Choroba genetyczna w rodzinie a badania - pytanie moralne

221. Data: 2006-07-24 20:17:28

Temat: Re: Choroba genetyczna w rodzinie a badania - pytanie moralne
Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jagna W." <w...@o...eu> napisał w wiadomości
news:4dad.00000110.44c4e2c8@newsgate.onet.pl...

> Kompletnie nie masz racji. Tak było jakiś czas temu, teraz wszystko się
> diametralnie zmieniło. Zapoznaj się z_aktualną_sytuacją na rynku budownictwa

Ja piszę o sytuacji z ostatnich miesięcy. Króko przed wakacjami dowiadywałem się
o możliwość kupna mieszkania - miałem do wyboru dowolną wielkość w dowolnej
lokalizacji, w której budował developer, do którego się zwróciłem. Nawet kredyt
chciał za mnie załatwić.

> mieszkaniowego i rynku kredytów mieszkaniowych. Przy okazji przeanalizuj
> przyczyny coraz to bardziej rosnącego popytu na mieszkania i coraz mniejszej

W mojej okolicy podejrzewam, że główną przyczyną jest brak chętnych.

> ich produkcji. Jak myślisz, dlaczego w ciągu kilku(nastu) miesięcy tak
> drastycznie skoczyły ceny metra kwadratowego mieszkań (głównie w dużych
> ośrodkach miejskich).

W dużych ośrodkach w grę wchodzi jeszcze lokalna polityka. Jak ktoś już napisał:
tam domów się nie buduje, bo dziwnie robione są plany zagospodarowania
przestrzennego.

222. Data: 2006-07-24 20:19:11

Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Moczulski" <a...@d...pl> napisał w wiadomości

> Gdybyś był poważnym dyskutantem to byś nie rzucał dziecinnymi
> dowcipasami o rynkowej gospodarce w Japonii.

W którym miejscu napisałem o rynkowej gospodarce JAPONII? To przedpiśca podawał
jako przykład Japonię. Ja o Japonii napisałem TYLKO w kontekście XVII-wiecznego
feudalizmu. Nie wiem, jak ty, ale ja od poważnych dyskutantów wymagam
przynajmniej umiejętności czytania ze zrozumieniem.

223. Data: 2006-07-24 20:22:48

Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w wiadomości

> Zaczynam myśleć, że masz jakąś blokadę na argumenty które nie
> pasują do Twojego wyobrażenia o świecie. Nie odniosłeś się do
> moich przykładów z któych wynikało, że w rodzinie wielodzietnej
> może być (choć przyznam że nie musi) dokładnie odwrotnie. Albo
> wręcz usiłowałeś moimi argumentami wywijać jak kotem za ogon i
> wciąż powtarzasz mantrę że "więcej Polaków = większe bezrobocie".

W żadnym miejscu nie napisałem, że w rodzinie wielodzietnej nie może być
doskonale wykształconych wszystkich dzieci. Ale nie poruszamy tu przypadków
szczególnych, ale stan przeciętny. I jakoś nie potrafiłeś mnie przekonać, że
moja - jak to nazwałeś - "mantra" jest błędna.

> Myślę, że dalsza moja dyskusja z Tobą straciła sens. Posiedzę

Każda dyskusja kiedyś traci sens. Dotarliśmy do miejsca, w którym nasze wzajemne
argumenty nie trafiają do przekonania oponentowi. Ale przynajmniej wymieniliśmy
poglądy i trochę się poznaliśmy, a o to chyba chodzi w tego typu dyskusjach. Do
zobaczenia w innych wątkach.

224. Data: 2006-07-24 20:23:38

Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margola" <margola_@_kafeteria.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "locke" <l...@p...wiggin.com> napisał w wiadomości

> Nadal pytam o konkret - w jaki sposób? Na jakich pzresłankach opierasz tę
> optymistyczną tezę?

Pisałem wielokrotnie w różnych postach tego wątku. Na prawdę nie chce mi się
powtarzać wszystkiego jeszcze raz.

225. Data: 2006-07-24 20:30:27

Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "locke" <l...@p...wiggin.com> napisał w wiadomości

> Ubyłoby i zatrudnionych, i bezrobotnych. Statystycznie.

Pracodawcy - w imię statystyki - zaczną zwalniać ludzi?

> Na zdrowy rozum, co już pisałam - im mniej ludzi, tym mniejszy popyt, im

Pogląd niczym nie uzasadniony. Zakładasz, że ludzie będą mieli tyle samo
pieniędzy co teraz, a to nieprawda. Weź taką sytuację: rodzina zamiast mieć 5
dzieci ma tylko 1. Czy dochód na członka rodziny w tym drugim przypadku będzie
większy, czy mniejszy? Chyba zgodzisz się, że jednak większy. A jak dochód
będzie większy, to i zapotrzebowabie na towary i usługi będzie większe. Rodzina
wielodzietna tak naprawdę to tylko produktów żywnościowych zużywa więcej. Ale za
to są to produkty tańsze. Rodzina mniej liczna może sobie pozwolić na towary
droższe - zwykle też obłożone wyższymi podatkami pośrednimi. Częściej też taka
rodzina wyjedzie na urlop czy choćby tylko do jakiegoś pobliskiego miejsca
rozrywki typu wesołe miasteczko czy tym podobne. Częściej pójdzie z dzieckiem
(lub pośle je samo) do kina. Niby zatem ludzi mniej - ale zużywają więcej
droższych produktów (towarów i usług), czyli de facto napędzają koniunkturę.
To obserwuje się już teraz - pochodź sobie po atrakcyjnych turystycznie
miejscach i poobserwuj rodziny: większość będzie miała najwyżej trójkę dzieci
(czyli jeszcze nie łapie się na wielodzietność).

226. Data: 2006-07-24 20:39:21

Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

> Bzdura. Mieszkam w Krakowie - nie ma tu już zanadto terenów inwestycyjnych,w

Zaporą tutaj jest nie słabe zatrudnienie w budownictwie, ale decyzje
administracyjne. Nawet gdyby władze lokalne zmieniły odpowiednio plany
zagospodarowania, to liczba zatrudnionych przy budowie domów aż tak bardzo by
nie wzrosła, obecne firmy budowlane mają bowiem pewien zapas potencjału.
Zwiększone budownictwo wielorodzinne nie zmniejszy też popytu na domy
jednorodzinne - dla wielu ludzi dom, to jest dom, a nie mieszkanie. A to
budownictwo to bardzo często budowlana partyzantka - bez żadnej konkretnej firmy
czy jakiegoś sensownego zatrudnienia.

227. Data: 2006-07-24 20:40:31

Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Skowroński" <j...@m...pl> napisał w wiadomości
> PT locke scripsit:

> OE tak ma, a zmiana długości linii mu nie pomoże. Można go naprawić
> instalując OE Power Tool albo QuoteFix.

I dalej tak głupio moje posty widzicie? Bo u mnie wszystko jest w porządku.

228. Data: 2006-07-24 20:43:35

Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

> Kilka lat temu przeprowadzono badania dotyczące stanu majątkowego rodzin
> miasta Poznania. Efekt tych badań był bardzo ciekawy - średnia wysokość
> zarobków wśród rodzin posiadających cztery lub więcej dzieci była wyższa
> niż średnia zarobków wszystkich rodzin. Szczegółowa analiza wykazała, że
> coraz więcej osób, które dobrze zarabiają decydują się na powiększenie
> rodziny - adwokatów, lekarzy itp. W świetle tych badań twoje wywody
> można więc OKDR.

A jak się te wyniki badań mają do wielodzietnej rodziny mieszkającej na wsi pod
Poznaniem? Albo w jakiejkolwiek innej wsi? Czy choćby małym mieście? Jak
myślisz, czemu jednym ze wskazań do przyznania środków z pomocy społecznej jest
wielodzietność? Niby z tego ich bogactwa?

229. Data: 2006-07-24 21:00:18

Od: Jacek Skowroński <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

PT locke scripsit:

> Jak myślisz, czemu jednym ze wskazań do przyznania środków z pomocy
> społecznej jest wielodzietność? Niby z tego ich bogactwa?

Czy to jest jedyny wskaźnik? Nie zauważyłeś prostej rzeczy - cały czas
uogólniasz twierdząc, że wielodzietność nierozerwalnie wiąże się z
biedą. Zarówno ja, jak i Łukasz daliśmy ci przykłady, że nie zawsze tak
jest.

--
Jacek Skowroński http://podaj.net/ksiazki-uzytkownika.php?id=605

GnuPG: 1024D/FB345534 50A6 5F42 E8E5 3517 CB8E 1403 0E1F 14F5 FB34 5534

230. Data: 2006-07-24 21:01:16

Od: Jacek Skowroński <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

PT locke scripsit:

> I dalej tak głupio moje posty widzicie? Bo u mnie wszystko jest w porządku.

Teraz wyglądają OK.

--
Jacek Skowroński http://podaj.net/ksiazki-uzytkownika.php?id=605

GnuPG: 1024D/FB345534 50A6 5F42 E8E5 3517 CB8E 1403 0E1F 14F5 FB34 5534

Co najmocniej cementuje związek
3Miasto - spotkaniowo
krew z zęba, dziąsła?
dziecko a sztuka walki