Re: Co z Ghostem?

From: "Chiron" <c...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Co z Ghostem?
Date: Wed, 3 Feb 2016 13:05:50 +0100
<n8sdkq$n8s$2@node2.news.atman.pl>
<56b1c399$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
<56b1cfdb$0$22833$65785112@news.neostrada.pl>
<n8soih$eso$1@node1.news.atman.pl>
<56b1ea4b$0$641$65785112@news.neostrada.pl>

Użytkownik "Naja" <s...@g...com> napisał w wiadomości
news:56b1ea4b$0$641$65785112@news.neostrada.pl...

> o coś nowego. mnie uczono na religii że sa trzy miejsca pobytu duszy
> nieśmiertelnej.
>
> 1. niebo - do którego idą dobrzy i przebywają z Bogiem
> 2. czyściec - do którego idą na wpół dobrzy a na wpół źli
> można się za nich modlić a dając na msze wykupować z tegoż stanu
> 3. piekło - miejsce ognistych mąk, z których nie ma wyjścia
> a jest się pod wieczną kuratelą Lucyfera
>
> czyżby teraz jest piekło = szeol? a co to znaczy szeol?

Ja walnąłem tu gafę. Zamiast "Po Zbawieniu dusze zmarłych idą do czyśćca"
powinno być "Po śmierci dusze zmarłych idą do czyśćca". Reszta ok.

Nie wiem kto i czego Cię uczył. Dusze idą do czyśćca- bo każda jest
grzeszna. Choćby tylko na małą chwilkę. Być może dusze niektorych świętych
idą do...i tu się pojawiają wątpliwości. Nazwijmy to Niebo. Jak napisałaś,
te dusze, które zostały w czyśću- mozna się za nie modlić, aby je wykupić-
przerwać ich męki. Albo też sami za swe złe uczynki odpokutują. Wtedy trafią
tam, gdzie dusze sprawiedliwych. Do Nieba. Dusze sprawiedliwych nie zostają
też- można rzec- w pełni zbawione. Oczekują na zmartwychwstanie ciałem- po
Sądzie Ostatecznym.

Dusze nie trafiają do piekła aż do dnia Sądu Ostatecznego. Tkwią w czyśćcu

Co z tego wynika? Ano to, że nikt jeszcze nie został na stałe potępiony i
nie trafił do piekła. To się stanie (lecz nie musi)- po Sądzie Ostatecznym

--

Chiron