Re: Co zrobic z nadmiarem ryzu?

Data: 2002-03-07 13:09:35
Temat: Re: Co zrobic z nadmiarem ryzu?
Od: AgataW <a...@g...com.pl>

"Magdalena W." <zolza@usunto_astercity.net> wrote:

>Ano wlasnie... Ugotowalam sobie do obiadu ryz, taki zwykly bialy,
>tylko z pospiechu za duzo. Zostalo mi go calkiem sporo, i tak
>kombinuje co by tu z niego zrobic. Moze cos w rodzaju ryzu
>rozmaitosci chinsko-podobnego? A moze Wy macie jakies podpowiedzi?

Genialny ryz w stylu orientalnym...;) latwy, smaczny i na
zimowej mrozonce

Wysuszony ryż wrzucam na mocno rozgrzana warstewke oleju na
duzym ogniu. Wrzucam ryz, doprawiam go solidnie mieszanka pieciu
smakow, wciskam czosnku, dolewam z wyczuciem sosu sojowego i
smakuje - ma byc juz samo w sobie smaczne w smaku. Zdejmuje z
patelni po jakims czasie i wrzucam do wielkiej miski. Teraz ide na
dalsza latwizne - mrozonka - dowolna sie sprawdza ale
najchetniej z kalafiorem, porem, pieczarkami, marchweka itp. Nie
rozmrazam albo przelewam chwile pod kranem ciepla woda. ponownie lyzka
oleju na patelnie i mocno rozgrzewam. Dorzucam warzyw,
skwierczy, dosalam, doprawiam i zaledwie kilka chwil mieszam i
obsmazam.(czosnek zmiazdzony mile widziany) Zrzucam wszystko do tej
mojej michy. Mieszam delikatnie, ma byc bardzo smaczne, pachniec
przyprawami i czosnkiem. W zasadzie jest gotowe do kolejnego
krotkiego obsmazenia na suchej patelni i podania na cieplo....ale

1. Mozna urozmaicic swietnie smak uprazonym chwile wczesniej na
minimalnej ilosci oleju - sezamem.
2. Mozna dodac usmazone wczesniej piersi kurczaka
3. Krewetki doskonale pasuja
4. Robimy z jajek - omlet, ktory zwijamy i drobno siekamy -
dodajemy do naszej mieszanki ryzowo-warzywnej
5 Moze byc dodatkiem do postnej ryby piatkowej, polanej
slodko-kwasnym sosem...

..najwazniejsze to zasmazyc calosc przed podaniem, dobrze
doprawic i wykorzystac dowolnie dobrane dodatki...

Polecam bo praktyczne i smaczne.