Re: Coś na Walentynki ;>

321. Data: 2009-03-16 10:33:21

Temat: Re: Coś na Walentynki ;>
Od: medea <m...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Aicha pisze:

> stanowisku :D A przede wszystkim nie będzie ich (kompleksów) miało -
> dzięki mnie i mojej nieco pokrętnej strategii ewolucyjnej (to ta druga
> strona kompleksów) :P

Jak to zamierzasz osiągnąć i/lub osiągnęłaś?

Ewa

322. Data: 2009-03-16 13:24:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Mar 2009 22:37:41 +0100, Aicha napisał(a):

> W sałacie są lamblie i metale ciężkie.

Jem tylko własną sałatę - w sezonie, hoduję lodową, ma glówki wielkości
wiaderka nieraz. Tobie poleciłam tylko przykłądowo - można jeść zieloną
pietruszkę.

> A kto powiedział, że moje
> czipsy są tuczące, pani przemądra?

W nadmiarze wszystko jest tuczące.
A w czipsach prócz węglowodanów i ogromnych ilości soli jest akryloamid:
http://greenworld.serwus.pl/toxic_food/akryloamid.ht
Jego toksyczność jest udowodniona, dyskutuje się tylko (patrz link powyżej)
nad związkiem jego spożywania z zapadalnością na raka. Ale czyż rak to
naprawdę najgorsze paskudztwo? - wystarczy "dobra" marskość wątroby czy
uszkodzenie mózgu...
A oto, co jeszcze można znaleźć w czipsach:
http://www.wyhacz.pl/Wyhacz/1,88542,6331375,Znalazla
_telefon_komorkowy_w_chipsach.html
Jakimś psim węchem od zarania wyczuwam w czipsach samo zło - u nas w domu
może z 10 razy kupiliśmy czipsy (i to tylko dla urozmaicenia, na imprezę) w
ciągu ostatnich 10 lat, frytek prawie nie jadamy. Nie pijemy też coli,
pepsi, barwionych napojów gazowanych i niegazowanych, soków w kartonach jak
na lekarstwo (też tylko w czasie imprez).
Jogurtów kupnych (jedn z powodów - patrz link na dole; sama to już lata
temu zauwazyłam) też nie jadam - robię sama albo jemy własne ogórki
kiszone, aby się szczepić kwasem mlekowym, najzdrowszym dla polskiego
żołądka i przewodu pokarmowego, żeby nie powiedzieć jeszcze o innych
"przewodach" - babskich:
http://www.wyhacz.pl/Wyhacz/1,88542,6317091,Uwaga_na
_dziurawe_opakowania_jogurtow_w_marketach.html

W sumie dyskusja zeszła na tematy ważne i pozyteczne, co mam nadzieję
posluży sprawie.

323. Data: 2009-03-16 13:26:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Mar 2009 22:57:29 +0100, medea napisał(a):

> Bananowe?

Tuczące - jak każde inne. Zwlaszcza gdy się je bez ograniczeń.

> Ostatnio odkryłam chrupki orkiszowe. Pyszne, ale przy kasie się
> zdziwiłam lekko - około 10zł za paczuszkę 150g. :(
>
> Ewa

Orkisz to stara odmiana pszenicy - tuczy identycznie.
A kosztuje, bo nie jest powszechny w uprawie.

324. Data: 2009-03-16 13:26:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Mar 2009 23:04:35 +0100, Paulinka napisał(a):

> Za sojowe Alpro - taki deserek płacę ok. 2 zł, a to mniejsze niż danonek.

Soja modyfikowana. Dziękuję.

325. Data: 2009-03-16 13:27:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Mar 2009 23:19:47 +0100, tren R napisał(a):

> a czy ktoś tutaj rozróżnia kapuste kwaszoną od kiszonej?

Chyba nikt prócz mnie i Ciebie.

326. Data: 2009-03-16 13:33:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Mar 2009 23:48:34 +0100, tren R napisał(a):

> czyli ty nie rozróżniasz :)
> kiszona ponoć naturalną jest, kwaszona jakoś dokwaszana octem czy coś.
> nie znam się :)

Kwaszona kapusta to kapusta surowa, wstępnie lekko podkiszona, dokwaszona
(aby nie dopuścić do rozwoju innych bakterii w czasie) wlanym do niej "z
wiadra" stężonym kwasem mlekowym - bada się przy tym poziom kwasowości, aby
były spełnione normy. zawyżone zresztą, aby się nie psuła.
Dlatego sklepowa kapusta kwaszona to twarde wióry, kwaśne ponad wszelkie
wyobrażenie, które gotują się godzinami, a nie mięciutkie, kwaskowe,
pachnące cudownie niteczki, gotujace się do całkowitej miękkości juz po
półgodzinie.

327. Data: 2009-03-16 13:35:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Mar 2009 23:51:45 +0100, Aicha napisał(a):

> Dzięki :)

> Ja najbardziej lubię taką prosto z woreczka (czy w czym tam jest),
> najlepiej jeszcze bez dodatku marchewki. Mogę wciągnąć pół kilo na raz
> :)

Podaj adres na poste restante - jak spróbujesz mojej kapustki, to kupną
będziesz miała za liche śmieci ;-)

328. Data: 2009-03-16 13:36:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Mar 2009 00:07:23 +0100, Aicha napisał(a):

> Głupiaś. "Mam" nie oznacza "jem". Ale Twój teleskop wszystko
> zniekształca :P

To po co masz?

329. Data: 2009-03-16 13:38:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Mar 2009 00:33:16 +0100, Saulo napisał(a):

> Saulo <s...@l...po>
> gpk30k$b59$...@n...onet.pl

> Dobrą kapustę spokojnie można znaleźć we Wrocławiu.
> Za to chleb jest beznadziejny, tzn. podobno jest JEDNO miejsce z dobrym
> chlebem (przy pl. Bema), ale ono jest dla nas jako

Chleb też se piekę, kapuchę kiszę, ogórki takoż, jogurt robię... masło mi
tylko zostało - niedługo naprawdę krowę kupimy z sąsiadką, do spółki.
Sprawa się klaruje.

330. Data: 2009-03-16 13:38:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Mar 2009 00:34:39 +0100, Aicha napisał(a):

> Niemals. Nie lubię surowej i już (za to gotowaną z rosołu wyjadam
> całą - moje dziecko na odwrót).

Marchewka gotowana jest okrrrrrropnie tucząca - surowa przeciwnie.

i po trójce?
Walentynki
W Polsce nie ma homofobii...
DOBRE Z SCP