Re: Ciasto drożdżowe...

Data: 2003-06-13 19:41:16
Temat: Re: Ciasto drożdżowe...
Od: Bożena <b...@s...pw.edu.pl>

Krushynka wrote:
> Bardzo proszę podajcie jakiś sprawdzony przepis na ciasto
drożdżowe z
> kruszonką (najlepiej takie co zawsze wychodzi, jak ciasto Netusi)
> Pozdrawiam Krushynka :-)

Ponad rok temu na grupie krolowalo takie ciasto na lenia (nie trzeba
wyrabiac recznie - wystarczy mikser ;-) ) wklepane z ksiazki "Szkola
Pieczenia Ciast Dr. Oetker" podane przez Sylwia&Jurek, niestety nie
wiem,
czy przez Sylwie, czy przez Jurka ;-).

Ciasto jest naprawde dobre, bo nawet taki drozdzowy antytalent, jak
ja, robi
je ot tak sobie ;-) Ja robie go z maslem i bez migdalow, czasami
robie tez
kruszonke, no i nie mam formy do baby, wiec pieke jak leci ;-)

Bozenka z Wilna :o)))
ICQ 81838200 http://bozena.host.sk
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk/

BABKA DROZDZOWA Z RODZYNKAMI
1 opakowanie drozdzy suszonych
1 lyzeczka cukru
200 g letniej smietanki 30%
500 g maki pszennej
125 g cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
6 kropli olejku do ciast o smaku cytrynowym[ niekoniecznie, ja nie
dalam]
sol
75 g obranych i zmielonych migdalow
3 jajka
200 g stopionej i schlodzonej margaryny lub masla
150 g rodzynek
bulka tarta

Temperatura pieczenia:
piekarnik elektryczny: 170-200 C (nagrzac piekarnik)
plekarnik z nawiewem: 160-170 C (nie nagrzewac plekarnika)
piekarnik gazowy: pozycja 2 3 (me nagrzewac piekarmka)

Czas pieczenia: ok. 50 min

Drozdze starannie rozmieszac z 1 lyzeczka cukru i smietanka
Rozczyn pozostawic na ok 15 mm w temperaturze pokojowej.
Make przesiac do miski do ucierania, w srodku zrobic wglebienie.
Z boku wsypac cukier, cukier wanillowy, migdaly, dodac
aromat, szczypte soli, jajka i tluszcz. Wyrosniete drozdze wlozyc
do wglebienia. Wyrabiac ciasto za pomoca rniksera z koncowka
do zagniatania, najpierw na najnizszych, potem na najwyzszych
obrotach przez ok. 5 min. Wyrobione ciasto przykryc i trzymac
w cieplym miejscu tak dlugo az wyraznie powiekszy swoja
objetosc, Wtedy jeszcze raz zagniesc je mikserem ustawionym
na najwyzsze obroty.
Rodzynki przebrac, dodac do ciasta i krotko zagniesc mikserem
ustawionym na srednie obroty.
Przelozyc ciasto do natluszczonej i wysypanej bulka tarta
formy na babke (o 24 cm), postawic w cieplym miejscu, aby
jeszcze raz wyroslo.