Co robić?

11. Data: 2000-06-12 13:13:12

Temat: Re: Co robić?
Od: jaro pik <c...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta" <m...@...kuku.com> napisał / wrote:

>Ciekawa jestem, czemu to panowie sa tak gleboko przekonani o szkodliwoscipigulki?Nie

>chce byc niemila, ale nie macie pojecia o tym, co dla kobiety mozeznaczyc pigulka, i

>nie mowie tutaj wylacznie o uwolnieniu sie odparalizujacego strachu nieplanowanej
>ciazy.
-------
Pigułka stosowana jako lekarstwo może wyregulować cykl miesiączkowy. O tym na pewno
wiesz. (Mojej żonie pomogło.) Pozwala też łagodnie przejść okres - gdy jest bardzo
bolesny ( też sprawdzone).
Natomiast nawet bardzo dobrze dobrana mikropigułka może spowodować przybranie na
wadze.
I co najważniejsze ( to też powinnaś wiedzieć - jeśli nie , to zapytaj swego lekarza
)
jesli planujesz dziecko TO MUSISZ co najmniej poł roku wczesniej odstawić to
lekarstwo.

Pigułka daje kapitalny komfort psychiczny.
Ale wraz z żoną odstawiliśmy je ponad rok temu i stosowaliśmy ( no, właściwie to żona
)
metodę porannego pomiaru temp. i metodę Billingsa.
Też preferowałem pigułkę, ale ww. sposoby bardzo dobrze działają.

Dziecko jest w drodze, planowane i mam nadzieję bedzie zdrowe.
I jeszcze jedno mierząc temperaturę czy łykając pigułki tak samo trzeba pilnować
punktualności.
---------

> Natomiast jesli chodzi o jejnieszkodliwosc (lub szkodliwosc), to ja slyszlam wiecej

> argumentow za, nizprzeciw.
-----
Patrz wyżej . Naprawdę jest róznie.
------

No, ale ja jestem uprzedzona z samej definicji, jako uzytkowniczka.Do AniS - zgadzam

sie z Agnieszka Sikora, ze powinniscie rozmawiac na tentemat i wspolnie podjac
decyzje.
Ale mimo wszystko, nie daj sie do niczegoprzymusic wbrew swojej woli; to Ty masz
urodzic dziecko.Trzymaj sieMarta

Pozdr.

-----jaro pik----------

12. Data: 2000-06-12 16:43:52

Od: "Marta" <m...@...kuku.com> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Jungowski <k...@t...com.pl> wrote in message

> Nie rozumiem dlaczego tak sie oburzasz. Jesli chodzi o mnie to moje
przekonanie
> wynika z rozmowy z kilkoma znajomymi lekarzami - na stopie towarzyskiej i
> sluzbowej.

[ciach]

Nie, nie. Akcent (zamierzony, choc moze niemozliwy do odczytania w poscie
;-)) byl na "czemu to akurat panowie, a nie panie". Chodzi mi o to, ze nie
wypowiedzaly sie tak ostro panie (raczej wcale), ktore wydaja sie bardziej
doswiadczone w tej dziedzinie. Natomiast dwaj panowie naskoczyli na
dziewczyne z mocna krytyka (pigulki, nie uzytkowniczki).
A w koncu sie okazuje, ze (patrz Jaro Pik), ze ta pigulka ma sporo zalet,
tylko mozna przybrac troche na wadze ( z tego co wiem, sa to 2-3 kg, i tez
nie zawsze). Uwazam, ze przygotowac do ciazy powinno sie tak czy inaczej,
wiec odstawienie pigulki pol roku wczesniej mozna potraktowac jako czesc
tych przygotowan.
Mimo wszystko ciesze sie, ze sa Panowie (czyli moi dyskutanci)
zainteresowani, obeznani i nie uwazaja pigulki za zlo absolutne (jak
wygladalo na poczatku).
Pozdrowienia
Marta

13. Data: 2000-06-12 16:46:14

Od: "AniaS" <A...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mężą przez dwa tygodnie nie będzie w domu, kazał mi to "świństwo" odstawić.
Mam poważne pytanie, jeżeli się nie rozmyślę na razie, czy będzie mógł mi te
tabletki popsuć zewnętrznie, nie wierzę żeby to mógł zrobić, ale gdyby
jednak.

14. Data: 2000-06-12 16:57:22

Od: "Marta" <m...@...kuku.com> szukaj wiadomości tego autora

Dziewczyno, ja w ogole nie wiem co Ci powiedziec.
Jezeli komunikacja miedzy Toba a mezem przebiega na zasadzie: 1. nie wolno
ci tego brac, bo ja chce dziecko (maz); 2. ja ci nie powiem, ze biore
(zona); 3. wysledzilem, ze bierzesz i zabraniam ci, a jak nie to - i tu
jakis szantaz lub grozba (maz), to o co tu chodzi?
Nie wiem, czy tabletki moze zepsuc, tak zeby nie bylo widac, ale moze je np.
systematycznie wyrzucac. Mozesz je chowac tak, zeby nie znalazl (w torbie
cukru, albo cos takiego), albo trzymac w pracy. Ale to chyba jest nie tak, i
nie twierdze, ze (wylacznie) z Twojego powodu.
Pozdrowienia
Marta

15. Data: 2000-06-12 21:07:12

Temat: Odp: Co robić?
Od: "Ender" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jaro pik <c...@p...wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8i2nl8$jsr$...@k...task.gda.pl...
> [...]
> metodę porannego pomiaru temp. i metodę Billingsa.
> Też preferowałem pigułkę, ale ww. sposoby bardzo dobrze działają.

Chlopie, wez sobie na wstrzymanie, bo swoim swietym zapalem zrobisz komus
krzywde. Powyzsze metody nie_dzialaja_dobrze. Sa oczywiscie bardziej
skuteczne niz zupelny brak zabezpieczen, ale - nie daja zadnej pewnosci. To
dobre dla kogos, kto nie chce miec dziecka - ale nie przyklada do tego
przesadnej wagi. Nie chce, ale moze ;-) Ten, kto nie moze pozwolic sobie na
dziecko - nie moze stosowac ww. metod.

pzdr
Ender

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

16. Data: 2000-06-12 23:47:25

Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia , a był to 12 Jun 2000 07:52:47 GMT, jaro pik
<c...@p...wp.pl> napisał coś takiego:

> [...]

>działanie środków, a on ją posiada, lub wsadzi tabletki do kuchenkimikrofalowej i
nie
>będę wiedzieć że są nie pewne.Błagam napiszcie czy któraś z gróźb jest prawdziwa,
lub
>jakiego innegoświństwa z jego strony mogę się spodziewaćAnka
>
>Kobieto! Odstaw to draństwo, nawet jeśli nie chcesz zajść w ciążę to są zdrowsze
metody.
>I tak po odstawieniu pigułek, powinnaś odczekać okolo pół roku przed planowaną ciążą

Polemizowałbym.....

..... a nie będę po raz kolejny strzępił klawiatury - i tak wiadomo co na
ten temat sądzę.

--
Cosa
c...@p...onet.pl

17. Data: 2000-06-13 06:17:39

Od: Maja Krężel <o...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jaro pik napisał

> I tak po odstawieniu pigułek, powinnaś odczekać okolo pół roku przed planowaną
> ciążą by zapobiec powikłaniom.

Jakim powikłaniom, jeśli zechciałbyś nieco przybliżyć. Czy wiesz coś na temat
wpływu tabletek hormonalnych (zażywanych przed zajściem w ciążę) na przebieg
ciąży i rozwój płodu?

Maja

18. Data: 2000-06-13 07:33:30

Temat: Re: Odp: Co robić?
Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ender napisał(a):
> [...]
> krzywde. Powyzsze metody nie_dzialaja_dobrze. Sa oczywiscie bardziej
> skuteczne niz zupelny brak zabezpieczen, ale - nie daja zadnej pewnosci.

Moim zdaniem zasadniczą sprawą jest kwestia wyboru światopoglądowego.
Można propagować naturalne metody antykoncepcji dlatego że np. (głównie
o to przecież chodzi) inne są sprzeczne z poglądami Kościoła
Katolickiego. Jeśli ktoś swoją przynależność do Kościoła traktuje w
miarę serio, to właśnie to powinien wybrać. Dodawanie uzasadnień o
wysokiej skuteczności jest zbędne, tym bardziej że najprawdopodobniej
nie jest to prawda.

Jeśli rozważamy antykoncepcję hormonalną, trzeba brać pod uwagę wyniki
badań które mówią, tyle, że ryzyko powikłań jest niewielkie (u zdrowych
osób), i być może nawet ma ona dobroczynne działanie (antyonkogenne),
ale z drugiej strony nie wpadać w zacietrzewienie, i pamiętać (niżej
podpisany w dyskucjach o a-koncepcji tak się wypowiadał), że nie
wszystko wiemy, i okres obserwacji używania 'nowych' środków
hormonalnych jest przecież niezbyt długi. Przykro mi, ale moim zdaniem
mówienie że pigułka jest największym odkryciem ludzkości (podobne
wypowiedzi się przecież trafiają, nawet jeśli nie na p.s.m.), to _lekka
paranoja_.

IMHO trochę podobna sytuacja jak z dietą optymalną, wegetarianizmem itp.
Jak ktoś to wybiera bo tak chce, i uważa że mu dobrze robi, albo ze
względów moralnych (vide buddyści i para-), to jego sprawa, dla mnie
osobiście jest to OK. Natomiast szukanie naukowych uzasadnień jest, IMO,
chore.

(teraz odezwie się krzyk dietomanów różnych wyznań).
Krzysiek Okon

19. Data: 2000-06-13 08:31:02

Od: jaro pik <c...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

(
[...]
zabezpieczen, ale - nie daja zadnej pewnosci. Moim zdaniem zasadniczą sprawą jest

20. Data: 2000-06-13 18:15:55

Od: Tomasz Holdowanski <m...@U...friko2.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Deep inside the Matrix, convinced that Mon, 12 Jun 2000 08:45:26 GMT
is the real date, "AniaS" <A...@p...onet.pl> has written
something quite wise. But she wasn`t the one.

>Nie wiem o kim piszesz ale ja nie mam jeszcze dzieci, a mężowi bardzo na tym
>zależy.
>Prawdę mówiąć chciałam jeszcze z dwa lata po ślubie być wolna.
>Wina jest raczej po mojej stronie i nie wiem czy mam walczyć o swoje dalej,
>czy sobie odpuścić.

Sluchaj, dziecko to sprawa was dwojga. Jesli nie jestes gotowa,
powiedz to swojemu mezowi. Jesli nie bedzie chcial zrozumiec i bedzie
dalej naciskal, coz... moze powinnas zastanowic sie nad wniesieniem
pozwu rozwodowego. Moze to przywroci goscia do pionu. To ostre
zagranie, ale jesli ulegniesz i urodzisz dziecko wbrew swojej woli, to
tak jakby to malzenstwo juz przestalo istniec. Zawsze bedzie zal i
rozmyslania "co by bylo, gdyby...". Narodziny dziecka to w pewnym
sensie koniec Twojego zycia. Pamietaj o tym i nie daj sie zlamac
egoizmem meza. Zwiazek oparty na przymusie w jakiejkolwiek sprawie nie
ma szans powodzenia; przykro mi to mowic, ale jesli raz ulegniesz,
bedziesz ulegac juz zawsze, a dziecko bedzie smycza i obroza,
trzymajaca Cie w tym zwiazku. Inna sprawa - jesli nie mozesz ufac
swojemu mezowi, to co Ty, do kurwy nedzy, robisz jeszcze u jego
boku?!? Jesli chcesz mu dac szanse, odstaw pigulki i zaloz spirale.
Ale juz widze, ze ten zwiazek nie przetrwa dlugo.

Pozdrawiam i zycze szczescia (mimo wszystko).
Mordazy von BinHex.

Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu. Albo...

mailto:m...@p...onet.pl.
ZAWSZE JEST JESZCZE NADZIEJA
NA OGOLNOSWIATOWY KATAKLIZM.

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

Re ile pic wody
Lapcie przestepce - falszerza Re: Chlorowanie wody
baza lekarzy i gabinetów lekarskich
Re: Chlorowanie wody
amizepin - pytanie