Co z tym jajem?

121. Data: 2015-04-16 18:40:58

Temat: Re: Co z tym jajem?
Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-04-16 18:28, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

tki.html

> Czy galaretę z nóżek też można w ten sposób rozweselić?

Ale tylko tych umięśnionych od pań-czenistek.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

122. Data: 2015-04-16 18:42:32

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> I ja to też podobnie pamiętam. A różni się jednak trochę. Choćby
> chorwacką szachownicą, której za nieboszczki Jugosławii raczej w
> takich miejscach nie bywało. Za to jest "Import Agros" -- to raczej u
> nas nalewano, butelka i etykietka była z "pierwszego obszaru płatniczego".

Ja po kształcie butelki oceniłam. Jak już się przyznałam wcześniej - za
młoda byłam, żeby aż tak dokładnie sprawę wtedy przestudiować.

Ewa

123. Data: 2015-04-16 18:57:38

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> A ić!
>
> Choć jeden mały kieliszeczek mi smakował, ale po następnych żałowałam...

Na to jest prosta nalewka na zielonych orzechach włoskich, a nie
jakieś skomplikowane mikstury.

Jarek

--
Żeby teraz była w domu prawdziwa orzechówka -- westchnął -- toby
mi doprowadziła żołądek do porządku. Taka orzechówka, jaką miewa

124. Data: 2015-04-16 18:59:17

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Tak na marginesie - z tych foremek na lód wcale nie tak łatwo wyjąć
> galaretki, żeby nie straciły fasonu. Więc niech już tak nie bajerują
> na tych zdjęciach...

A gdy je tak polać z drugiej strony gorącą wodą? W przypadku lodu pomaga.

--
Jarek

125. Data: 2015-04-16 19:27:32

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A gdy je tak polać z drugiej strony gorącą wodą? W przypadku lodu pomaga.

Może. Ale wtedy też mogą stracić fason. Lodowi to nie przeszkadza,
zresztą on twardszy.

Ewa

126. Data: 2015-04-16 20:05:37

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

tki.html#.VS_cuNN7aIU

> Tak na marginesie - z tych foremek na lód wcale nie tak łatwo wyjąć
> galaretki, żeby nie straciły fasonu. Więc niech już tak nie bajerują na
> tych zdjęciach...

Nie takie cuda się widuje. Na zdjęciach.
Zresztą można też nie na foremkach a na gotowcach bazować:
http://slinkacieknie.blogspot.com/2012/10/pjane-misi
e.html

127. Data: 2015-04-16 20:14:30

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Przede wszystkim jest przesadnie słodka. Kilkadziesiąt razy bardziej
> od cukru, jeśli odnieść to do samej substancji czynnej w niej
> zawartej. Może właśnie dlatego dobrze robi w połączeniu z innymi
> korzeniami (goryczki na przykład) łamiąc nieco ich intensywny smak. I
> wzajemnie -- bo wtedy lukrecjowej "sztuczności" też tak nie czuć.

Na słodycz to ja akurat tolerancję mam dużą, taka np. chałwa sezamowa mi
niestraszna. Ale lukrecja jest przy swej słodyczy mdła bardzo. I być
może jadłam jakieś połączenie w cukierkach z anyżem właśnie i dlatego te
dwa smaki mi się kojarzą.

Ewa

128. Data: 2015-04-16 20:26:03

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Może. Ale wtedy też mogą stracić fason. Lodowi to nie przeszkadza,
> zresztą on twardszy.

Dużo tej wody nie trzeba, tylko żeby lód przy ściankach naczynia odpuścił.
Nie defasonuje wcale. Zresztą przypomniało mi się, że i galaretkę też tak
wyciągałem, tyle że z większego szklanego naczynia. Daje rady. A właściwie
była to galaretka z bitą śmietaną, co samo w sobie jest niezłym deserem,
zwłaszcza jak tam w środku jakieś owoce dać. Kiedyś tu razem oglądaliśmy
Chińczyka, co różne cudeńka na obrotowej paterze z podobnego surowca robił.
On zresztą też podgrzewał swoje noże tokarskie i inne potrzebne narzędzia.
Mnie aż tak ładnie to nie wyszło (ale nie miałem tego koła garncarskiego
-- tym się będę tłumaczył, taka jest moja wersja, od nie odstąpię). No
a teraz pomysł, żeby dodać do tego wzmacniacza-rozweselacza. Trzeba będzie
znowu spróbować.

--
Jarek

129. Data: 2015-04-16 20:31:24

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisał:

> [...]
> mi niestraszna. Ale lukrecja jest przy swej słodyczy mdła bardzo.
> I być może jadłam jakieś połączenie w cukierkach z anyżem właśnie

Zrobiłem kiedyś mocny napar z korzenia lukrecji. Na coś to zdrowe
miało być, ale nie pamiętam na co. Słodkie okrutnie, choć bez cukru.
Ale ten zapach i smak... Teraz w modzie stewia -- też słodka, ale
w smaku neutralna, kalorii też w niej nie ma.

--
Jarek

130. Data: 2015-04-16 20:34:50

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

tki.html#.VS_cuNN7aIU

> Nie takie cuda się widuje. Na zdjęciach.
> Zresztą można też nie na foremkach a na gotowcach bazować:
> [...]

Czy to wszystko można podciągnąć pod tę sama kategorię,
co znane od lat danie o nazwie 'meduza i lorneta'?

--
Jarek (w zastępstwie meduzy bywa też Japończyk)

swięta swięta i ...
Dobry palnik do karmelizacji
Wielkanoc!
Czy z mąki owsianej wyjdzie chleb?
Ikselko!! Zakupiłem sem syropa klonowego