Coś elektrycznego do tarcia ziemnieków

131. Data: 2016-11-21 11:26:05

Temat: Re: Coś elektrycznego do tarcia ziemnieków
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> [...]
> opravdu rovná. Bez magnetického stolu a brusky je to prostě mizérie."
> i komentarz do powyższego
> "Robiłem dokładnie tak samo, mam znajomego który ma na warsztacie
> szlifierkę magnesową i pod szlifował mi nożyk jak i samo sitko dzięki
> temu przylegają idealnie do siebie (zachodzi zjawisko adhezji) i
> elegancko ścinają mięsko. Ostrzenie każdego ramiona osobno spowoduje że
> KT nie będą w jednej płaszczyźnie i nie będą przylegały idealnie do
> sitka i będzie kiszka a nie mielone "
> Jak widać Jarosławie, szlifowanie powierzchni płaskich to nie takie

Tego właśnie się, Stefanie, spodziewałem, że nie proste. Bo w pamięci
stoją mi jeszcze numeryczne symulacje zniszczeń krawędzi, z rozróżnieniem
kątów przy jednej i drugiej płaszczyźnie. Ale czym innym jest prostota
u jajogłowych, czym innym u pana majstra. Magnesówka da radę, widzę to.

Jarek

--
Daj ać ja pobroušę, a ty počivaj.

132. Data: 2016-11-21 14:27:53

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-11-21 o 08:56, Justyna Vicky S. pisze:

Moim zdaniem wcale tak nie jest. Robi papkę tak jak zwykła tarka, tylko
dużo szybciej. Te duże otwory mają za zadanie odprowadzać nadmiar masy z
powierzchni bębna do jego wnętrza skąd już wychodzi na zewnątrz.
Podobnie jakXL używam też przy tarciu jakiejś łopatki w celu ułatwienia
opróżniania bębna, bo ma tendencję do zapychania się (w zasadzie
niezależnie od rodzaju tarki) I to jest jedyny chyba minus, który w
sumie nie jest jakimś utrudnieniem jeśli się o tym pamięta.

Dzięki. Rozwiałaś moje wątpliwości

--
animka

133. Data: 2016-11-21 14:34:30

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-11-21 o 10:15, stefan pisze:

> [...]
> cholernie ważne
> pozdr
> Stefan - stary klient szlifierni noży przy ul Karmelickiej i
Czyli jak kupię nożyk to i sitko też muszę kupić?

--
animka

134. Data: 2016-11-21 15:31:47

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kątów przy jednej i drugiej płaszczyźnie. Ale czym innym jest prostota
> u jajogłowych, czym innym u pana majstra. Magnesówka da radę, widzę to.

Właśnie wróciłem z miasta, wpadłem do kolesia ze szlifierni Muzeum
Geologicznego i rzekł mi oto te słowa:
"Sitko jest wtedy naostrzone kiedy przynależny do niego ostrzony nożyk
NIE spadnie" i pokazał mi sitko z tkwiącym pod nim nożykiem. Uwaga
użycie płynów zwilżających do tej próby nie wchodzi w rachubę :)
No i wszyćko jasne - jak rzekł baca gdy go zaprawili śtachetką
pozdr
Stefan

135. Data: 2016-11-21 15:33:44

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-11-21 o 14:34, Animka pisze:

> Czyli jak kupię nożyk to i sitko też muszę kupić?

Ja mam pospinane ze sobą: nożyk, sitko. i tak cosik z 10, bo mi szkoda
niektórych wyrzucać :)
pozdr
Stefan

136. Data: 2016-11-21 17:19:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> Czyli jak kupię nożyk to i sitko też muszę kupić?

Nie. Tylko naostrzyć jednocześnie to, co już posiadasz z tym, co kupiłaś
później. I tak za każdym razem ostrzyć obie części równocześnie.

--
XL

137. Data: 2016-11-21 23:28:06

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.11.2016 o 09:39, Justyna Vicky S. pisze:

> No tak. A ja robię dzięki niej sałatkę sałatkę szwedzką :P szatkuję
> kapustę na bigos, surówkę czy do kiszenia. Buraczki uwielbiamy, więc
> też trę buraki do obiadu w ilości minimum 1 kg

A buraczki ścierasz ugotowane? Ostatnio coraz częściej jadamy buraki,
ale takie ugotowane zetrzeć na zwykłej tarce to try miga, nawet kilogram.

> , więc chociaż ręce mam czyste, bo rękawiczek w kuchni nie lubię. Jak
> kupie więcej żółtego sera to też ścieram i w woreczkach mrożę -
> idealny na pizze czy do zapiekanek :)
> Także naprawdę dla mnie super rzecz.

My do obiadu najczęściej jadamy gotowane warzywa w dużych kawałkach,
takie typowe tarte surówki dużo rzadziej. Maszynkę kupiłam głównie ze
względu na mielenie mięsa, a że w komplecie były te tarki, to może i
trochę zmienimy przyzwyczajenia.

> No nic nie poradzę na to, wole czytać niż pisać :P

No i przez takich Usenet zdycha. ;P

Ew

138. Data: 2016-11-22 00:35:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 21 Nov 2016 23:28:06 +0100, FEniks napisał(a):

> No i przez takich Usenet zdycha. ;P

Nie przeze mnie???? Buuuuu!

139. Data: 2016-11-22 01:52:48

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-11-21 o 23:28, FEniks pisze:

> [...]
> takie typowe tarte surówki dużo rzadziej. Maszynkę kupiłam głównie ze
> względu na mielenie mięsa, a że w komplecie były te tarki, to może i

Nie zdycha bo Ty pisujesz.

--
animka

140. Data: 2016-11-22 01:55:10

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-11-21 o 15:33, stefan pisze:

> Ja mam pospinane ze sobą: nożyk, sitko. i tak cosik z 10, bo mi szkoda
> niektórych wyrzucać :)

Moze się jeszcze przydać.

--
animka

Co zamiast pracowitego rogala na 11 listopada?
Nowa wersja programu dietetycznego Ananas2_50
Amazon India Coupons
Ciasto z jablkami
Kruche ciasteczka