek

692. Data: 2006-09-24 09:23:14

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "miranka"
<a...@m...pl> mówiąc:

>Maja, czytam odpowiedzi na Twój post i ... kończyny mi opadają. Nie pojmuję,
>jak jakiejkolwiek kobiecie może zaszkodzić spojrzenie 5-latka. Nie rozumiem,
>dlaczego 5-latek miałby się ekscytować golizną innej pani.

Tak się przyczytuję wątkowi i postanowiłam się dopiero odezwać. Bo obie
strony zaczynają momentami popadać w skrajności.
Tu absolutnie nie chodzi o jakąkolwiek ekscytację u dziecka. I nie
chodzi o szkodzenie osobie dorosłej czy dziecku.
IMO chodzi o poszanowanie odczuć innych osób, które mogą sobie nie
życzyć bycia postawionych w pewnych sytuacjach. I chodzi o totalny brak
tego poszanowania (wręcz pojawiające się w tym wątku wyśmiewanie
skrępowania), którego wiele osób nabiera w momencie udzieciowienia
("skoro mnie nie przeszkadza, to nikomu nie może przeszkadzać - to
przecież taaaakie naturalne"). Zresztą nie tylko brak poszanowania, ale
nawet umiejętności zrozumienia drugiej strony - czym innym jest
postępowanie w określony sposób, bo się nie ma innego wyjścia, ale
jednocześnie wie się, że nie wszyscy muszą podzielać dany pogląd, a czym
innym wpieranie wszystkim dookoła, że absolutnie nie ma powodu, aby
odbierali daną sytuację w sposób, w jaki odbierają.

A odnośnie samej sytuacji - osobiście czułabym się niekomfortowo będąc
zmuszoną przebierać się w towarzystwie pięcioletniego chłopca. Umiałabym
zrozumieć powody, dla których matka zabrała go ze sobą, ale nie
spowodowałoby to umniejszenia moich odczuć.

Agnieszka
--
Proudly (-.-------.- Folk Lore for the Masses -.--------.-)
Presents: ("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)

693. Data: 2006-09-24 09:30:41

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "Nixe" <n...@f...pl>
mówiąc:

>W wiadomości <news:ef4b06$bqg$1@news.onet.pl>

>No i Natek nie paniała ironii :(

Ja myślę, że znakomicie. I świetnie odbiła piłeczkę. :->

Agnieszka

694. Data: 2006-09-24 09:36:37

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marchewka napisał(a):

> Mamy 8-latków? Nie ma. Wszystkie zginęly z rąk empatycznych pływaczek,
> zanim dotarły na basen. ;-)
Spoko sa;-)Teraz mgliscie sobie przypomniałam jeszcze, ze swego czasu
kobitka tez zapytała, a jedna sie trafiła co ja opierniczyła. Cała
reszta solidarnie zjechała babe, ze im nie pzreszkadza. Moim zdaniem
trzeba miec jedynie na uwadze, ze jest sie "intruzem", w tym momencie, a
grzeczna prosba działa cuda.
--

Gosia

695. Data: 2006-09-24 09:37:28

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Baranska napisał(a):

> Ja niestety wpadlam na to w przedszkolu ;-))))
To moja córa poszła w twoje slady;-)

--

Gosia

696. Data: 2006-09-24 09:38:59

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marchewka napisał(a):

> Nixe, nic Ci nie pozostaje innego, jak zaczekać 3 lata, aż Jasiek będzie
> miał 8 lat. ;-)
Eee, niekoniecznie, patrz moje wakacyjne doswiadczenia;-)Hmm, nie wiem
ile by musiało miec moje dziecko, bym je zostawiła samo, w meskiej
pustej toalecie, w lesie

--

Gosia

697. Data: 2006-09-24 10:21:31

Od: "Radek" <r...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Axel" <a...@p...nospam,com> napisał w wiadomości

> Ja bylem ostatnio w meskiej szatni z piecioletnia corka, bo w rodzinnej
> nie bylo szafek. I co?

Jak przystało na szanującego się szowinistycznego zwierza powiem:
_to__z_u_p_e_ł_n_i_e__co_innego_
Patrz kąpiel Mulan ;)

Pozdrawiam,
Radek

698. Data: 2006-09-24 11:12:03

Od: "Natek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marchewka" <M...@b...pl> napisał w
wiadomości news:ef4akd$aso$1@news.onet.pl...

> Ale wiesz, że dla dzieci nagość to rzecz jak najbardziej naturalna? I że
> właśnie od dorosłych z czasem uczą się, że z nią jest coś nietentego?

W naszej kulturze uczą się, że należy ją osłaniać w miejscach
publicznych. Uważasz, że taka postawa jest coś nietentego?

Natek

699. Data: 2006-09-24 11:15:35

Od: Elske <k...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> Nieno, dwie są takie panie.
> Chyba, że jedną z nich trzymiesz w KF'ie ;-)

No od tego czasu jeszcze sie pojawiła Iwonka i Agnieszka. Co nadal nie
stanowi większości tak BTW

E.

--
*Archeologom udało się całkowicie odszyfrować napis
na płytach darowanych Mojżeszowi. Przykazanie było
tylko jedno: "Nie z czasownikami pisze się osobno:
nie zabijaj, nie kradnij, nie cudzołóż...*

700. Data: 2006-09-24 11:16:39

Od: Elske <k...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

gazebo napisał(a):

> to taki film byl, z Markiem Kondratem :) tez go ogladalem

E tam. Ja widziałam na żywo na Polach Mokotowskich.

E.

--

mini dentysta?blend-a-med
Lektury dla gimnazjalistów?