Co z nadmiaru puree ziemniaczanego?

1. Data: 2002-12-10 18:46:22

Temat: Co z nadmiaru puree ziemniaczanego?
Od: "Magdalena W." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zostalo mi sporo calkiem (miseczka porzadna) resztek ziemniaczanego puree.
Wiem, ze moge z tego zrobic ziemniaczane kotlety i z jakims sosem je podac,
ale moze cos jeszcze? Chodzi mi po glowie jakas zapiekanka, ale nie mam
pomyslu... moze cos podpowiecie?

Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2002-12-10 22:38:43

Temat: Re: Co z nadmiaru puree ziemniaczanego?
Od: Ewa <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale moze cos jeszcze? Chodzi mi po glowie jakas zapiekanka, ale nie mam

Mozna dodac jajko, lyzke masla i troche tartego sera. Utrzec wszystko na
jednolita mase. Brac ciasto lyzka po trochu i klasc na gotujaca, osolona
wode.
Wyjda zupelnie niezle kluseczki.
Pozdrawiam
Ewa

1. Data: 2002-12-11 06:56:02

Od: "Monet" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak wlasciwie to nie jest odpowiedz tylko zapytanie.
"Kotlety z puree" - jak to zrobic ???

1. Data: 2002-12-11 14:30:47

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monet wrote:
> podac,
>
> Tak wlasciwie to nie jest odpowiedz tylko zapytanie.
> "Kotlety z puree" - jak to zrobic ???

moje ulubione kotlety ziemniaczano-warzywne (przepis mojej siostry)
sa naprawde rewelacyjne!
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=64

Informacje ogólne:
Rodzaj diety: wegańska
Kategoria: dania gorące
Skala trudności: *
Czas przygotowania: 20 min+ok. 30 min. czekania +smażenie

Składniki:
1 kg ziemniaków
1/2 cukinii
marchewka
2 liscie kapusty pekińskiej, lub sałaty, lub kapusty
opcjonalnie: koperek, pietruszka, lub szczypiorek (1/2 pęczka)
1 cebula
2 ząbki czosnku
sól, pieprz
bułka tarta

Przepis:
ziemniaki ugotować, ubić na puree, dodać pieprzu do smaku (masa powinna być
ostra).
Cebulkę i czosnek posiekać drobno i zrumienić.
Warzywa pokroić: marchewkę i cukinię na pół i na plasterki, kapustę na
paseczki. Dodać warzywa i dusić, aż zmiękną.
Dodać do masy ziemniaczanej, doprawić do smaku i dokładnie wymieszać. Dodać
trochę bułki tartej by masa na kotlety była gęsciejsza.
Odstawić na ok. pół godziny (mażna do lodówki), żeby masa lekko
stwardniała- inaczej będzie trudno cos z niej ulepić.
Ulepić kotleciki, obtoczyć w bułce tartej i smażyć

Wskazówki i uwagi:
Do bułki tartej można dodać mielone zioła, lub nasionka- posiekane
orzeszki, sezam.

pozdr.
pat
i smacznego :)
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2002-12-11 15:28:23

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena W. <m...@c...pl> w
<news:2EqJ9.106847$A9.1286168@news.chello.at> napisał(a):

> Zostalo mi sporo calkiem (miseczka porzadna) resztek ziemniaczanego
> puree. Wiem, ze moge z tego zrobic ziemniaczane kotlety i z jakims
> sosem je podac, ale moze cos jeszcze?

Oj było, było...

http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&o
e=UTF-8&selm=ard268.1oo.1%40Konrad.Brywczynski

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
k...@b...tk otwarte okna"

trochę ot, ale nie do końca- konkurs:-)