Re: Coca-Cola truje !

From: "jangr" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Coca-Cola truje !
Date: Tue, 29 Apr 2008 08:43:56 +0200

Użytkownik "jangr" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
news:fv6fb1$j6q$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Jarosław Grzyb" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> Nie sprawdzonego? Jest to bardzo dobrze zbadany słodzik.
> O aspartamie było na tej grupie wałkowane wiele razy.
> Jest to mieszanina - trójskładnik. Silna trucizna, szczególnie używana w
> nadmiarze oraz po podgrzaniu (np. napoju na słońcu); wydziela się m.in
> spirytus metylowy, jak pamiętam.
> Ale atrakcji w nim jest cała masa. Warto sobie poczytać. Jak znajdę gdzieś
> u siebie to stare opracowanie, to wkleję na grupę.
> Wszystkie gumy do żucia zawierają aspartam. :-) Nie ma innych.
> Pozdrawiam,
> [...]

Niestety na kompie nie mam. Może zrzuciłem na jakiś CD.

Ale wystarczy wpisać w google.

"Aspartam - słodzik.
Uszkadza komórki nerwowe. Może powodować rozmaite dolegliwości i choroby
układu nerwowego - Uważa się, że aspartam powoduje spadki nastroju, bóle
głowy i migreny, zawroty głowy, napady epilepsji, nudności, drętwienia,
skurcze mięśni, przybieranie na wadze, wysypki, depresje, zmęczenie,
drażliwość, częstoskurcz serca, bezsenność, problemy z widzeniem, utrata
słuchu, palpitacje serca, trudności z oddychaniem, ataki niepokoju,
niewyraźna wymowa, utrata smaku, szum w uszach, zawroty głowy, utrata
pamięci i bóle stawów. Badacze i lekarze studiujący niekorzystne działanie
aspartamu stwierdzili, że jego spożywanie może się przyczynić do wywołania
lub pogorszenia stanu w następujących chorobach chronicznych: guzy mózgu,
stwardnienie rozsiane, epilepsja, chroniczny syndrom zmęczenia, choroba
parkinsona, choroba alzheimera, opóźnienie umysłowe, chłoniak, wady
wrodzone, fibromyalgia i cukrzyca. Wyraźne zastrzeżenie, by żywności
zawierającej aspartam nie jadły kobiety w ciąży, to najlepszy dowód, że nie
jest bezpieczny. W skład aspartamu wchodzą trzy związki: kwas asparaginowy,
fenyloalanina i metanol. Najbardziej szkodliwy jest ten ostatni, gdyż
rozkłada się w organizmie na kwas mrówkowy i formaldehyd - silnie toksyczną
neurotoksynę. Uwaga: litr napoju słodzonego aspartamem zawiera ok. 56 mg
metanolu (dopuszczalna ilość to 7,8 mg na dzień) - metanol to trucizna
powodująca bóle i zawroty głowy, nudności, osłabienie, dreszcze, drętwienie
i kłujące bóle rąk i nóg, zaburzenia zachowania, a także problemy ze
słyszeniem i widzeniem (nawet ślepotę)."

Źródło:

http://aj-press.home.pl/glejak/inne_diet_content_fra
me.htm

jangr