Re: Chora psychicznie dziewczynka zmuszona do urodzenia dziecka!

1. Data: 1999-12-25 00:05:38

Temat: Re: Chora psychicznie dziewczynka zmuszona do urodzenia dziecka!
Od: "Dorrit" <ziemnik @ ceti.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Łączkowski napisał(a) w wiadomości: ...

>Ravea <r...@k...net.pl> w artykule news:83thp4$11g$1@info.nask.pl pisze...
>Natomiast jako psychiatra, musze tu dodac, ze mozna z duzym
>prawdopodobienstwem przyjac, ze czlowiek w stanie terminalnym ma co
najmniej
>ograniczona zdolnosc rozpoznania sytuacji i podjecia decyzji. Taka jest
>zwykle ocena psychiatryczna.

A na jakich przesłankach opiera Pan swoją ocenę?
a/ Człowiek w stanie terminalnym jest oszukiwany co do rokowania?
b/ Jest tak naszprycowany morfiną lub opiatami, że ma zmąconą świadomość?
c/ Ma zaburzenia emocjonalne związane ze zmianami w mózgu?
d/ Jakiej sytuacji dotyczy jego "zmniejszona zdolność do rozpoznania"?

>dzienne.

>Cytuje Pani zdanie wydarte z kontekstu i ustawia mnie jak Pani wygodnie.
>Mowi sie przeciez, mowi, chocby na tej liscie, a jeszcze raz podkreslam, ze
>to lekarz decyduje zawsze o zyciu i zdrowiu jego pacjenta, nikt inny.

Nic podobnego. To pacjent podpisuje zgodę na leczenie i to w sytuacji
całkowitego braku gwarancji wyleczenia oraz przy mocno ograniczonej wiedzy
odnośnie postępowań alternatywnych. Minęły zresztą czasy traktowania lekarzy
jak półbogów, panów naszego życia i śmierci. Osobiście uważam, że należy im
patrzeć na ręce tak samo, jak każdemu sprzedawcy. Niedopuszczalne jest to,
co Pan usiłuje propagować podpierając się Hipokratesem - ustawianie klienta
w sytuacji słabszego, uzależnionego i podrzędnego wobec lekarza. "Ja
decyduję i koniec".

>szczytu

Większość kieszonkowców też to potrafi.
Dorrit