Re: Coś na Walentynki ;>

From: "R" <...@...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Coś na Walentynki ;>
Date: Sun, 22 Mar 2009 21:42:13 +0100
<1gi5i02kvlocd.1w38czdzf5m7u$.dlg@40tude.net> <gns6of$sft$1@news.onet.pl>
<gns79d$tuq$1@news.onet.pl> <gnv2be$b09$1@news.onet.pl>
<1...@4...net> <go42m3$i3q$1@news.onet.pl>
<go484q$5uj$1@news.onet.pl> <go9im8$vd1$1@news.onet.pl>
<go9k6a$3ee$1@news.onet.pl> <1oe2y2xvhddhh.1bk6cillwlkx0$.dlg@40tude.net>
<gob702$h9i$1@news.onet.pl> <goet4i$1qn$1@news.onet.pl>
<gof0n0$1p8$1@inews.gazeta.pl> <gohiht$pum$1@news.onet.pl>
<gpc4ru$foi$1@inews.gazeta.pl> <gph2if$5u2$1@news.onet.pl>
<gpjamq$nre$1@inews.gazeta.pl> <gprmdj$kf5$1@news.onet.pl>
<gprris$4mp$1@news.onet.pl> <gpuaoi$gi2$1@news.onet.pl>
<gpugot$60a$1@inews.gazeta.pl> <gq3jnj$9ec$1@news.onet.pl>
<gq3slf$hsu$1@inews.gazeta.pl>

Użytkownik "michał" napisał w wiadomości

> Ależ tak. Na każdym poziomie. Jeśli człowiek decyduje się na ekstremalne
> przedsięwzięcia zakłada swoje bezpieczeństwo. Może rozważać różnice w
> kategoriach takich jak jakość sprzętu. Lepsza - dająca bezpieczeństwo lub
> gorsza - grożąca niebezpieczeństwem. :)

Zakłada, że nic mu się nie stanie. Zgoda. Ale sądzę, że przynajmniej
większość zdaje sobie sprawę z grożącego niebezpieczeństwa. Większość
(wszyscy?) sporty ekstremalne uprawia dla adrenaliny. A ta się nie wydziela
jeżeli człowiek czuje się w pełni bezpieczny.

> Na pierwszym planie gra w szachy może być dla niego nudna w porównaniu z
> robieniem fikołków samolotem.

zgadza się - dlatego, że nie jest niebezpieczna i nie daje tego rodzaju
adrenaliny jaką taki człowiek lubi.

> Zdają sobie sprawę, że potrafią bezpiecznie robić rzeczy, których inni
> śmiertelnie się boją.

Albo im się wydaje, że potrafią. Sporty ekstremalne mają taką nazwę dlatego,
że ludzie je uprawiający giną lub zostają ciężko ranni. Ci którzy nie mieli
szczęścia też byli pewni, że nic im się nie stanie.

> Pierwsze pociągi, pierwsze samochody przerażały ludzi.

I do tej pory "zabijają".

> Uważali je za
> niebezbieczne. Dziś jest nieco inaczej. Na innym poziomie są bariery
> bezpieczeństwa u znacznej większości.

Ależ one są niebezpieczne. Ale mniej niż spinaczka skałkowa czy wyprawa na
K2 lub skok na główkę na nieznaną wodę.

R.