Cukier krysztal - do jakich wypiekow?

1. Data: 2006-10-28 16:21:12

Temat: Cukier krysztal - do jakich wypiekow?
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Do jakich wypiekow uzywacie cukier krysztal?
MB

2. Data: 2006-10-28 16:26:07

Temat: Re: Cukier krysztal - do jakich wypiekow?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <i...@b...com> wrote in message
> Do jakich wypiekow uzywacie cukier krysztal?
> MB

Do dowolnych, tam, gdzie nie ma w recepturze cukru pudru.

3. Data: 2006-10-28 17:00:59

Od: "gazdabaca" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości news:12k70rq2kfcak96@corp.supernews.com...
> Do jakich wypiekow uzywacie cukier krysztal?
> MB

cukier z kryształem używamy do takich wypieków, gdzie trzeba kogoś zgładzić

GB

4. Data: 2006-10-28 17:16:45

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"gazdabaca" <g...@o...pl> wrote in message

> [...]
> wiadomości news:12k70rq2kfcak96@corp.supernews.com...
>
> cukier z kryształem używamy do takich wypieków, gdzie trzeba kogoś

Ten to jest z ołowiem, nazywa się octan ołowiu...
Madzia jeszcze się nie poddaje?
Powinna już wiedzieć - przeznaczona mi od stworzenia świata.

5. Data: 2006-10-29 06:51:40

Od: "Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisal w
wiadomosci news:12k70rq2kfcak96@corp.supernews.com...
> Do jakich wypiekow uzywacie cukier krysztal?

Dziwne pytanie zadalas...
Czy chodzi i co taki w duzych krysztalkach - on sie kiedys rafinada
nazywala, ale od 15 lat go chyba nie widzialam, czy o taki co sie go
normalnie na co dzien uzywa i trzyma w cukiernicy w odróznieniu od cukru
pudru?
Cukru pudru uzywam do posypywania faworków paczków itp. Praktycznie do
wszystkiego innego zwykly cukier zwany czasem krysztalem...
Joanna
http://www.jduszczynska.republika.pl/

6. Data: 2006-10-29 07:43:57

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> Cukru pudru uzywam do posypywania faworków paczków itp. Praktycznie do
> wszystkiego innego zwykly cukier zwany czasem krysztalem...

Dokładnie, cukier kryształ to jest ten drobny kryształ powszechnie używany w
domach, kryształ rafinowany miał duże kryształy - można było nim posypywać
wyroby piekarnicze i cukiernicze. Miał też większy procent cukru w cukrze -
nie miał wapna w porównaniu z tym drobnym... To też był droższy, rafinacja,
czyli czyszczenie kosztowało, a po drugie był lżejszy niż ten z wapnem...

7. Data: 2006-10-29 17:57:38

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczynska wrote:
> [...]
> Cukru pudru uzywam do posypywania faworków paczków itp. Praktycznie do
> wszystkiego innego zwykly cukier zwany czasem krysztalem...

Chodzi mi o ten cukier, ktory ma wieksze krysztalki, niz ten uzywany na
codzien. Dotychczas doszukalam sie tylko ciasteczek posypywanych tym
krysztalem, ale myslalam, ze moze jakies inne wypieki specyficznie
polecaja uzywanie krysztalu. Pytam z ciekawosci, bo znalam ten cukier w
Polsce, a nas w USA go dotychczas nie widzialam, az tydzien temu w
sklepie ze zdrowa zywnoscia wypatrzylam skrzynke z tym cukrem i od tego
czasu usiluje sobie przypomniec, do czego sie go uzywa oprocz ciastek.
MB

8. Data: 2006-10-29 18:02:53

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisa¸(a):

> Chodzi mi o ten cukier, ktory ma wieksze krysztalki, niz ten uzywany na
> codzien.

Prawdopodobnie chodzi Ci o rafinowany, jest dobry do konfitur (mniej
zanieczyszczeÄ).
--
pa, BBjk

9. Data: 2006-10-29 19:07:27

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze zdrowa zywnoscia wypatrzylam skrzynke z tym cukrem i od tego czasu
> usiluje sobie przypomniec, do czego sie go uzywa oprocz ciastek.

Do s¸odzenia p¸yn—w, kt—re powinny zachowa przeroczystoć, zwyk¸y cukier
poprzez zawartoć wapnia powoduje lekkie zmŤtnienie, a jeýeli woda nie jest
z filtra RO to i r—ýne zabarwienie w wyniku ewentualnych reakcji...

10. Data: 2006-10-30 08:50:24

Od: "Joanna DuszczyÄska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uýytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisa¸ w
wiadomoćci news:12k9qslg7kp9d3c@corp.supernews.com...
> Chodzi mi o ten cukier, ktory ma wieksze krysztalki, niz ten uzywany na
> codzien.

WiŤksze kryszta¸ki trudniej siŤ rozpuszczajˆ, wiŤc do ciast do ćrodka to nie
bardzo...
Jakoć teý nie kojarzŤ innego zastosowania niý posypanie ciastek lub wsypanie
do cukiernicy - zwyczajnie ¸adniej wyglada.
Joanna
http://www.jduszczynska.republika.pl/

Zielonki
BAJKU
pomocy...
problem z przebarwianiem uczczelki gumowej w pralce automatycznej
DOBRY LINK