Chłopiec w damskiej szatni.

191. Data: 2006-09-23 07:39:41

Temat: Re: Chłopiec w damskiej szatni.
Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gazebo" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
news:451445F7.20249A8B@wilno.pl...

> wypraszajac powod tej sytuacji

Ale zauważyłeś że dyskutujemy o tym jak się zachować gdy taka sytuacja
zaistniała? Czyli że nie mama z dzieckiem do szatni weszła. Wyprosić
dziecko z szatni nie jest rozwiązaniem problemu przebrania dziecka
na basen.

Sylwia

192. Data: 2006-09-23 07:41:44

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Szpilka" <s...@S...pl> wrote in message

> a ja nie chce zeby sie w _damskiej_ przebieralni platal 5 latek
> plci meskiej.

Podejrzewam że taka mama 5cio latka nie pozwoli mu się 'plątać' po
szatni. A także postara się przebrac dziecko szybko by nie narażać na długi
dyskomfort pozostałe osoby w tej szatni przebywające. Iwonko naprawde
można się dostosować.

Sylwia

193. Data: 2006-09-23 07:42:56

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:4514C466.80CAE932@wilno.pl>
gazebo <g...@w...pl> pisze:

> nie sadze, to naprawde nie jest pustynia, szczegolnie, ze gosc wie iz
> zadrzwiami czeka matka i wystarczy jeden kwek dziecka aby tam wpadla

Ponownie posłużę się przykładem owego gdyńskiego przedszkola.
To też nie była pustynia, wystarczył kwęk dziecka, by do łazienki wpadła
wychowawczyni, która czekała w sali. A tak się nie działo. Dzieci milczały,
nikt o niczym nie wiedział. Nie pamiętam, w jaki sposób to się w końcu
wydało, ale na koniec okazało się, ze proceder trwał chyba prawie 2 lata! (z
różnymi dziećmi)

--
Nixe

194. Data: 2006-09-23 07:47:43

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> i tłum wypełnił jego przestrzeń. Miałam szczęście, bo wsiadłam jako jedna
> z pierwszych(uciekając od zboczeńca) i zajęłam sobie miejsce siedzące. Po
> chwili tramwaj wypełnił się po brzegi, a ja poczułam jak ktoś się na mnie
> pcha. Kiedy odwróciłam głowę od okna, szczęka mi całe szczęscie nie
> opadła:) pchał się na mnie ten właśnie zboczeniec i obok mojej twarzy
> wywalił penisa- dosłownie 10 cm od mojego prawego oka. To był taki stary
> tramwaj, w którym były bardzo nisko siedzenia. Straszne to było.
>
> Dlatego teraz razi mnie obecność w szatni gołego 5 latka :)

Boisz się że jak się schylisz do szafki to 5cio latek wywali Ci przy twarzy
penisa?

Sylwia

195. Data: 2006-09-23 07:48:29

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe <n...@f...pl> napisał(a):

> Spytałam go tylko, czy mam
> się powiesić z tego powodu czy krzyczeć panicznie na widok każdego dziecka z
> penisem na wierzchu, by zostać uznaną na normalną osobę.

Sądzę, że wystarczyłoby jakbyś się spłoniła i wstydliwie zakryła oczy.

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

196. Data: 2006-09-23 07:51:12

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:ef2o32$sil$1@atlantis.news.tpi.pl>
Agnieszka <a...@z...pl> pisze:

> O, to ja poproszę o rozwinięcie. Chętnie poczytam, jaki mam problem.
> Mi pięciolatek w szatni przeszkadza.

A na plaży, 2 metry od Ciebie?
Czy też na plaży się nie przebierasz po kąpieli?
Nie wszędzie są przebieralnie.

> oglądania najlepszego kumpla czy też jego (właśnie) pięcioletniego
> syna by mi przeszkadzało. Jak i paradowanie w negliżu w ich
> obecności.

Przecież sęk w tym, że nikt nie oczekuje od Ciebie paradowania w negliżu na
oczach dziecka.
Naprawdę nie widzisz możliwości dyskretnego przebrania się w innym kącie
szatni bądź za ręcznikiem (odwrócona tyłem). Poważnie pytam, bo naprawdę
wielokrotnie przebywałam z chłopcami w różnym wieku w szatniach damski i ani
ja nie widywałam ich nagich ani oni mnie.
I jeszcze coś (to do Iwonki bardziej) - żadna matka z synem nie wymagała ode
mnie nigdy (jako od kobiety bez dziecka) usuwania się w cień. To raczej one
robiły wszystko, by nie narzucać się swoją obecnością. Zatem ani nie
musiałam się czuć niekomfortowo ani nie musiałam wykonywać żadnych
wygibasów.

--
Nixe

197. Data: 2006-09-23 07:52:39

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:4514C83A.2DA7C14C@wilno.pl>
gazebo <g...@w...pl> pisze:

Elske

> tym bardziej zakaz wstepu skoro juz wiedza co jest co

Dlaczego_tym bardziej_?
A co niby miałby taki 5-latek po przekroczeniu progu szatni damskiej zrobić
ze swoją wiedzą na temat widoku nagich piersi?

--
Nixe

198. Data: 2006-09-23 07:53:13

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dajmy spokoj demonizowaniu, zaczelo sie nie od zagrozen tylko faktu
> chlopca w damskiej przebieralni, prosze mi powiedziec jaki jest
> rozdzielania dzieci pdo wzgledem plci juz od przedszkola?

W przedszkolu łazienki są wspólne. Zreszta dzieci w tym wieku nie
czują zażenowania widokiem części intymnych u płci przeciwnej.

> uczenia ich
> poszanowania intymnosci,

Poszanowania intymności można uczyć niezaleznie od tego czy się
przebywa w damskiej szatni czy nie. A nawet mając takie doświadzczenie
mozna dziecku wytłumaczyc aby się przebeirało za ręcznikiem itp.

> odrozniania plci skoro mam moze, jak niektorzy
> twierdza, na prawie wparowac do takim chlopcem do damskiej przebieralni

A to chyba nie ma nic do rezczy.

Sylwia

199. Data: 2006-09-23 07:58:44

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pieciolatek juz wie i obserwuje roznice budowy, to sie zaczyna od
> przedszkola

No i co z tego? Jak gołą kobietę zobaczy to pewnie zboczeńcem zostanie.
Takie dziecko na co dzień spotyka się z golizną. Czy to w gazetach, czy
w filmach, czy nawet w reklamach. I nalezy dziecko nauczyc że jest to
naturalna sprawa że kobieta różni się od mężczyzny. Gdy dla dziecka
będzie to normalne nie będzie miał problemów z tym związanych.
a wydaje mi się że to włąsnie dorośli powodują u dzieci niezdrową
ciekawość.
Przypomniało mi się jak kiedyś w pracy podczas jakiejś normalnej gadki
szmatki jedna z koleżanek powiedziała, że gdy w Tv leci reklama np mydła
czy jakiegoś szamponu i pokazane jest gołe ciało kobiety to ona swoim
synom każe oczy zasłaniać albo odwracać im głowy. A jej chłopaki mieli
jakoś ponad 10 lat. Powiedz zdrowe to podejście?

Sylwia

200. Data: 2006-09-23 08:01:16

Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:4514C585.3FB4370B@wilno.pl>
gazebo <g...@w...pl> pisze:

> [...]
> poszanowania intymnosci, odrozniania plci skoro mam moze, jak
> niektorzy twierdza, na prawie wparowac do takim chlopcem do damskiej

Owszem to są ogólnie przyjęte zasady. Ale życie, takie na codzień, jest
mniej pryncypialne. Zasady mają to do siebie, że w sytuacjach ekstremalnych
po prostu się je nagina, jeśli negatywne skutki tych nagięć miałyby być
znikome czy wręcz zerowe. Przykładem tego jest np. przebranie niemowlęcia w
świeżą pieluchę w przedziale wagonowym (gdy nie ma innej możliwości, bo
kibelek straszy). Albo pójście kobiety z córką do WC męskiego w sytuacji,
gdy jedyne WC damskie nagle uległo awarii, a dziecko siusia po nogach.
W normalnych sytuacjach człowiek postąpiłby wg ustalonych zasad, ale w życiu
zdarzają się nie tylko normalne sytuacje. Ja zawsze staram się rozumieć
ludzi, którzy znaleźli się w takim położeniu nie z własnej winy i nie
poprzez własny egoizm. Wydawało mi się to oczywiste, że każdy tak robi, ale
widzę, że się myliłam.

--
Nixe

mini dentysta?blend-a-med