Ciasto ze sliwkami

1. Data: 2001-03-27 12:05:29

Temat: Ciasto ze sliwkami
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Odrazam sie od jakiegos czasu tym ciastem, wiec oto i przepis

225 gr maki
3 plaskie lyzeczki proszku do piecz.
jakies 85g - niecale 10 dkg miekkiego masla/margaryny
150 g cukru
1 jajo
1/8 litra mleka

Na wierzch:
troche stopionego masla
1 kg sliwek
cukier zmieszany z cynamonem (hojnie)

te miary i wagi wyszlimi tak dziwnie bo to jest przpeis w j. ang,
a tam te wwszystkie uncje sa nierowne w stosunku do dekagramow i
gramow. Mozna zaokraglic.

Glowne skladniki bic, najlepiej w robocie,mikserze, czy maszynka
reczna (samymi rekami to duzo roboty..) az ciasto bedzie gladkie
i geste. Naoliwic blache duza. Wylac ciasto na.
Posmarowac stopionym maslem wierzch

Sliwki przekroic, poukladac na wierzchu bardzo gesto, porzadnie
posypac cukrem z cynam. (i zostawic duzo na potem. Przepis
zaklada prawie 20 dkg cukru). Piec w srednio goracym piecu ok 40
min. Wyjac i od razu posypac reszta cukru. Jesc bez zloki
uwazajac zeby sie zanadto nie poparzyc.

Ciasto ma te wspaniala zalete, ze zawsze wychodzi. Najlepsze jest
swieze. Na drugi dzien jest troche ciezkie, swieze natomiast
wcale. Mozna z jablkami, ale nie takie juz dobre - te slwiki
musza sie "rozpuscic", co jablka robia czasem niechetnie (dawno
temu, na chrzciny corki zrobilam ze sliwkami i z jablkami - gl
dlatego, ze wiedzialam, ze to ciasto mi wyjdzie - to ze sliw.
poszlo od razu, to z jablkami goscie troche poobgryzali).

Moze w sezonie dobry bylby rabarbar? Wisnie? Brzoskwinie? Nie
wiem, nie probowalam, ale na oko to tez dosc mokre owoce. Pewnie
mrozone sliwki sie nadaja.

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-03-27 17:33:04

Temat: Re: Ciasto ze sliwkami
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> Odrazam sie od jakiegos czasu tym ciastem, wiec oto i przepis
>
> 225 gr maki
> 3 plaskie lyzeczki proszku do piecz.

Krysiu,
Czy wy w UK macie taki proszek, jak w Polsce, czy taki, jak w USA?
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-03-27 17:44:50

Temat: Re: Ciasto ze sliwkami/proszek
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Krysiu,
> Czy wy w UK macie taki proszek, jak w Polsce, czy taki, jak w USA?
> Magdalena Bassett

Jeszcze jedno pytanie, do wszystkich:
Czy proszek Oetkera, ktory ma szwajcarski adres, jest tego samego
rodzaju, jak polski proszek do pieczenia?

1. Data: 2001-03-27 19:03:40

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

To ja znowu pytam(bo juz kiedys pytalam,ale nikt za dobrze nie wiedzial)
czym rozni sie proszek do pieczenia polski od amerykanskiego???
Dotka

1. Data: 2001-03-27 19:11:09

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Krysiu,
>Czy wy w UK macie taki proszek, jak w Polsce, czy taki, jak w USA?
>Magdalena Bassett

a czy to ma jakies znaczenie?

Krysia, cichym i slabym glosem, bo newserver oszalal i najpierw
nic nie bylo z dzisiaj, zadnych postow w ogole. Teraz zmienilam
newsserver i tu, w tej grupie nie widze ani jednego posta mojego!
Jak rany, szlag moze trafic. Poza tym musze przesiac 900 roznych
postow...
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-03-27 19:13:46

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lilibell555" <l...@a...com> wrote in message
> To ja znowu pytam(bo juz kiedys pytalam,ale nikt za dobrze nie wiedzial)
> czym rozni sie proszek do pieczenia polski od amerykanskiego???
Dotka

przy ciescie bananowym Magda B. pisala:
"...1 lyzeczka polskiego proszku do pieczenia =2 lyzeczki amerykanskiego..."

Tak Magda?

Jola L-L

1. Data: 2001-03-28 01:01:11

Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Lilibell555" <l...@a...com> wrote

> To ja znowu pytam(bo juz kiedys pytalam,ale nikt za dobrze nie wiedzial)
> czym rozni sie proszek do pieczenia polski od amerykanskiego???
> Dotka

Tez chcialbym to wiedziec ...
Ania

1. Data: 2001-03-28 16:40:56

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L <j...@i...pl> wrote:

> [...]
>
> przy ciescie bananowym Magda B. pisala:
> "...1 lyzeczka polskiego proszku do pieczenia =2 lyzeczki amerykanskiego..."

Proszek do pieczenia to mieszanina soli kwasnych i zasadowych, ktore
rozpuszczone i podgrzane reaguja ze soba wydzielajac dwutlenek wegla.
Ponadto proszek zawiera wypelniacz, ktory zapobiega przedwczesnemu
reagowaniu skladnikow ze soba, zazwyczaj skrobie lub po prosz make.

Podstawowym skladnikiem jest soda oczyszczona ("baking soda"), kwasny
weglan sodowy. W Polsce dodaje sie do niego zwykle kwasnego
pirofosforanu sodowego, a w USA wodorowinianu potasowego ("cream of
tartar").
Ponadto jest tez, w Polsce niespotykany, proszek do pieczenia bezsodowy,
w ktorym zamiast sody oczyszczonej stosuje sie wodoroweglan potasu, a
ktory to proszek jest nieco mniej wydajny od zwyklego na sodzie
oczyszonej.

Wladyslaw

1. Data: 2001-03-28 18:11:54

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> [...]

Tak.
MB

1. Data: 2001-03-28 18:27:29

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>w ktorym zamiast sody oczyszczonej stosuje sie wodoroweglan potasu, a
>ktory to proszek jest nieco mniej wydajny od zwyklego na sodzie

no to leze...
moj jest angielski..

Krysia
K.T. - starannie opakowana