Co to są leki homeopatyczne ???

21. Data: 2000-04-16 13:58:40

Temat: Odp: Co to są leki homeopatyczne ???
Od: "Robert Kosno" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Zielinski <p...@a...gda.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:000101bfa638$4944faa0$d...@z...amg
.gda.pl...
: > > > prof .dr hab. E. Zawisza specjalista krajowy d/s alergii ?.A prosze
: > [...]
: > >
: > Przypuszczam, że prof .dr hab. E. Zawisza nazywa się prof .dr hab. E.
: > Zawisza.
:
: Sorry, rzucilo mi sie chyba to nazwisko na slepa plamke. Tym niemniej
: twierdze, ze prof. Zawisza, krajowy specjalista do spraw alergologii,
: przepisujac chorym leki homeopatyczne lamie Kodeks Etyki Lekarskiej,
: poniewaz stosuje rutynowo metody leczenia o nieudowodnionej skutecznosci i
: sprzeczne z wiedza medyczna.
:
: dr n. med. Piotr Zielinski
:
Dobrze Panie doktorze . Skoro odwoluje sie Pan do Kodeksu Etyki Lekarskiej,
to teraz ja zadam Panu pytanie. Czy kwestinowanie kompetencji jednego lekarza
przez drugiego lekarza zgodne jest z Kodeksem Etyki Lekarskiej?
I to na jakiej podstawie ! Na podstawie wypowiedzi calkiem
nieznanej Panu osoby ?. Bez zweryfikowania prawdziwosci moich slow!!!!
Prosze pamietac ze kazdy jest NIEWINNY dopoki mu sie tej winy
nie UDOWODNI !. Czy nie byloby rozsadniej sformulowac wypowiedz
w takiej formie ..,, Uwazam ze kazdy lekarz ......" .A Pan co? ,,Wali
prosto z mostu " imie i nazwisko. I prosze nie mowic ze byl Pan
wzburzony itd. , bo dyskusja nie toczy sie na zywo . Mial Pan duzo
czasu aby przemyslec swoja wypowiedz zanim ja oglosil,,calemu swiatu".
Uwazam ze osoba inteligenta , uzywajaca stopnia naukowego powinna
bardziej zwracac uwage na to co i komu mowi. Licze ze odpowie
Pan na moje zarzuty. Z powazaniem.
Robert Kosno.

22. Data: 2000-04-16 15:02:24

Od: "Robert Kosno" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz Bandurski <t...@a...gda.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8daj1u$i66$...@k...task.gda.pl...
: dziedziny. A to ze zastosowal homeopatie... Dobry, doswiadczony lekarz chcac
: zatrzymac pacjenta moze mu zapisac Aqua fontae i zglaszac sie do kontoli co
: dwa miesiace. Grunt, zeby pacjent UWIERZYL ze jest leczony, ze sie o niego
: dba. Sluzy temu tytul naukowy, wiek i caly image lekarza.

I naciga go przez dwa lata na bardzo duze pieniadze (lecze sie prywatnie),
przepisujac w tym czasie kilkadziesiat opakowan lekow przeciwalergicznych
w dawkach przekraczajacych to co jest napisane w ulotce reklamowej?.
Nie przekonal mnie pan.

.
: . ALE BLEDEM jest wyciaganie wnioskow ze homeopatia jako taka dziala, bo
:profesor ja stosuje.

Nie obchodzi mnie kto ja stosuje .To rownie dobrze moglby byc i sam Papiez.
Jezeli jakis student medycyny z I roku dalby mi jakis lek ktory ,,postawil
by mnie na nogi"w ciagu kilku miesiecy to twierdzilbym ze jest lepszy
od profesora ktory leczy mnie od dwoch lat. I mialbym w ,,glebokim
powazaniu" oburzone glosy swiata naukowego iz glosze herezeje,
ze to niemozliwe itd. Czy moje stanowisko jest dla Pana wystarczajaco jasne?
Potrafi mi Pan udowodnic ( a nie pokazywac jakies ,,swistki" z wynikami
badan) ze leki konwencjonalne dzialaja , to prosze bardzo.Akademickie
dyskusje mnie nie interesuja. Niech Pan nie mysli ze jest to proba naciagniecia
na darmowa porade lekarska. Place jak za normalna wizyte plus
zwrot wydatkow za leki . Tylko zastrzezenie-zaplace tylko wtedy jak
Pan mi udowodni ze ma racje. Choc nie wiem czy jest sens bo leczenie
profesora przynosi juz efekty (po prawie dwoch latach , ale jednak).
Do stanu sprzed choroby to jednak jeszcze duzo brakuje wiec jestem
otwarty na wszelkie propozycje.Szkoda ze nie pomyslalem o tym wczesniej
kiedy moj stan byl znacznie gorszy.Zobaczylby Pan jak skutecznie lagodza
objawy leki przeciwalergiczne ;))). Ale moze jeszcze nic straconego
-zbliza sie bowiem sezon pylenia. ;)).
Pozdrawiam.
Robert Kosno.

23. Data: 2000-04-16 17:00:23

Temat: Re: Co to są leki homeopatyczne ???
Od: "Totalzalamka" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zasada dzialania lekow homeopatycznych jest prosta:
leczenie podobnego podobnym, tzn. tym,co powoduje chorobe
(w sladowych ilosciach).

24. Data: 2000-04-16 22:04:52

Od: "Cosa" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Robert Kosno <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:%MLJ4.924$h...@n...tpnet.pl...

> Użytkownik Piotr Zielinski <p...@a...gda.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
> napisał:000201bfa639$c752c3e0$d...@z...amg
.gda.pl...
> :
> : Co to za autorytet, ktory naciaga pacjentow na nonsensowne leki w
stylu
> : homeopatii.
>
> Nie naciaga .Dostalem go od niego. Naciaganiem w moim przypadku
> nazwalbym przepisywani mi co miesiac lekow typu Zyrtec za
kilkadziesiat
> zl ktore nie dzialaja !!!!.

No co jak co - ale na katar sienny cetiryzyna ( Zyrtec) ma wpływ
wyraźny , choć sam wolę lotadrynę ( Claritine).
W końcu spróbowałem.
Gdyby to co się stosuje na alergię miało jakieś przyzwoite stężenia -
nazwał bym to rodzajem uodparniania , przyzwyczajania organizmu ,
odczulania- ale przy 1 cz "leku" na dziesięć milionów cz wody -
śmieszne.
Nota bene tradycyjna metoda odczulania wciąż jest najskuteczniejsza

25. Data: 2000-04-17 05:19:28

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Kosno napisał(a) w wiadomości: ...

>Art. 212. § 1. Kto pomawia inną osobe, grupe osob, instytucje, osobę prawna
lub

Strrrrasznie sie wystraszylem. Jeszcze dzisiaj w nocy opuszcze kraj (przez
Zaleszczyki)...
Poza tym mowilem o plaskosci Ziemi a nie o homeopatii i nie bylo to
stwierdzenie lecz przypuszczenie. Byc moze profesor nie stwierdzi, ze Ziemia
jest plaska :)))Ponadto skad mam wiedziec, czy rzeczony profesor naprawde
istnieje? :))))
A tak w ogole to mogl napisac ktos z mojego konta podczas mojej
nieobecnosci, albo ktos sie podszyl... :)
A w sadach obowiazuje zasada domniemanej niewinnosci.
Nie pisze tego wszystkiego, zeby sie tlumaczyc, lecz zeby ukazac smiesznosc
straszenia paragrafami.
Poza tym sady sa obecnie tak przeciazone...

>Jezeli chce Pan ustosunkowac sie do mojej wypowiedzi to prosze
>sie przedstawic , a nie ukrywac pod ,,nickami". W przeciwnym wypadku
>uwazam dyskusje za zakonczona.

Temat homeopatii jest zbyt blahy by ujawniac moje dane osobowe...
Tylko na privie podpisuje sie full-name.

>Czy zna Pan moze osobiscie profesora? Na jakiej podstawie wysnul
>Pan tak daleko idace wnioski?.

Znam srodowisko. Proste. A doktor Judym juz nie zyje.

Adam B.

26. Data: 2000-04-17 07:04:23

Od: KO <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, wszystkie randomizowane badania kliniczne wykazuja taka sama
> skutecznosc homeopatii, jak placebo.

Dzięki, w takim razie czuję się przekonany.

Krzysztof Okon, MD
Department of Pathology
Collegium Medicum, Jagiellonian University
Kraków, Poland

27. Data: 2000-04-17 10:00:17

Od: "Robert Kosno" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Cosa <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8OqK4.7466$h...@n...tpnet.pl...
:
[...]

Czy ja mowie ze te leki nie dzialaja ( bralem oba ).Napisalem ze
na mnie W OGOLE nie zadzialaly .(tak jak i cala masa innych).
Powtarzam NA MNIE nie dzialaja.Czyli nie lagodza mi
objawow mimo ze stosowalem /stosuje je od dluzszego czasu
i to w duzych dawkach. Jedyny efekt to zmeczenie i wzmozona sennosc
(nawet do kilkunastu godzin na dobe ). I prosze mi tu nie pisac ze
zdaje mi sie ze mi nie pomagaja , ze nie spie po tyle , tylko zegarek
mi zle chodzi itd.

: Nota bene tradycyjna metoda odczulania wciąż jest najskuteczniejsza

Czy ja to neguje?Czy ja napisalem ze profesor leczy homeopatia ?
Ze nie potrafi mi pomoc? Napisalem, ze lek homeopatyczny zlagodzil mi lekko
objawy, co nie udalo sie zadnemu lekowi z wielkich koncernow farmaceutycznych.
No moze poza Nasonex-em .Ale on zadzialal tylko raz (duzo wyrazniej
niz lek homeopatyczny).Niestety tylko raz. Mimo ze pozniej tez go bralem
ta poprawa sie nie powtorzyla. ( w przeciwienstwie do Euphorbium)Dlatego
tez tego nie liczylem. I nie wciskajcie mi tu znowu ,,kitow" o psychologii" ,
bo jezeli juz bylem do jakiegos leku nastawiony przyjaznie to wlasnie
do Nasonex-u (Nowy lek,wtedy jeszcze prawie nie osiagalny , drogi
no i pierwszy lek ktory dal mi ( nie przepisal) profesor :).Poprawa nastepuje
po
zastosowaniu odczulania i tu ,co ciekawe typowe odczulanie w postaci injekcji
podskurnych nie przynosilo efektow. Dopiero zastosownie szczepionki podawanej
doustnie zadzialalo . Szczepionka jest dodawana do leku homeopatycznego
ale tylko ( moim zdaniem) ze wzgledow praktycznych. W tym przypadku jestem
w 100% przekonany ze to ONA dziala A NIE HOMEOPATIA!!!.
(koleiny argument przeciw tym ,,teoria psychologicznym").
Powiedzialem ze nawet profesorowi:
,,- ... ze po zastosowaniu tego ,,przyprawianego Euphorbium" (profesor
dodaje ja do niego) nastapila zauwazalna poprawa . Ale moim zdaniem
to raczej dziala ta ,,PRZYPRAWA" (przez przyprawe rozumiem szczepionke:)
a nie Euphorbium" . Na co profesor odpowiedzial : ,,Nie , samo Euphorbium
to ci nie pomaga , to ta szczepionka.." .Prosze nie utozsamiac slow
,,zlagodzil" i ,,wyleczyl".

POWTARZAM.
Jezeli ktos twierdzi ze jakis lek przeciwalergiczny jest w stanie zlagodzic
( a moze i zlikwidowac ) moje objawy to niech mi poda jego nazwe.
Prosze nie zaslaniac sie ulotkami reklamowymi (przeczytalem ich wiele)
i badaniami. Ja ZADAM faktow.Wierzcie mi ze to nie bedzie latwe , bo
wyprobowalem juz chyba prawie wszystko.Czy wobec powyzszego nie
moglbym powiedziec ze leki konwencjonalene nie dzialaja? Moglbym.
A czy mowie to? NIE !!! Dlaczego? A dlatego,ze ze jesli bedzie choc jedna
osoba ktora stwierdzi ze jej pomogly ( a nie bede mial podstaw aby to
zakwestionowac)TO SIE NIE ODWAZE CZEGOS TAKIEGO POWIEDZIEC!
A wy co? Sugerujecie ze klamie i to bez dania racji, dorabiacie do tego
jakies pseudopsychologiczne teorie bo wiecie ze to da sie zawsze obrocic
na wasza korzysc . Nie? To prosze bardzo takie cos :
,,-panskie dolegliwosci sa na podlozu psychologicznym.Pewnie
sie cos w pana zyciu takiego stalo co wywarlo na to wplyw.Pan
moze tego nie pamietac , bo to moglo byc bardzo dawno temu ,
lecz to jest w panskiej podswiadomosci"
No i co mozna na to odpowiedziec? Jezeli powiemy ze TAK , to
bedzie probowal leczyc nas psycholog/psychiatra (oczywiscie
bez skutku , bo alergii w ten sposob sie nie wyleczy).
Jezeli powiemy ze to wszystko Bzdura , to odpowiedz bedzie:
,,-po prostu pan o tym nie wie , ukrywa pan to w sobie ,tlamsi .."
Cos podobnego bylo i w moim przypadku :))). I na nic sie zdaly
tlumaczenia , ze jestem bardzo szczesliwym czlowiekiem , nie mam
wiekszych problemow , a w moim zyciu nie wydarzyla sie zadna tragedia:)).
Pani doktor wiedziala najlepiej. I to jest metoda .Jak sie czegos nie wie czegos
nie rozumie , nie potrafi wytlumaczyc to najlepiej ,,zawalic" to na psychike
i sprawa zalatwiona. Prosze mnie nie zrozumiec (znowu) zle.Ja nie
mam nic do psychologow , i jezeli by powiedzial mi to psycholog tobym
to rozwazyl.Ale wspomniana pani doktor nie byla psychologiem.Nie
wiedziala jak mi pomoc to zaczela mi ,,sprzedawac takie glodne kawalki"
(Nawiasem mowiac calkiem uznana osoba , i to nie ta sama ktora podejrzewala
u mnie bialaczke :)).Nie mam tez zadnego urazu do lekarzy ( u jednego
sie przeciez nawet obecnie lecze:).A o tym ze te ,,psychologiczne
rewelacje" pani doktor (spec. od chorob zakaznych) sa niewiele warte
swiadczy chociazby fakt ze profesor po zrobieniu testow alergicznych
wykryl u mnie alergie . I to ze jego leczenie przynosi efekty.Leczenie
przez odczulanie (doustne a nie podskurne) , natomiast zastosowane
przez niego leki konwencjonalne (lagodzace objawy)w moim przypadku
nie zadzialaly w ogole w przeciwienstwie do leku homeopatycznego.
Powtarzam-profesor nie leczy homeopatia, jak to ktos sugrowal.
Fakt podania takiego leku jednemu czy drugiemu pacjentowi o tym nie
swiadczy.Leczenie nastepuje poprzez odczulanie , a to nie ma nic wspolnego
z przyjmowaniem lekow przeciwalergicznych lagodzacych objawy.
A co do tego, ze stosunek medycyny do homeopatii jest naprawde tak
,,powatpiewajacy" to nie jestem do konca o tym przekonany. Jak wspomnialem,
wiem ze wielu lekarzy ( i to dosc uznanych) stosuje ja w leczeniu
schorzen alergicznych u siebie lub u czlonkow rodziny.I teraz rozumiem
dlaczego nie stosuje jej przy leczeniu pacjentow :).Mam nadzieje
ze wyjasnilem wszystko i moje stanowisko jest dla Panstwa jasne.
Pozdrawiam.
Robert Kosno.
P.S.
,,Wyzwanie" jest ciagle aktualne :))>

28. Data: 2000-04-17 11:28:34

Od: "Robert Kosno" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adamus <a...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8de6v3$2fq$...@s...icm.edu.pl...

Mialem nie odpowiadac, ale..

: Poza tym mowilem o plaskosci Ziemi a nie o homeopatii i nie bylo to
: stwierdzenie lecz przypuszczenie.

Przytocze Pana wypowiedz:

,,No coz, za odpowiedni grant, Pan Profesor stwierdzi, ze Ziemia jest
plaska i przedstawi jeszcze dowody z literatury swiatowej...."

A to nie to samo co Pan twierdzi,ze powiedzial .Dla mnie
interpretacja tych slow jest jednoznaczna (a dla innych?)
,, Za odpowiednie wynagrodzenie profesor (wybitny , szanowany specjalista
,ktory wielu powaznie chorym ludziom pomogl ) jest tak zachlany na pieniadze
ze aby je zadobyc za odpowiednie wynagrodzenie jest potwierdzic
i udowodnic kazda bzdure.

:Byc moze profesor nie stwierdzi, ze Ziemia
: jest plaska :)))

Mowimy o tym co zostalo juz powiedziane (fakt dokonany).
A tak miedzy nami to podziwiam panska zdolnosc do logicznego
myslenia :->.

:Ponadto skad mam wiedziec, czy rzeczony profesor naprawde
: istnieje? :))))

To niczego nie zmienia.

: A tak w ogole to mogl napisac ktos z mojego konta podczas mojej
: nieobecnosci, albo ktos sie podszyl... :)

Dobre :))).

: A w sadach obowiazuje zasada domniemanej niewinnosci.

Czy ja napisalem ze jest Pan winny.O zasadzie,, ze kazdy jest
tak dlugo niewinny dopoki mu sie tej winy nie udowodni" doskonale
wiem. I to moze nawet lepiej od Pana.

: Nie pisze tego wszystkiego, zeby sie tlumaczyc, lecz zeby ukazac
: smiesznosc straszenia paragrafami.

Nie pisze tego zeby sie tlumaczyc, lecz zeby wykazac Panu iz
smiesznoscia jest twierdzic ze, ja Pana strasze.Zreszta z jakiego
powodu niby mialbym to robic?. Czy to mnie Pan probowal
znieslawic?. Chcialem tylko uzmyslowic tu Panu , ze fakt iz mamy
wolnosc slowa nie oznacza tego iz nie mozna poniesc odpowiedzialnosci
za swe slowa . Ot i wszystko.

: Poza tym sady sa obecnie tak przeciazone...

A to znowu co ma do rzeczy ? ,,Nie przyjmiemy powodztwa bo
i tak mamy co robic ?"

: Temat homeopatii jest zbyt blahy by ujawniac moje dane osobowe...
: Tylko na privie podpisuje sie full-name.

:)))))))))). Czy ja cos przegapilem ? Czy ja tu teraz mowie o homeopatii?
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
))))))))))))))))))))))))))))
)).

: >Czy zna Pan moze osobiscie profesora? Na jakiej podstawie wysnul
: >Pan tak daleko idace wnioski?.
:
: Znam srodowisko. Proste.

Wszystkich jedna miara , co? Odpowiedzialnosc zbiorowa ?

:A doktor Judym juz nie zyje.

A zyl kiedykolwiek?

:
: -----------------------
: Pozdrawiam,
: Adam B.

Ja tez pozdrawiam.
Robcio.

29. Data: 2000-04-17 11:28:35

Od: "Robert Kosno" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KO <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...
:
: >
[...]

Nie neguje wynikow badan .Nie mam ku temu zadnych podstaw.
Jednak ten cytat powinien brzmiec tak:
,,Wszystkie ranomizowane badania kliniczne wykazuja taka sama
skutecznosc homeopatii , jak placebo. Jednak istnieja pewne przeslanki
pozwalajace przypuszczac iz zastosowanie homeopatii w leczeniu
schorzen alergicznych moze zlagodzic ich objawy.Jednak nastepuje
to w niewiecej jak w 1 przypadku na 4 miliardy"
Tym ,,wybrancem" jestem ja :)).A moze sa i inni ? Jezeli ktos
potrafi mi udowodnic (empirycznie ) iz jestem w bledzie , to prosze
bardzo.Co do badan klinicznych...Czy medycyna nigdy sie nie myli ?
Czy nie bylo juz w jej historii wielu udokumentowanych przypadkow
ktore zostaly pozniej zweryfikowane ? Te dwa ostatnie pytania
zadalem tylko z czystej ciekawosci bez zadnych uszczypliwosci.
Ale jak ktos bedzie za bardzo sie tym zaslanial , to postaram sie
poszperac w bibliotece :)).
Pozdrawiam.

30. Data: 2000-04-17 12:33:45

Od: "Robert Kosno" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Robert Kosno <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:CzCK4.9267$h...@n...tpnet.pl...
[...]
Mala korekta :)))).Cos mi sie,, pokickalo" przy kopiowaniu tekstu.
Stad wyszedl ten ,,pokrecony" stylistycznie tekst. Powinno byc:

,, Profesor(wybitny , szanowany specjalista ,ktory wielu powaznie chorym
ludziom pomogl ) jest tak zachlany na pieniadze ze aby je zadobyc za
odpowiednie wynagrodzenie jest w stanie potwierdzic i udowodnic kazda bzdure."

To byl tylko blad w druku :))). Sens pozostaje nie zmieniony.Przepraszm
Pana panie Adamus :).

interpretacja EKG
Nadcisnienie
poszukuję dobrego lekarza-refluks przewodu pokarmowego
krwawienie w ciazy/czy to niebezpieczne?
wysokie ciśnienie