Co sądzicie o garnkach ze stali nierdzewnej?

31. Data: 2015-08-16 19:52:18

Temat: Re: Co sądzicie o garnkach ze stali nierdzewnej?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesiaczek pisze:

> Miałem termos szklany i ze stali nierdzewnej, ale żadnej
> wkładki w nich nie było.

W szklanym jest po nic, bo trudno o lepszy izolator od szkła.
W metalowych może nie być, może być.

> Twoja teoria się nie sprawdza czy ja miałem wadliwe termosy?

To już nie teoria, lecz praktyka.

--
Jarek

32. Data: 2015-08-16 21:56:13

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W szklanym jest po nic, bo trudno o lepszy izolator od szkła.
> W metalowych może nie być, może być.

> To już nie teoria, lecz praktyka.

Nie pierdol o praktyce, bo moje termosy, ani jeden ani drugi nie miały
"wkładki z termoizolacyjnego materiału łączącego wewnętrzną i zewnętrzna
powłokę."
To gdzie ta Twoja praktyka?

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

33. Data: 2015-08-17 08:10:05

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pszemol" <P...@P...com> Wrote in message

> Ktoś zna myśl piękną która stoi za tym namaczaniem garnka
> wodą przed gotowaniem mleka?

Dziwne - jeśli chodzi o emalię, potrafiłeś, choć z trudem, pójść
śladem mojej myśli, ale ze stalą masz kłopoty.
Uważasz, że jest idealnie gładka?
Obejrzyj wnętrze swojego nierdzewnego garnka
pod mikroskopem.
--
XL
Ta Która Oświeca Osiołki

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

34. Data: 2015-08-17 09:08:15

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy napewno na instrukcji do garnków to wyczytałaś?
> Nie pomyliłaś sobie przypadkiem z garnkami aluminiowymi?

Na pewno, to samo jest z szybkowarem, kturego podstawą jest nierdzewny
właśnie garnek.
Aluminiowe są jeszcze gorsze, wszyscy wiedzą.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

35. Data: 2015-08-17 13:16:08

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .08.2015 o 09:08 Stokrotka <o...@g...pl> pisze:

> Na pewno, to samo jest z szybkowarem, kturego podstawą jest nierdzewny
> właśnie garnek.
> Aluminiowe są jeszcze gorsze, wszyscy wiedzą.

Ale Ty, Stokrotko, instrukcję do szybkowara też źle zrozumiałaś, bredząc o
jakichś poziomach "minimum".

Poza tym nie każdy szybkowar jest wykonany ze stali nierdzewnej, z czego
próbujesz robić jakąś ich "podstawę".

--
Trefniś

36. Data: 2015-08-17 15:37:15

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>jakichś poziomach "minimum".

>Poza tym nie każdy szybkowar jest wykonany ze stali nierdzewnej, z czego

Nic nie bredzę. W moim szybkowarku jest kreska minimum, i nie należy nalewać
mniej wody według instrukcji. Są też kreski maksimum, i jeszcze jakaś ,
niedaleko środka wskazująca na jakąś objętość w podaną w litrah.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

37. Data: 2015-08-17 19:34:16

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Dziwne - jeśli chodzi o emalię, potrafiłeś, choć z trudem, pójść
> śladem mojej myśli, ale ze stalą masz kłopoty.
> Uważasz, że jest idealnie gładka?
> Obejrzyj wnętrze swojego nierdzewnego garnkapod mikroskopem.

To jednak inna skala porowatości... tak mi się wydaje.

Dlatego nie widzę takiej samej potrzeby zwilżania garnków z nierdzewki ale
nie wykluczam że możliwe że też pomaga. Z tym że czasem stare nawyki
przenosi się do nowych sytuacji, niekoniecznie słusznie.

A czy próbowałaś kiedyś ugotować mleko bez zwilżania?

38. Data: 2015-08-17 20:47:09

Od: Fragi <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 15 Aug 2015 11:53:48 +0200, Justyna napisał(a):

> Skoro wciągam się w tematykę gotowania, to zapytam
> jeszcze o garnki.
> Mam kupiony przed wieloma laty, ale nieużywany, komplet
> garnków ze stali nierdzewnej (Edelstahl Rostfrei 18/10).
> Skoro już je mam, to chcę zapytać czy gotowanie w takich
> garnkach jest zdrowe?
> W komplecie są garnki i rondel, wszystkie ze szklanymi
> pokrywkami. Uchwyty są plastikowe.

W mojej kuchni garnki ze stali nierdzewnej to podstawa. Sprawdzają się
świetnie, od lat; nie mam z nimi żadnych problemów. Tak więc ja polecam :)

--
M.

39. Data: 2015-08-17 20:51:36

Od: Fragi <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 16 Aug 2015 11:34:51 -0500, Pszemol napisał(a):

> [...]
> szyjce nie ma wkładki - jak we wklęsłej bombce na choinkę
> po prostu wypompowano powietrze i zasklepiono stopione
> szkło w postaci takiego małego pipka na dnie termosu, który
> najczęściej się ułamuje właśnie jak termos szklany dozna wstrząsu.
>
> Mam dwa małe, turystyczne termosty z nierdzewki - jeden
> oryginalny, marki "Thermos" a drugi marki "Innate" i też nie
> mają łączenia przy szyjce z materiału izolacyjnego...
> Po prostu szyjka jest wywynięta jak w przypadku szklanego
> i w tym miejscu wygnieciony jest gruby gwint dla nakrętki.
>
> Te termosy stalowe trzymają gorącą kawę w odpowiedniej

Z ciekawości zapytam, co wg Ciebie oznacza bardzo, bardzo długo?

> - dłużej niż termos
> szklany jaki miałem kiedyś w Polsce.

A jakiej firmy miałeś?

--
M.

40. Data: 2015-08-17 22:45:25

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> To jednak inna skala porowatości... tak mi się wydaje.

W przypadku powierzchni (ceramicznych w szczególności) nie tylko
o skalę chodzi. Istnieją dwa rodzaje porowatości -- porowatość
garnkowa i porowatość czajnikowa. Prawdziwy znawca nigdy ich nie
pomyli.

Jarek

--
Istotnie, pod nasypem wyzywająco leżał nocnik z poobtłukiwaną emalią,
zżarty rdzą, a dokoła niego pełno było jakichś potłuczonych garów, które

Kto dostanie statuetkę św. Jacka?
Pytanie z serii gzie w Krakowie...?
A z jagnięciny co?
suszone o?miornice
Restauracja / bar dietetyczny w W-wie - są takie?