Co robicie względem paranoi z żarówkami?

31. Data: 2009-05-14 20:06:20

Temat: Re: Co robicie względem paranoi z żarówkami?
Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Halogenów nie lubię. Mamy je tylko w jednym pomieszczeniu.

Ze zwykłych żarówek wyleczyłam się "przy pomocy" żyrandola na 6
świecówek, które przepalały się średnio co 2-3 miesiące /pewnie wina
małych kloszy? Nie wiem, nie ja projektowałam żyrandol/. Wkurzyliśmy
się i zmieniliśmy i żyrandol, i żarówki.

Fakt - świetlówki, które mamy najdłużej - świecą najładniej.

Ostatnio zachorowałam na świetlówkę /żarówkę/ z dziennym światłem -
chociaż jedną do podręcznej lampki, do używania przy dzierganiu i
szyciu. Są sakramencko drogie i nie zawsze dostępne, ale światło dają
- boskie!!!

Ania

32. Data: 2009-05-14 20:06:28

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 14 Maj, 21:52, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> Użytkownik <i...@g...pl> napisał w
wiadomościnews:8297efab-e7cc-4431-aa9f-323af90fa7a1@
v17g2000vbb.googlegroups.com...

> Odnosze wrazenie graniczace z pewnoscia, ze nie wiesz o czym piszesz.

Nocoty?
:->

> Co to
> jest Twoim zdaniem zarowka halogenowa?

Taka "inna" żarówka - bo niby też żarowa, ale z inną zawartością
bańki. I dlatego jej nie chcę - ta "inna" zawartość sprawia, że daje
białe światło, a ja lubię żółte. I ma też wady (jak dla kogo):
" * wysoka temperatura bańki i mocowania (trzonka),
* niższa sprawność niż innych źródeł wyładowczych np. świetlówek
(te jednak mają duże gabaryty),
* niższa żywotność w porównaniu ze źródłami wyładowczymi np.
świetlówkami (uwaga w nawiasie ta sama co wcześniej),
* wersje na niskie napięcie wymagają transformatora przy zasilaniu
sieciowym (niskie napięcie czasami jest zaletą, jeśli mówimy o pewnych
strefach np. w łazience, w których nie można zastosować lamp na
napięcie sieciowe),
* przy montażu trzeba uważać, aby na bańce nie pozostawić śladów
palców.
"

Generalnie nie odpowiada mi barwa światła. I już.

33. Data: 2009-05-14 20:40:25

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@g...pl> napisał w wiadomości
g.googlegroups.com...
> [...]
> On 14 Maj, 19:52, "Jarek P." <jarek[kropka]p...@gazeta.pl> wrote:
>

>I dlatego jej nie chcę - ta "inna" zawartość sprawia, że daje

Biale powiadasz

34. Data: 2009-05-14 20:41:32

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha" <c...@t...pl> napisał w wiadomości
c.googlegroups.com...
[...]

Witaj!

Do pracy, a zwłaszcza z kolorem jest potrzebne białe światło, a nie tzw.
ciepłe, które przyciemnia kolory - nawet do czarnego. Mrugania można uniknąć
poprzez zasilanie prądem stałym, albo przez zmianę (zwiększenie)
częstotliwości zasilania takiego przyboru.
U mnie żarówki maja moc 60W - oświetlają miejsce pracy. Lampa pod
sufitem ma takie trzy - bardzo rzadko używam. W kuchni nad blatem trzy
lampki halogenowe do pracy i jedna centralna pod sufitem - oszczędnościowa,
zużywamy bardzo mało prądu na oświetlenie mieszkania, zbyt jasne czujemy
jako dyskomfort.
Bzdet z oszczędnością elektryczności tu raczej chodzi o wydzielanie
ciepła.

35. Data: 2009-05-14 20:42:46

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@g...pl> napisał w wiadomości
a.googlegroups.com...
On 14 Maj, 21:48, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> Użytkownik <i...@g...pl> napisał w
> wiadomościnews:a4bbaca2-dc4b-4964-aa75-aaffa8835fc2@
j12g2000vbl.googlegroups.com...

>Nie moja wina, że jesteś łysy - ja mam kilo włosów na głowie, muszę
>mieć mocną suszarkę.

Rozumiem, ze jesli chodzi o zelazko to sie juz poduczylas?

>Utkwiło, jak widzę. I słusznie. Jeszcze się spotkasz z tym tematem.

Oczywiscie, ze sie spotkam - wszak debili w narodzie dostatek.

36. Data: 2009-05-14 20:44:26

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To żeby terapię szokową usprawnić, dołączę do zestawu. Też nie lubię
> światła halogenowego.

Radio tez wolisz w jakosci AM niz FM zapewne.

37. Data: 2009-05-14 20:58:21

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ghost <g...@e...pl> wrote:

> Radio tez wolisz w jakosci AM niz FM zapewne.

Głupi przykład. FM zapewnia lepszą jakość dźwięku i jest to fakt
bezdyskusyjny. Żarówka halogenowa nie zapewnia "lepszej jakości"
światła, a (pomijając kwestię sprawności, bo mówimy tu o podobaniu
się, nie o ekonomii) jedynie inną temperaturę barwową światła, a to
czy ona komuś pasuje czy nie, to jest tylko i wyłącznie rzecz gustu.
Ja wolę światło "cieplejsze" i co mi zrobisz?

J.

38. Data: 2009-05-14 21:25:27

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tylko kto kupuje te porządne za 40 zł...  te tanie zaś po pół roku
> praktycznie już nie świecą.

Ja kupuję. A w zasadzie kupiłem tylko raz. Żarówki mają tak jak wszystko 2
letnią gwarancję. Drogie zdychają przed tym okresem. Pudełka i paragony mają
specjalne miejsce w domu. Kupować trzeba w dużych marketach. Uszkodzone
wymieniają bez problemów.

39. Data: 2009-05-14 21:37:02

Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 14 May 2009 19:52:42 +0200, "Jarek P."
> [...]

>okulisty pora się wybrać. One mają tak różną temperaturę barwową
>światła, że trzeba być naprawdę daltonistą chyba, żeby nie widzieć

To zależy... W kuchni mam halogeny 12V 20W nad blatem i te świecą
wyraźnie "bielej", natomiast pod sufitem wybrałem 230V 25W które mają
"żółtą" barwę światła, zupełnie jak zwykła żarówka, nad czym trochę
ubolewam bo to "bielsze" światło bardzij mi się podoba...
Tak więc wcale mnie nie dziwi, że niektórzy nie potrafią odróżnić
barwy światła halogenowego od zwykłej żarówki, skoro halogeny również
są w wersji ze światłem jak zwykła żarówka...
--
A.

40. Data: 2009-05-14 21:48:47

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> normalnego kosza. Ja już wolę trochę więcej smrodu z Bełchatowa, niż
> toksyczne związki na dzikich śmietniskach przenikające do wód gruntowych.

Mylisz się. Chodzi o energię i kasę. Nie teraz a za 20 lat. Następne pokolenia
nie mają prawa zobaczyć zwykłej żarówki w miejscu innym niż muzeum. Teoretycznie
można zbudować nowe elektrownie i prądu wystarczy. Tylko że prąd za 20 lat
będzie w dużej części rozdawany ludziom w ramach socjalu energetycznego. Zmienia
się struktura zatrudnienia. Według skromnych szacunków w krajach teraz uważanych
za rozwinięte za 20 lat połowa ludzi nie będzie miała pracy. I część energii
będzie dostawała za friko. To chyba logiczne że jak coś będzie rozdawane to
należy zrobić wszystko żeby jak najlepiej wykorzystać.

jakie kołki, cienka ściana
Jakiej firmy polecacie farby akrylowe do pomalowania dzwi?
Jak wyczyscic slady gumy od butów z bialej lodowki?
wyjęcie plytek ceramicznych
Firma Elektryczna