Co zrobić z "energooszczędną"?

11. Data: 2011-01-17 22:14:00

Temat: Re: Co zrobić z "energooszczędną"?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Jan 2011 22:59:39 +0100, Mirek napisał(a):

> Dziękuję Ikselko!!! Muszą przyjąć. Jak możesz to kupuj energooszczędne i
> chowaj paragony za nie.

O nie, nigdy więcej.

> Jeśli używasz te żarówki w miejscach w swoim domu
> gdzie swiecą długo (nad stołem, w pokoju gdzie przebywasz wieczorem itp, to
> naprawdę masz oszczędności. Nie wkręcaj ich tam gdzie często wyłączasz i
> włączasz. Jeszcze raz dziękuję!!! Pozdrawiam!!!

Odwiozę. Robię to tylko dla Ciebie ;-)

PS. Dziś na spacerze widziałam w groźnie wezbranej rzece, w zakolach,
telewizor z potłuczonym kineskopem... a potłuczonych "ekologicznych
żarówek" to dobre parę sztuk. Tak więc problem JUŻ wezbrał :-(((

12. Data: 2011-01-17 22:17:15

Temat: Re: Co zrobić z
Od: " " <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie nie ma to kompletnego znaczenia dla żywotności, po prostu dobre
markowe świecą lata (w tym IKEA, Philips, Os..am - ale nie wszystkie), a
kiepskie wynalazki (choć nie zawsze tanie, ale kupione z uwagi przykładowo na
kształt jakieś Eco-Cośtam po 19.95 zł) szybko padają.
Włączam i wyłączam ile wlezie w ogóle się tym nie przejmując, nie ma ŻADNEGO
znaczenia !!

-----

13. Data: 2011-01-18 09:25:02

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

" " <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

>Włączam i wyłączam ile wlezie w ogóle się tym nie przejmując, nie ma ŻADNEGO
>znaczenia !!

jak nie ma zadnego znaczenia, to po co kupiles energooszczedne. Nie lapie
bo chyba nie dla trwalosci kupowales?

14. Data: 2011-01-18 12:08:39

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przesmiewca" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> jak nie ma zadnego znaczenia, to po co kupiles energooszczedne. Nie lapie
> bo chyba nie dla trwalosci kupowales?

Aaaa, to jeżeli energooszczędne to ma świecić całą dobę bo taniej godzina
świecenia wychodzi? Świeci kiedy mu potrzeba....
--
Jackare

15. Data: 2011-01-18 12:18:33

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Spróbuję do "bylejakiego". Ale wątpię, czy przyjmą.

Wywal to byle gdzie - do śmietnika. W tyłku mnie strzyka od tej całej
ekologii przeliczanej per capita. Niech się za prawdziwych trucicieliu wezmą
(przemysł) a nie zwyłym ludziom życie nomen omen zatruwać chorym
bajdurzeniem. To tak jak z tym zużyciem energii i wciskaniem oszczędności na
siłę. Gospodarstwa zużywają około 1,5% światowej produkcji energii a resztę
przemysł. Gdziw więc i co chcemy oszczędzać - wielkości o wartości błędu
statystycznego? Pseudooszczędności na rachunkach za prąd gdy za jedną
żarówkę trzeba wywalić 15-20 zł czyli koszt zakupu 20 -30 klasycznych
żarówek, czyli zapas na jakieś 15 lat na jeden punkt świetlny i to niezbyt
sprawnie działający.Niech się walą z tą całą swoją ekologią...
--
Jackare

16. Data: 2011-01-18 12:22:53

Temat: Re: Co zrobia z "energooszczedną"?
Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

> NIKT normalny nie bedzie jechał ze wsi do miasta z żarówką rtęciową w
> kieszeni, aby ją dostarczyć do punktu sprzedaży lub utylizacji...

I żeby się nie stłukła. Pani w punkcie przyjmowania odpadów powiedziała, że
nie przyjmują stłuczonych.
Nie wiedziała, co ze stłuczoną zrobić. Trudno - powiedziałem - wyrzucę do
śmieci.
Nie, do śmieci nie wolno - wykrzyknęła.
No to co mam z nią zrobić?
A co Wy byście zrobili ze stłuczoną żarówką ekologiczną?
Czuję oddech UE na plecach. :-)
jagr

17. Data: 2011-01-18 12:42:41

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jagr wrote:

> [...]
> że nie przyjmują stłuczonych.
> Nie wiedziała, co ze stłuczoną zrobić. Trudno - powiedziałem - wyrzucę do

Najlepiej to byłoby zrobić ogólnopolską zbióręe stłuczonych świetlówek i
wysłać je do europarlamentu. Jak chcieli, to niech mają, rtęć trafi
dokładnie tam, gdzie powinna.
J.

18. Data: 2011-01-18 12:52:33

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jackare" <j...@i...pl> napisał(a):

>Aaaa, to jeżeli energooszczędne to ma świecić całą dobę bo taniej godzina
>świecenia wychodzi? Świeci kiedy mu potrzeba....

Nie zrozumiales.

19. Data: 2011-01-18 14:34:57

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Jan 2011 22:22:25 +0100, Ikselka napisał(a):

> Oczywiscie, że zgubiła - nie zbiera paragonów od byle giewna, musiałaby
> chyba oszaleć, zeby do każdego produktu mieć w domu paragon, zatem i
> specjalne pomieszczenie na paragony.

Ile rzeczy kupujesz, by mieć z tym problem?

Bo ja raz na miesiąc wyrzucam wszystko z portfela, zakupy spożywcze i inne
trafiają do niszczarki, a reszta do koperty z danym rokiem, wpiętej do
segregatora z fakturami. Ciuchy, drobne AGD, itp. Koperta nie zdąży
spuchnąć zanim zacznę kolejną.

Nie rozumiem tej manii wyrzucania wszytkiego jak leci. A później jest
płacz.

> Nawet nie pamięta, w którym sklepie
> kupiła toto badziewie.

Jest na paragonie.

> A liczyła na istnienie jakiegoś consens...ownego sposobu postępowania...

Sposób jest do dupy, przyznaję.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

20. Data: 2011-01-18 17:12:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Jan 2011 13:18:33 +0100, Jackare napisał(a):

> [...]
> żarówek, czyli zapas na jakieś 15 lat na jeden punkt świetlny i to niezbyt
> sprawnie działający.Niech się walą z tą całą swoją ekologią...

Tak myślałam i nadal myslę.
Dokładnie tak. Z ust mi to wyjąłeś. No ale wiesz, obiecałam.
A następnych "ekologicznych" u mnie w domu nie będzie. Będę truła
srodowisko zwykłymi zarówkami i wywalała je do smieci :-)

świetlówki philips z allegro
Zalało mi piwnicę Jaka pompa?
pralko suszarka
soziales arbeiten im ausland , studentenjobs ausland , jobs und praktika im ausland arbeitsagentur , arbeiten im ausland gastronomie , Tischler Tischlerin , leben und arbeiten im ausland , arbeiten im europaeischen ausland , jobvermittlung , Marke
4 pokoj