Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?

Data: 2009-05-15 06:56:37
Temat: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> Zapomniales o znacznie wiekszej trwalosci energooszczednych. A rachunki za
> prad to bynajmniej zaden blad pomiaru.
Ale tu już pojechałeś. Są żarówki zwykłe, raczej o niedużej mocy, które
potrafiły świecić po kilkanascie lat. Jeżeli chodzi o swietlówki kompaktowe,
to u mnie w domu żadko która świeci w sposób akceptowalny dłużej niż 2-3
lata, a i taki czas wytrzymują TYLKO I WYŁĄCZNIE najdroższe świetlówki
kupowane za 30-40 zł/szt które mam zainstalowane w kluczowych miejscach
mieszkania i to tylko pod warunkiem że raz włączone świecą dłuższy czas w
ciągu doby - ok 4 godzin co najmniej. Takich świetlówek potrzebuję 5, więc
koszt startowy to 150-200 zł. W ciągu roku na zwykłe żarówki nie mam szans
wydać nawet tych 30 zł.
--
Jackare