Co robicie względem paranoi z żarówkami?

151. Data: 2009-05-16 10:44:07

Temat: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uzywales klime kiedys? Masz pojecie jak wplywa na wydajnosc pracy?

Jakbym nie uzywal to bym nie pisal.

I zapewniam cie: fajne warunki do pracy biurowej _mozna_ zapewnic bez
klimatyzacji (przynajmniej w biurach) w naszej strefie klimatycznej. W
jednym z biur w ktorych siedzialem byla po prostu wentylacja, okna lustrzane
(chyba folia, pewnie z takich o ktorych ostatnio bylo na grupie) i ocieplona
sciana. Osobiscie nieodczuwalem potrzeby klimatyzacji mimo ze wysokich
temperatur nie lubię.

Zreszta tego typu "miejsc" do oszczedzania jest masa - jak sie nie ma
energii to trza oszczedzac. Jakos nie slyszalem o masowej akcji majacej na
celu rezygnacje z marketowych chlodni otwartych (na rzecz zamknietych -
oszczedniejszych, z dwa lata temu w zachodniej prasie bylo cos o tym), ani o
pomysle masowej wymiany wentylatorow na oszczedniejsze (maszyny, przemysl,
wentylacja) ani o panstwowej doplacie do solarow dla kazdego kto grzeje wode
prądem (przeplywowo) rzedu 50% - z czego 25-30% upustu dalby pewnie
producent po "przelobbowaniu" sprawy. Ze nie wspomne juz o przemysle ciezkim
gdzie takich "mozliwych zmian" musi byc od...duzo. Ale jak juz mowilem -
lepiej zrobic medialny szum ze 'cos sie robi' i tyle.

Jak jest akcja sprzatania swiata to w pobliskiej miejscowosci dzieci chodza
wzdluz drogi i zbieraja smieci. Sprzataja. Chwali sie to. Za droga jest
pole, za polem jest nielegalne wysypisko smieci na gruncie "niczyim" (burdel
w papierach do dzis nie uporzadkowany). Tego nikt nie sprzata - nikt za tym
"nie lobbuje" bo kazdemu pasuje.

Tyle mojego.

Pozdrawiam

Kane

152. Data: 2009-05-16 11:09:22

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> Jakbym nie uzywal to bym nie pisal.
>
> I zapewniam cie: fajne warunki do pracy biurowej _mozna_ zapewnic bez
> klimatyzacji (przynajmniej w biurach) w naszej strefie klimatycznej.

No to chyba jednak nie uzywales. W naszej strefie klimatycznej jest "tych"
dni po prostu mniej, ale sa.

> [...]
> przemysle ciezkim gdzie takich "mozliwych zmian" musi byc od...duzo. Ale
> jak juz mowilem - lepiej zrobic medialny szum ze 'cos sie robi' i tyle.

Gdybys chcial tego rodziaju restrykcje wprowadzac, trzeba by narzucic inna
taryfe na prad dla klimy, chlodni itp.

153. Data: 2009-05-16 12:54:39

Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To żeby terapię szokową usprawnić, dołączę do zestawu. Też nie lubię
> światła halogenowego.

I ja też. Naprawdę wolę zwykłą świetlówkową rurę o barwie warm-white.

--
Grzexs

154. Data: 2009-05-16 13:12:01

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzexs" <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> I ja też. Naprawdę wolę zwykłą świetlówkową rurę o barwie warm-white.

No toscie sie nie dogadali.

155. Data: 2009-05-16 14:37:21

Temat: Re: Co robicie wzgledem paranoi z zarowkami?
Od: zil0g <z...@m...prl> szukaj wiadomości tego autora

*Kane* wdusil[a] knefle:

| Swiete slowa.

Czy obciazenie was jakims podatkiem niedoedukacyjnym spowodowaloby ze zaczelibyscie
logicznie myslec?

156. Data: 2009-05-16 17:54:41

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ghost <g...@e...pl> wrote:

> Szkoda, ze Twoj wywod nie trzyma kupy z rzeczywostoscia. EU
> stopniowo
> eliminuje zarowki, wiec nie bedzie zadnej naglej zyly zlota.

Naprawdę tego nie potrafisz zrozumieć, czy piszesz tak tylko, żeby
jakoś piłeczkę odbić? A co niby zmieni fakt, że żarówki będą
wycofywane falami, a nie jednym ukazem? Poza ułatwieniem producentom
świetlówek logistyki?

> Heheh, kampania nie - ale kryzysem i owszem, zwlaszcza
> energetycznym,
> spojrz na chozyzont.

Patrzę. I kryzysu (realnego) szczerze mówiąc nie widzę, jedynie od
lat te same czarne przewidywania, że to i tamto się skończy i to
już, panie, za 5 lat będzie bida, że tylko elektrownie [i tu w
zalezności od lokalnych mód różne się podaje] są dla nas ratunkiem,
a tymczasem jakoś nic z tego nie nadchodzi. Wydobycie węgla u nas
spada nie dlatego, że go zaczyna brakowac, tylko popyt nań jest
coraz mniejszy, państwa, które zainwestowały w źródła energii
odnawialnej w większości temat ich opłacalności pomijają milczeniem
i usiłują szybciutko zmienić temat. I jedynie cena ropy potrafi
mocno zatrząść rynkiem światowym, ale znów najcześciej nie dlatego,
że ropa się kończy, tylko z powodów czysto politycznych.

> Najwyrazniej tak. Przeciez recycling masz w cenie, nie wiem co za
> magie probujesz wcisnac..

Acha, super, więc nie tylko jestem zmuszony do kupowania
rozwiązania, które jest droższe i mniej mi się podoba, to jeszcze
MUSZĘ płacić za jego recycling? Coraz lepiej, coraz lepiej :-)
To ja teraz bardzo prosze o rzeczowe wykazanie mi dlaczego nie mogę
płacić choćby i droższej ceny za energię zużywaną przez klasyczną
żarówkę, a muszę płacić za rozwiązanie droższe, którego
wyprodukowanie najprawdopodobniej pochłania dużo więcej owej cennej
energii, ma przypuszczalnie większy wpływ na środowisko i jeszcze
wyciąga się ode mnie kasę na jego recycling.

A i jeszcze jedno, jak już o magii mowa: co to za magia, to ja się
może spytam: dajmy na to, skończą się żarówki klasyczne, zostanę
zmuszony do zakupu tego nowoczesnego chłamu. I zapewne kiedyśtam,
mimo tych gwarantowanych tysięcy godzin niezawodności, któreś z tych
gówien mi zdechnie. Jak piszesz, koszty recyclingu są wliczone w
cenę. Możesz mi napisać coś więcej, jak konkretnie ten recycling
wygląda? Bo jak żyję i chodze po sklepach, nie widziałem żadnego
punktu skupu zużytych świetlówek kompaktowych, zbieraczy tychże
chodzących za nimi po śmietnikach a opłacanych z owego
recyclingowego funduszu równiez nie widziałem, żaden sklep nie
prowadzi akcji "oddaj starą żarówkę" (nie mówię tu o ogólnych
akcjach recyclingu sprzętu AGD, tylko o ukierunkowanej właśnie na
żarówki), więc mam poważne obawy, że świetlówki owe najnormalniej w
świecie lądują na wysypisku, a owa kasa za "recycling wliczony w
cenę" idzie... no właśnie. Na co?

J.

157. Data: 2009-05-16 18:47:01

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Naprawdę tego nie potrafisz zrozumieć, czy piszesz tak tylko, żeby jakoś
> piłeczkę odbić? A co niby zmieni fakt, że żarówki będą wycofywane falami,
> a nie jednym ukazem? Poza ułatwieniem producentom świetlówek logistyki?

Co jest dla Ciebie trudnego w zrozumieniu, ze "ten właśnie moment będzie dla
ich producentów żyłą złota" nie zaistnieje, bo nie bedzie zadnego momentu?

> Patrzę. I kryzysu (realnego) szczerze mówiąc nie widzę

Dobrze, ze nie jestes tym_za_ktorym_podazamy.

> Acha, super, więc nie tylko jestem zmuszony do kupowania rozwiązania,
> które jest droższe i mniej mi się podoba, to jeszcze MUSZĘ płacić za jego
> recycling? Coraz lepiej, coraz lepiej :-)

W prawie kazdym sprzecie oplacasz recycling. A rozwiazania kupowac nie
musisz, nie ma obowiazku.

158. Data: 2009-05-16 19:12:21

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ghost <g...@e...pl> wrote:

> Co jest dla Ciebie trudnego w zrozumieniu, ze "ten właśnie moment
> będzie dla ich producentów żyłą złota" nie zaistnieje, bo nie
> bedzie
> zadnego momentu?

Nie będzie, bo? Bo tak twierdzisz? Czy dla Ciebie jest z kolei nie
do pojęcia, że sam proces zastępowania setek tysięcy czy wręcz
milionów żarówek klasycznych ich kompaktowymi odpowiednikami będzie
właśnie tą żyłą złota i to niezaleznie od tego, czy wydarzyłby sie
naraz, czy tez będzie rozłożony w czasie trzech lat, przez stopniowe
wycofywanie żarówek corazto niższych mocy. Przeciez tu nie ma cudów,
spali mi się żarówka setka, będę mia dwa wyjścia: wkręcić 75W albo
iść do sklepu i kupić świetlówkę 21W (czy ile tam "zastępuje"
setkę). Albo pójdę, albo wkręcę mniejszą. Ale jeśli wkręcę mniejszą,
to za rok znów będę miał dylemat: wkręcić jeszcze mniejszą, czy
złamac się i kupić kompaktową. Tak czy tak sprowadza się to do mniej
lub bardziej rozwleczonej w czasie konieczności kupna świetlówki
kompaktowej w miejsce żarówki. Żarówek się sprzedawało ileś rocznie,
nie wiem ile, załóżmy że milion. I teraz ten milion kupujących
żarówki tradycyjne będzie przymuszony do zakupu rozwiązania
droższego. Trudno tu się nie zastanawiać nad interesem producenta,
naprawdę.

> Dobrze, ze nie jestes tym_za_ktorym_podazamy.

Rozpatrujemy kryzys energetyczny, czy moje talenta przywódcze, bo
się pogubiłem?

> W prawie kazdym sprzecie oplacasz recycling. A rozwiazania kupowac
> nie
> musisz, nie ma obowiazku.

A co konkretnie opłacam, tak juz czysto z ciekawości pytam, nie
czepiam się, tylko po prostu ciekaw jestem? Na co ta kasa idzie?

J.

159. Data: 2009-05-16 22:12:18

Od: e-Shrek <e...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 15 May 2009 19:08:16 +0200, Ghost napisał(a):

> Ale umiesz czytac czy tylko pisac?

Moze najpierw odpowiedz, a potem pytanie?

e-Shrek

160. Data: 2009-05-17 07:56:08

Od: "Irokez" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to moge powiedziec czemu - powyzsze to zenujaca manipulacja, typowe dla
> dziennikarzy. Odpady radioaktywne weglowek i atomowek nijak sie nie
> porownuja, trzeba byc idiota, by wierzyc. Natomiast nie jestem
> przeciwnikiem

Jak nie jak właśnie sie porównały powyżej.

Aha, zapraszam do Wałbrzycha połazić po hałdach z licznikiem G-M.

Pozdrofka

--
Irokez

jakie kołki, cienka ściana
Jakiej firmy polecacie farby akrylowe do pomalowania dzwi?
Jak wyczyscic slady gumy od butów z bialej lodowki?
wyjęcie plytek ceramicznych
Firma Elektryczna