Ciasto drożdżowe bez pszenicy

211. Data: 2016-10-28 22:25:17

Temat: Re: Ciasto drożdżowe bez pszenicy
Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.10.2016 o 19:51, Qrczak pisze:
> może temperatura była zbyt niska?

Wydaje mi się, że nie. Ustawiłem ok. 180 stopni, grzanie z dołu i góry,
z pracującym wiatrakiem. Jabłka na górze trochę się przypaliły.
Brytfanna stała na drugim poziomie (na pięć) od dołu.
--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

212. Data: 2016-10-28 22:33:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 Oct 2016 22:06:53 +0200, Akarm napisał(a):

> Czyli muszę wziąć większą łyżkę?

Po prostu skorzystaj z przepisu Animki, a nie z modyfikacji Ewy.

213. Data: 2016-10-28 22:38:53

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-10-28 22:25, obywatel Akarm uprzejmie donosi:

> Wydaje mi się, że nie. Ustawiłem ok. 180 stopni, grzanie z dołu i góry,
> z pracującym wiatrakiem. Jabłka na górze trochę się przypaliły.
> Brytfanna stała na drugim poziomie (na pięć) od dołu.

Grill może tak, ale temperatura w środku była jednak niższa.

214. Data: 2016-10-28 22:40:57

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po prostu skorzystaj z przepisu Animki, a nie z modyfikacji Ewy.

W ogóle radzę korzystać częściej z Animki niż z Ewy.
I KitchenAid się ucieszy...

i tu będzie większy fun.

215. Data: 2016-10-28 22:52:41

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.10.2016 o 22:33, Ikselka pisze:
> Po prostu skorzystaj z przepisu Animki, a nie z modyfikacji Ewy.

Nie korzystałem z modyfikacji, tylko z przepisu zawartego w linku
podanym przez Ewę. Wydawał się odpowiedni dla początkującego, w
przystępny sposób wszystko opisane. To co Kaja napisała jest dla mnie
trochę niejasne i chyba zbyt skomplikowane.

--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

216. Data: 2016-10-29 00:10:29

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-28 o 21:08, Ikselka pisze:

> Ilość PROSZKU DO PIECZENIA :-)
Może ten proszek był felerny i brytfanka nie wysmarowana ( w/ waszego
gustu ;-) )
Ja posypuję jeszcze lekko brytfankę bułką tartą i wkładam do wygrzanego
piekarnika. Ale oczywiście ja piekę swoje ulubione ciasto z jabłkami
(zalewam je ciastem).

--
animka

217. Data: 2016-10-29 00:17:00

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-28 o 22:25, Akarm pisze:

> Wydaje mi się, że nie. Ustawiłem ok. 180 stopni, grzanie z dołu i
> góry, z pracującym wiatrakiem. Jabłka na górze trochę się przypaliły.
> Brytfanna stała na drugim poziomie (na pięć) od dołu.
Nie rozumiem po co grzanie z góry i dołu. Ja piekę na gazie
(elektrycznego pieczenia jeszcze ani razu nie włączałam).
Brytfankę stawiam na samym dole (najniżej) w trochę nagrzanym piekarniku.

--
animka

218. Data: 2016-10-29 00:24:05

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-28 o 22:40, Qrczak pisze:
> Dnia 2016-10-28 22:33, obywatel Ikselka uprzejmie donosi:

> W ogóle radzę korzystać częściej z Animki niż z Ewy.
> I KitchenAid się ucieszy...

Aż musiałam poszukać na google co to ten KitchenAid.
Ja korzystam ze zwykłego miksera Zelmer i tylko jednej końcówki
metalowej (tej do ubijania piany) , na najszybszych obrotach. Oczywiście
do wymieszania ciasta, czy żółtek z pianą i cukrem.

--
animka

219. Data: 2016-10-29 00:37:17

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-28 o 22:52, Akarm pisze:

> [...]
> przystępny sposób wszystko opisane. To co Kaja napisała jest dla mnie
> trochę niejasne i chyba zbyt skomplikowane.

To jest nałatwiejsze i najszybsze ciasto. Najwięcej roboty jest tylko
przy obieraniu i krojeniu na kawałki (jak leci) jabłek.
Kładę je na wysmarowana masłem roślinnym i posypaną lekko bułką tartą
sporą prostokątną brytfankę.
Potem ubijam mikserem 4 całe jajka z cukrem (ok 1,5 szklanki, bo lubię)
i cukrem waniliowym. Następnie dodaję 1,5 szklanki mąki (lubię tortową),
1 do 2-ch łyżek mąki ziemniaczanej i proszek do pieczenia
nieprzeterminowany -tak na czubku małej łyżeczki. Może być cała plaska
łyzeczka tego proszku jak ktos lubi-wyższe urośnie. Wymieszam mikserem,
potem wlewam gorace-roztopione masło roslinne i znowu mieszam szybko
mikserem. Polewam jabłka na brytfance i wkładam do rozgrzanego
piekarnika (czasami nawet zapominam piekarnik wygrzać). Piecze się
krótko, aż się zarumieni.
Po wyłączeniu gazu od razu ciasta nie wyjmuję z piekarnika, chociaz i
tak zawsze trochę opadnie.

--
animka

220. Data: 2016-10-29 00:43:17

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-29 o 00:24, Animka pisze:

> [...]
> metalowej (tej do ubijania piany) , na najszybszych obrotach.

> Oczywiście do wymieszania ciasta, czy żółtek z pianą i cukrem.

Poprawka: żółtek z białkiem i cukrem. Nawet dobrze kogiel mogiel wychodzi.

--
animka

Podroby - serca wieprzowe
[ ISM ] Introduction to Nuclear And Particle Physics 2nd E by Bromberg, Das, Ferbel
[ ISM ] Quantum Mechanics - by B. Brinne
Świnia na stole (cygańskie wesele w złocie)
Białka