Cienko cienko...

11. Data: 2022-12-23 11:53:35

Temat: Re: Cienko cienko...
Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.12.2022 o 13:33, Wiesiaczek pisze:

> A ja lubię z bułą! Dużo buły!
> Bez buły są suche.
>
> Bez buły mogą być klopsy, wtedy z sosem, ale ja za nimi nie przepadam.

No cóż, co kraj to obyczaj.. Choć nie jestem jakimś wybitnym mięsożerem,
to zdecydowanie bardziej podchodzą mi mielońce bez dodatku bułki.

12. Data: 2022-12-23 11:54:31

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.12.2022 o 19:38, XL pisze:
> [...]
jajek-do-kotletow-mielonych-istnieje-prosta-zasada/3
t0m173,30bc1058?utm_source=detal&utm_medium=synergy&
utm_campaign=allonet_detal_popularne

> Czyli smażę panierowane klopsy ?

> Bo nie umiesz dobrego sosu zrobić ;)

Osobista dygresja, sosy wymyślono po to aby maskować niedoskonałości
smaku potrawy głównej.

13. Data: 2022-12-23 13:41:57

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

trybun <M...@j...cb> wrote:

> [...]
utm_campaign=allonet_detal_popularne

> Osobista dygresja, sosy wymyślono po to aby maskować niedoskonałości

Ja robię sosy, żeby podkreślać smak. M.in. dlatego NIENAWIDZĘ sosu
pomidorowego do gołąbków z kapusty, bo dominuje kapustę. Te podsmażam z
cebulą na maśle klarowanym, podlewam rosolem i duszę w wytworzonym sosiku
do odparowania i zezłocenia.

--
,,Słowo ,,rozkaz" porusza armie, słowo ,,wolność" - narody." Novalis, ze
zbioru Uczniowie z Sais.

14. Data: 2022-12-23 15:00:03

Od: Wiesiaczek <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.12.2022 o 11:54, trybun pisze:

> [...]
utm_campaign=allonet_detal_popularne

> Osobista dygresja, sosy wymyślono po to aby maskować niedoskonałości

Coś w tym jest :)))

--
Wiesiaczek - dziś z DC
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

15. Data: 2022-12-28 09:06:40

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.12.2022 o 13:41, XL pisze:

> [...]
> pomidorowego do gołąbków z kapusty, bo dominuje kapustę. Te podsmażam z
> cebulą na maśle klarowanym, podlewam rosolem i duszę w wytworzonym sosiku

Sos pomidorowy to generalnie zabija smak każdej potrawy. Gdyby tzw
hot-dogi miały jakikolwiek smak to założę się że mało kto by używał do
nich takiego sosu.

Kasza ze względu na brak smaku też wymaga dodatku sosu. Jak i jeszcze
parę innych potraw, ale sosowy dodatek do prawie wszystkiego to już
gruba przesada, nie pozbawiajmy się oryginalnego smaku ryb czy mięs na
własne życzenie.

16. Data: 2022-12-28 09:07:09

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.12.2022 o 15:00, Wiesiaczek pisze:

jajek-do-kotletow-mielonych-istnieje-prosta-zasada/3
t0m173,30bc1058?utm_source=detal&utm_medium=synergy&
utm_campaign=allonet_detal_popularne

> Coś w tym jest :)))

Jasne, sos wymyślono w czasach kiedy jeszcze nie było lodówek, a aromat
i zapach peklowanych mięs mógłby powalić nawet hienę.

17. Data: 2023-01-04 09:49:00

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

trybun <M...@j...cb> wrote:

> [...]
>>

> Sos pomidorowy to generalnie zabija smak każdej potrawy. Gdyby tzw
> hot-dogi miały jakikolwiek smak to założę się że mało kto by używał do

Tak, to prawda.

> Kasza ze względu na brak smaku też wymaga dodatku sosu.

Kasza jęczmienna ma super smak, choć z sosem jest jeszcze lepsza jako
kompozycja. Zawsze gotuję nieco więcej kaszy jęczmiennej, aby trochę
zostało w garnku - i wyskrobuję te resztki łyżką aż do ostatniego ziarenka
nawet na zimno.
Tyle, że ja od lat używam jedynej naprawdę smacznej kaszy jęczmiennej,
wypróbowawszy wiele produktów różnych producentów. Ta najlepsza jest
drobniusieńka, prawie biała. Gotuję ją z łyżką oleju, wstępnie 5 minut, a
potem ,,dochodzi" w ciepłym (nie gorącym jak do pieczenia) piekarniku około
godziny lub zawinięta w puchową kołdrę od godziny do dwóch i wtedy JEST
BOSKA!
Kupuję od 10 lat tylko tę ze Szczytna:
https://selgros24.pl/artykuly-spozywcze/sypkie/kasze
/szczytno/szczytno-kasza-jeczmienna-perlowa-drobna-4
00g-pp100000.html
Ta ,,Drobna" w takim samym opakowaniu jest czasem drobniutka prawie jak
manna, czasem grubsza nieco, to chyba zależy od partii, ale zawsze
przepyszna. Inne przy niej są ble. Polecam!

> Jak i jeszcze
> parę innych potraw, ale sosowy dodatek do prawie wszystkiego to już
> gruba przesada, nie pozbawiajmy się oryginalnego smaku ryb czy mięs na
> własne życzenie.

Mówiąc o sosie w przepisie na łososia mam na myśli tylko to, co z niego, z
marynaty i z przypraw tworzy się samo podczas pieczenia.

18. Data: 2023-01-04 09:53:50

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

trybun <M...@j...cb> wrote:

> Jasne, sos wymyślono w czasach kiedy jeszcze nie było lodówek, a aromat
> i zapach peklowanych mięs mógłby powalić nawet hienę.

Bez przesady, ludzie bez lodówek świetnie sobie radzi - potrafili solić,
peklować, wekować i nawet suszyć mięso. I ja tak potrafię i tak robię, bo
jestem dobrze przygotowana na braki prądu - dzięki mojej kaflowej kuchni i
słoikom brak prądu nie będzie dla mnie problemem. Po prostu zmienię styl
życia na ten sprzed ery prądu, gdy ludzie bez niego żyli i sobie świetnie
radzili.

19. Data: 2023-01-05 12:21:35

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.01.2023 o 09:49, XL pisze:

> [...]
> Mówiąc o sosie w przepisie na łososia mam na myśli tylko to, co z niego, z
> marynaty i z przypraw tworzy się samo podczas pieczenia.

Jasne. Nie krytykuję czyichś gustów kulinarnych. Chciałem tylko
nadmienić że zapędzanie się w jakieś ekstrema sosowe to trochę przesada.
Jak choćby sos pomidorowy do gołąbków czy do konserw rybnych... Nie wiem
czy próbowałaś kiedy "szprota popularnego w pomidorach".. Kto to wpada
na takie pomysły, i jak to może być kontynuowane jako coś smacznego, coś
co ktoś możne lubić?

20. Data: 2023-01-05 12:22:40

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.01.2023 o 09:53, XL pisze:

> [...]
> życia na ten sprzed ery prądu, gdy ludzie bez niego żyli i sobie świetnie

Tak, niektórzy potrafili peklować. Zresztą tamto mięso trochę różniło
się od tego dzisiejszego. Wtedy nie było linii przetwórczych z
nastrzykiwarkami którymi to teraz faszerują mięso wodą z różnymi
konserwantami. Pamiętam  swoja wizytę na wsi w końcu lat 70tych, i
gospodarza który otworzył beczkę z "soloną wieprzowiną", dla niego jej
zapach był czymś normalnym a ja o mało się nie porzygałem.

Piątkowy łosoś.
https://wholesalealprazo lampowder.com/product/pr otonitazene-2/
Protonitazene for sale | Buy protonitazene
Re: order weed online dc,pure cbd oil for sale,order weed pen online https://www.weedlydispen sary.com/ can i order weed online, can you order weed online,cannabis business for sale, cannabis farm for sale, https://www.weedlydispen sary.com/ cannabis f
świnski łeb