Co z Ghostem?

61. Data: 2016-02-03 11:01:00

Temat: Re: Co z Ghostem?
Od: Naja <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-03 o 10:08, Naja pisze:
> [...]
się zabił. Musi istnieć piekło, bo co by się z nim stało?
zabijasz i myślisz że unikniesz kary??
> dusza jest nieśmiertelna

to czemu Jezus bezgrzeszny(nie morderca) syn Boży "wstąpił do _piekieł_
trzeciego dnia zmartwychwstał" ? skoro dusza jest nieśmiertelna
to czy może zmartwychwstać ? jeśli piekło to miejsce wiecznych mąk, to
po co znalazł się tam Jezus, zrobić im nadzieję? Stamtąd podobno nie ma
wyjścia?
--
<< Nowela "Janko Muzykant" podobała mi się dlatego bo Janko miał talent
i marnował go.>>

62. Data: 2016-02-03 11:02:07

Od: IpSum <i...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-03 o 11:01, Naja pisze:

> [...]
> to czy może zmartwychwstać ? jeśli piekło to miejsce wiecznych mąk, to
> po co znalazł się tam Jezus, zrobić im nadzieję? Stamtąd podobno nie ma

na przyszłość nie urywaj cytatów, jeśli chcesz byś traktowany jak
poważny rozmówca. bo jak widzisz, trudno to potem odtworzyć jako całość.

--
*Primum IpSum*

63. Data: 2016-02-03 12:33:36

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Naja" <s...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
> to czy może zmartwychwstać ? jeśli piekło to miejsce wiecznych mąk, to po
> co znalazł się tam Jezus, zrobić im nadzieję? Stamtąd podobno nie ma

W Biblii jest mowa o otchłani (szeolu). To piekła (nie mylić z piekłem-
miejscem potępionych!)- są miejscem oczekiwania dusz na Zbawiciela. Po
śmierci więc szło się do otchłani (piekieł)- i Jezus przyszedł ich stamtąd
wybawić. Podkreślam: byli tam dobrzy, nawet święci, a także źli ludzie. Oni
wszyscy czekali w otchłani (piekłach) na Zbawiciela.
Po Zbawieniu dusze zmarłych idą do czyśćca- gdzie zostają do czasu
odpokutowania lub nawet do końca świata. Potem nastąpi Sąd Boży- i albo
zostaną potępieni, albo pójdą do Nieba

--

Chiron

64. Data: 2016-02-03 12:46:59

Od: ikka <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-03 o 12:33, Chiron pisze:

> Użytkownik "Naja" <s...@g...com> napisał w wiadomości
> zostają do czasu odpokutowania lub nawet do końca świata. Potem
> nastąpi Sąd Boży- i albo zostaną potępieni, albo pójdą do Nieba

co to jest "nawet do końca świata" dla czegoś, co nie ma ciała, mózgu,
emocji? Czy czas istnieje dla takiego czegoś?

--
"Nie ma grzecznej metody sugerowania komuś ze poświecił całe
swoje życie szaleństwu."

65. Data: 2016-02-03 12:53:48

Od: Naja <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Po Zbawieniu dusze zmarłych idą do czyśćca- gdzie zostają do czasu
> odpokutowania lub nawet do końca świata. Potem nastąpi Sąd Boży- i albo

o coś nowego. mnie uczono na religii że sa trzy miejsca pobytu duszy
nieśmiertelnej.

1. niebo - do którego idą dobrzy i przebywają z Bogiem
2. czyściec - do którego idą na wpół dobrzy a na wpół źli
można się za nich modlić a dając na msze wykupować z tegoż stanu
3. piekło - miejsce ognistych mąk, z których nie ma wyjścia
a jest się pod wieczną kuratelą Lucyfera

czyżby teraz jest piekło = szeol? a co to znaczy szeol?

66. Data: 2016-02-03 13:05:50

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a jest się pod wieczną kuratelą Lucyfera
>
> czyżby teraz jest piekło = szeol? a co to znaczy szeol?

Ja walnąłem tu gafę. Zamiast "Po Zbawieniu dusze zmarłych idą do czyśćca"
powinno być "Po śmierci dusze zmarłych idą do czyśćca". Reszta ok.

Nie wiem kto i czego Cię uczył. Dusze idą do czyśćca- bo każda jest
grzeszna. Choćby tylko na małą chwilkę. Być może dusze niektorych świętych
idą do...i tu się pojawiają wątpliwości. Nazwijmy to Niebo. Jak napisałaś,
te dusze, które zostały w czyśću- mozna się za nie modlić, aby je wykupić-
przerwać ich męki. Albo też sami za swe złe uczynki odpokutują. Wtedy trafią
tam, gdzie dusze sprawiedliwych. Do Nieba. Dusze sprawiedliwych nie zostają
też- można rzec- w pełni zbawione. Oczekują na zmartwychwstanie ciałem- po
Sądzie Ostatecznym.

Dusze nie trafiają do piekła aż do dnia Sądu Ostatecznego. Tkwią w czyśćcu

Co z tego wynika? Ano to, że nikt jeszcze nie został na stałe potępiony i
nie trafił do piekła. To się stanie (lecz nie musi)- po Sądzie Ostatecznym

--

Chiron

67. Data: 2016-02-03 13:06:22

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ikka" <i...@n...pl> napisał w wiadomości

> co to jest "nawet do końca świata" dla czegoś, co nie ma ciała, mózgu,
> emocji? Czy czas istnieje dla takiego czegoś?

Sąd Ostateczny

--

Chiron

68. Data: 2016-02-03 13:38:52

Od: Naja <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-03 o 13:05, Chiron pisze:

> [...]
>
> Co z tego wynika? Ano to, że nikt jeszcze nie został na stałe potępiony
> i nie trafił do piekła. To się stanie (lecz nie musi)- po Sądzie

a jakieś dowody(fragmenty, cytaty) z fundamentu wiary(Pismo Święte) na
te w/w twierdzenia? teraz mamy oświecenie w zapewnienia "jak Boga kocham
" nie wystarczą ;-)

69. Data: 2016-02-03 13:51:23

Od: "Chiron" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a jakieś dowody(fragmenty, cytaty) z fundamentu wiary(Pismo Święte) na te
> w/w twierdzenia? teraz mamy oświecenie w zapewnienia "jak Boga kocham "
> nie wystarczą ;-)

Zapytałaś- odpowiedziałem. Nie przekazuję tu wiedzy tajemnej, albo czegoś,
co jest słabo reprezentowane na www. Wręcz przeciwnie. Zakładam więc, że
potrafisz posługiwać się google- albo duckduckgo.

--

Chiron

70. Data: 2016-02-03 13:56:40

Od: Naja <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-03 o 13:51, Chiron pisze:

> [...]
> czegoś, co jest słabo reprezentowane na www. Wręcz przeciwnie. Zakładam
> więc, że potrafisz posługiwać się google- albo duckduckgo.

sądziłam że twoja wiara w subiektywnej teorii, opiera się na czymś do
czego można się konkretnie odnieść jako nieskażonego źródła
prawdy(Biblii) a nie na mocnych reprezentacjach www :-)

--
<< Nowela "Janko Muzykant" podobała mi się dlatego bo Janko miał talent
i marnował go.>>

Kalwinizm - z Wiki
Fiodor Dostojewski - Bracia Karamazow - Wielki Inkwizytor
Głosujmy na ludzi!
Lewica oszalała
Religia czy geny?