Re: Coś na Walentynki ;>

411. Data: 2009-03-17 11:30:40

Temat: Re: Coś na Walentynki ;>
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 Mar 2009 12:16:38 +0100, medea napisał(a):

> No dobrze, ale to w dalszym ciągu tylko gdybanie.
> Tak samo mogę powiedzieć, że gdyby dowiedziono nosicielstwo komarów, to
> nie byłoby o tym cicho.

Myślę, że byłoby o tym BARDZO cicho. Ponieważ nie ma sposobu na uchronienie
się przed ukąszeniami komarów. Tylko na suchych, stepowych oraz mroźnych
terenach ich nie ma.

> Ile w ogóle żyje komar?

Komarzyce zimują całą zimę - w piwnicach domów najczęściej są widoczne.
Można skrócić ich życie do jedynie... 21 dni:

"(...)W związku z tym, iż to z reguły starsze komary z są roznosicielami
różnego rodzaju chorób i wirusów, naukowcy znaleźli sposób na to, jak
sprawić aby szkodniki wymierały szybciej.(...) Eksperyment powiódł się
doskonale - komar zarażony pasożytem przeżył tylko dwadzieścia jeden dni."
http://niewiarygodne.pl/kat,1017181,title,Naukowcy-z
nalezli-sposob-na-malarie,wid,10713911,wiadomosc.htm
l?ticaid=67af5

> Ilu osobników zdąży pokąsać w ciągu swojego życia?

Bardzo wielu.

> Jak wygląda ukąszenie komara? Czy komar w ogóle przenosi krew na
> osobnika, którego kąsa?

Nie zabiłaś nigdy na sobie/ścianie komara? - ja wiele razy. Rozlewała się
przy tym z niego czasem duża plama wyssanej wcześniej od kogoś krwi.
Wystarczy do zakażenia.
Widziałam tez wiele razy, kiedy komar odlatuje tylko częściowo się
najadłszy - odpędzony. Potem siada na innych ludzi, bo przeciez nie
zadowala się minimalną ilością krwi. Musi zjeść, co swoje.

Ten temat juz od dawna mnie męczy, a odżył, odkąd ów znajomy lekarz ucieka
w panice do samochodu lub w ogóle z niego nie wysiada, kiedy jest dużo
komarów.

W sumie robię złą robotę, wprowadzając ten temat do dyskusji, skoro i tak
nie ma rady na to, o czym dyskutujemy...

412. Data: 2009-03-17 11:41:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 Mar 2009 12:23:55 +0100, Qrczak napisał(a):

> W Usenecie Ikselka <i...@g...pl> tak oto plecie:

> Nie mogę, kapłanie.
>
> Qra

No własnie. Prosta logika każe pytać, dlaczego wirus hiv ma być
"pokrzywdzony" w tym względzie, skoro inne wirusy są przenoszone bez
szwanku.
Ale cóż, ciemny lud łatwo uspokoic, że U NAS jest bezpiecznie, bo tak i
już:

http://www.biolog.pl/article2438.html
"Komary przenoszą poprzez ukąszenie różne niebezpieczne choroby. W Indiach,
Filipinach czy w Ameryce Południowej zakażają tzw. wirusem dengi, który ma
cechy gorączki krwotocznej (silne bóle, sztywność stawów, nieleczony
prowadzi do śmierci). Komary przenoszą też groźną malarię. W Polsce, poza
ptasią grypą, nie przenoszą żadnych chorób."

No, i oto nawet ptasią grypę przenoszą. Sic!

Malarii nie przenoszą, bo krótko mówiąc nie mają czego przenosić - została
ona zwalczona medycznie i nie ma żródeł zakażeń na naszych terenach, a
zasięg pojedynczego komara jest ograniczony do jescze mniejszego, lokalnego
terenu. I tylko to hamuje rozprzestrzenianie się np hiv - o ile jest on
przenoszony przez komary. I tylko terytorium stanowi jakieś! ograniczenie,
wg mnie, czyli: jeśli na danym lokalnym terenie nie ma nikogo chorego na
hiv, to reszta też jest bezpieczna.

:->

413. Data: 2009-03-17 11:42:12

Od: medea <m...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Myślę, że byłoby o tym BARDZO cicho. Ponieważ nie ma sposobu na uchronienie

Przede wszystkim, gdyby komary przenosiły HIV byłoby o wiele więcej
zakażeń. Poczytaj choćby informację w linku, który podałam.

> Komarzyce zimują całą zimę - w piwnicach domów najczęściej są widoczne.
> Można skrócić ich życie do jedynie... 21 dni:

> Bardzo wielu.

Komarzyce żywią się krwią, kiedy mają znieść jaja.

> W sumie robię złą robotę, wprowadzając ten temat do dyskusji, skoro i tak
> nie ma rady na to, o czym dyskutujemy...

Tak. Ty, Twój lekarz i Wam podobni jesteście za to świetnymi
roznosicielami plotek. To nic, że badania mówią co innego - "mój lekarz
jest bardzo uczony i wie lepiej".

Ewa

414. Data: 2009-03-17 11:43:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 Mar 2009 12:26:39 +0100, medea napisał(a):

> http://free.of.pl/a/aids/17.htm
>
> Ewa

Propaganda "uspokojeniowa" dla tlumu. Ale w każdym tłumie są wywrotowcy -
osoby logicznie myślące.

415. Data: 2009-03-17 11:47:33

Od: medea <m...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Ten temat juz od dawna mnie męczy, a odżył, odkąd ów znajomy lekarz ucieka
> w panice do samochodu lub w ogóle z niego nie wysiada, kiedy jest dużo
> komarów.

A to mnie akurat nie dziwi. Też uciekam w panice. Raz nawet
zrezygnowaliśmy z wycieczki na Ślężę, do której najpierw podjechaliśmy
kilkadziesiąt km, właśnie z powodu komarów. :)

Ewa

416. Data: 2009-03-17 11:48:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 Mar 2009 12:42:12 +0100, medea napisał(a):

> Przede wszystkim, gdyby komary przenosiły HIV byłoby o wiele więcej
> zakażeń. Poczytaj choćby informację w linku, który podałam.

> Komarzyce żywią się krwią, kiedy mają znieść jaja.

A co jedzą panowie-komarowie całe swoje życie? nektar?
:->

> Tak. Ty, Twój lekarz i Wam podobni jesteście za to świetnymi
> roznosicielami plotek. To nic, że badania mówią co innego - "mój lekarz
> jest bardzo uczony i wie lepiej".

Nie roznoszę plotek, bo nigdzie nikt tego nie napisal - to moje autorskie
dociekania; przedstawiam efekty logicznego myslenia na podstawie faktów
oraz przesłanek. Wręcz podejrzewam, że lekarze mają zakazane mówienie o
tym, co jest im od pewnego czasu w tym względzie wiadome. Ponieważ nigdy
się nie mówi o czymś (w kwestiach zagrożeń), co po prostu jest i na co i
tak nie ma sposobu.
Patrz Czernobyl: nigdy byśmy się nie dowiedzieli, gdyby nie Finowie i
Szwedzi.
I inne.

417. Data: 2009-03-17 11:48:48

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <m...@o...eu> napisał w wiadomości

> Siakiś głupi ten lekarz - wybiera się do lasu latem i zaskoczony komarami.
>
> Ewa

Ja niektórych nie znosżę, a garnę się do mnie wszystkie samice, na potęgę...
;-))
Na bąble amol albo jeszcze lepiej szwedzkie zioła.

418. Data: 2009-03-17 11:51:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 17 Mar 2009 12:47:33 +0100, medea napisał(a):

> A to mnie akurat nie dziwi. Też uciekam w panice. Raz nawet
> zrezygnowaliśmy z wycieczki na Ślężę, do której najpierw podjechaliśmy
> kilkadziesiąt km, właśnie z powodu komarów. :)
>
> Ewa

Mnie dziwi, bo stadko komarów składające się z kilkudziesieciu sztuk dla
nas nie jest żadnym, ale to żadnym problemem - pare machnięć witką lub OFF
na skórę i po krzyku. Przecież inaczej nizego by się nie dało zrobić przy
domu czy w ogródku, nie mówiąc o rekeacji na dworze. A wspomniany pan na
widok kilku komarów uprawia sprint do samochodu - będąc otyłym, postawnym
mężczyzną, który przynajmniej od czasów wojskowych nie biegał wcale.

419. Data: 2009-03-17 11:55:44

Od: medea <m...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> A co jedzą panowie-komarowie całe swoje życie? nektar?
> :->

Oczywiście. Wystarczy zajrzeć do wikipedii.
Chyba że tam też panuje zmowa milczenia na ten temat.

Ewa

420. Data: 2009-03-17 12:00:16

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W Usenecie Ikselka <i...@g...pl> tak oto plecie: